PDA

View Full Version : Marshall Jubilee



linze
9 december 2002, 21:45
Kan iemand mij meer informatie geven over de marshall jubilee series?

srv-man
9 december 2002, 23:41
Gebruik Google en je vindt o.a. dit
http://www.olywa.net/blame/mar1360.htm

Bas
10 december 2002, 09:47
Wat wil je weten? Ik heb een reissue.

linze
10 december 2002, 14:13
Wat voor versterkers het zijn of ze goed zijn, of je ze nog kan kopen en die reissue is toch de slash sig. model??

FragDaddy
10 december 2002, 14:43
de jubilee's zijn uitgebouwde JCM800's. de slash signature is een exacte kopie van de jublilee. ze zijn niet meer te koop.

het zit zo: slash speelde altijd op jubilee heads, maar omdat ze niet meer te koop waren was hij bang dat hij op een gegeven moment geen versterkers meer kon vinden (aangezien die dingen slijten op een tour enzo.) dus heeft ie aan marshall gevraagd of ze speciaal voor hem een zooi jubilees konden maken. en zo was de eerste marshall signature versterker geboren. tegenwoordig is er nog 1. de Zakk Wylde sig.

of je de jubilee fijn vindt klinken? geen idee. luister maar eens naar een paar ouwe nummers van guns n roses of van slash's snakepit. dat zijn bijna allemaal jubilee's. maar denk erom, 90% van het geluid komt uit de vingers.. :smile:

Bas
10 december 2002, 17:34
Dat is een slash sig. ja, maar zoals hierboven al gezegt is een exacte heruitgave van de Jubilee. Enige verschil is dat slash zn krabbel er ook op staat..

Anyway, ik vind het een heel fijne amp. Echt goed geschikt voor stevige rock/bluesrock. Het enige nadeel wat ik persoonlijk heb ondervonden is dat hij een gedeelde EQ heeft voor beide kanalen. Dus qua toon maar ook volume is het dan niet optimaal (verschillen per channel bedoel ik dan, of je wilt volume standaard op 10 hebben, maar denk het niet).. zoals velen op harmony central zeggen: deze amp koop je niet om clean te spelen :grin:

Maargoed, ik ga dat over een tijdje oplossen door er een buizen combo naast te zetten met een A/B switch.. wrede setup wel.

Al met al killer soundje hoor, ben er heel happy mee. Ding is 50 of 100 watt (schakelbaar) dus aan power mis je iig niks.
Als hij kapot zou gaan of gejat werd zak ik wel in een depressie=) Helemaal omdat ze bijna niet te vinden zijn.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-12-10 17:35 ]</font>

Soulman
11 december 2002, 18:43
De Marshall Jubilee series kwamen uit in 1987 om Marshall's 25 jarige (zilveren) bestaan te vieren.
In dat jaar waren de modelen ook zilver kleurig (de Silver Jubilee).
Deze versterkers waren gebaseerd op de 2203 en 2204 mastervolume modellen en hadden een eindtrap die schakelbaar was tussen en pentode en triode en zo dus tot half vermogen konden worden teruggebracht.
De voor trap heeft 3 gain modes. De input gain kun je low zetten voor een meer clean geluid of deze rhythmclip uittrekken voor een ruiger geluid. Met een voetschakelaar (of uittrekken outputmaster) is vervolgens te switchen naar het lead kanaal.1 set EQ voor alle kanalen.
Toen het jubileum jaar was af gelopen ging de serie op in de 800's met het zwarte doek en goeden paneel.
2550 top 50/25 watt
2553 idem, maar kleine top
2554 lead combo 50/25 watt 1x12
2555 100/50 watt top
2558 50/25 wattlead combo 2x12
O ja ...ze klinken geweldig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-12-11 18:45 ]</font>

eddienew
19 juni 2003, 17:29
Ik heb zelf een jcm 2554 uit 1988 in mijn bezit! De jcm 2554 uit 1987 was zilver gekleurd maar de in 1988 geproduceerde jublees zijn zwart met goud, net zoals de overige in 1988 geproduceerde jubilees. Er zijn maar 2 officiele jaren van productie geweest en het zijn/worden highly collectabels!

Phyrexian
26 juni 2003, 18:11
Ik zag laatst Nile optreden... zij gebruikten twee JCM800 of 900 heads (elke gitarist) die ze dan switchten voor de cleane en overdrive sounds. Op die manier heb je ook twee EQ's natuurlijk. Maar het blijft omslachtig.

mohawk
26 juni 2003, 18:30
Ik had laatst een keer gelezen dat veel Punkbands over een Jcm 800 speelden,dus ik d8 van 'goh laat ik zo een dan maar eens uitproberen'dus ik na de gitaarwinkel en ff uitproberen,gain voluit...maar wat een KUT geluid,dr zat helemaal geen distortion in,jah voor een beetje rock&roll achtig iets....is dit met alle Jcm 800's zo??of was deze toevallig een uitzondering en had ie wat kapot??

V!N
26 juni 2003, 20:29
Ik had laatst een keer gelezen dat veel Punkbands over een Jcm 800 speelden,dus ik d8 van 'goh laat ik zo een dan maar eens uitproberen'dus ik na de gitaarwinkel en ff uitproberen,gain voluit...maar wat een KUT geluid,dr zat helemaal geen distortion in,jah voor een beetje rock&roll achtig iets....is dit met alle Jcm 800's zo??of was deze toevallig een uitzondering en had ie wat kapot??

Had je een één- of twee-kanaals en was het ding of de gitaar die je eraan hing wel in orde ?

En sinds wanneer maakt een punk-gitarist het uit hoe hij klinkt ? :???:

mohawk
26 juni 2003, 23:09
Ik had dr een gibson lp aan hangen...en wat nou sinds wanneer maakt een punker dat uit?

Ik vraag alleen wat..zeg dan nix

Marc Oblivian
27 juni 2003, 10:18
Ik had laatst een keer gelezen dat veel Punkbands over een Jcm 800 speelden,dus ik d8 van 'goh laat ik zo een dan maar eens uitproberen'dus ik na de gitaarwinkel en ff uitproberen,gain voluit...maar wat een KUT geluid,dr zat helemaal geen distortion in,jah voor een beetje rock&roll achtig iets....is dit met alle Jcm 800's zo??of was deze toevallig een uitzondering en had ie wat kapot??

Ja, dat heb ik ook op de versterker (JCM800) waar ik in het oefenhok over speelde: daar zat geen gain knop op, alleen een pre-amp knop waar je het een en ander (flink) mee kan beinvloeden.
Echte vette gain/distortion wordt dat nooit, maar je kan er mbv instellingen en de manier van gitaar aanslaan een heel mooie overdrive sound uit halen. wil je dan toch meer distortion, dan ben je aangewezen op een pedaal, maar dat klinkt (in mijn oren) weer minder goed...valt vaak tegen vergeleken met je mooie drivesoundje.
Dit, het minder goede clean en het wat eenzijdige karakter hebben mij doen besluiten om toch over een andere versterker te gaan spelen.....

ch@rlie
27 juni 2003, 12:28
je kan een jcm800 laten modden voor meer gain.
dan wordt er een extra buis bijgezet

mijn jcm800 heeft iets meer gain dan standaard, maar is nog vrij weinig.
als je hem hard zet komt dit wel goed hoor, maar tegen die tijd ben je aardig doof.

de truuk is om een goed drive pedaaltje te vinden en een clean boost te geven. dus een pedaatje wat je signaal gewoon tien keer zo hard maakt en niet overstuurd. dan komt de drive uit de preamp van de jcm800, en wordt je soms heel gelukkig.

en je moet denk ik een beetje geluk hebben een goeie te vinden

V!N
27 juni 2003, 12:50
Extra buis is wel een erg ingrijpende mod die vaak niet eens nodig is.

Andere weerstanden onder de voorversterkerbuizen doen vaak ook wonderen en is een kwestie van minutenwerk. Ook het weer terug brengen van de amp naar originele staat is een kwestie van minuten. De meeste tijd gaat zitten in het openschroeven !



En Mohawk, ik bedoelde niets negatiefs tegenover punkers of punksound hoor, houd die lange-tenen maar binnenboord. Maar ik heb in alle punk nog nooit iets gehoord waaruit bleek dat dat soort muzikanten zich zorgen maakte over zoiets.

Aan de Gibson zal het niet liggen. Kun je je misschien ergens nog herinneren of je een één- of twee-kanaals had en hoeveel Watt dit was ? Een twee-kanaals scheurt namelijk op een diode ipv buizen, wat resulteert in een dunne maar ranzige fuzz.

Phyrexian
27 juni 2003, 13:22
de truuk is om een goed drive pedaaltje te vinden en een clean boost te geven. dus een pedaatje wat je signaal gewoon tien keer zo hard maakt en niet overstuurd. dan komt de drive uit de preamp van de jcm800, en wordt je soms heel gelukkig.

en je moet denk ik een beetje geluk hebben een goeie te vinden

Boss Super Overdrive is er zo één! cfr. Zakk Wylde's rig!

Marc Oblivian
27 juni 2003, 13:33
Extra buis is wel een erg ingrijpende mod die vaak niet eens nodig is.

Andere weerstanden onder de voorversterkerbuizen doen vaak ook wonderen en is een kwestie van minutenwerk. Ook het weer terug brengen van de amp naar originele staat is een kwestie van minuten. De meeste tijd gaat zitten in het openschroeven !



En Mohawk, ik bedoelde niets negatiefs tegenover punkers of punksound hoor, houd die lange-tenen maar binnenboord. Maar ik heb in alle punk nog nooit iets gehoord waaruit bleek dat dat soort muzikanten zich zorgen maakte over zoiets.

Aan de Gibson zal het niet liggen. Kun je je misschien ergens nog herinneren of je een één- of twee-kanaals had en hoeveel Watt dit was ? Een twee-kanaals scheurt namelijk op een diode ipv buizen, wat resulteert in een dunne maar ranzige fuzz.

het zal haast wel een 1-kanaals zijn geweest...
Evengoed wel mooi dingen hoor...

mohawk
27 juni 2003, 18:36
Extra buis is wel een erg ingrijpende mod die vaak niet eens nodig is.

Andere weerstanden onder de voorversterkerbuizen doen vaak ook wonderen en is een kwestie van minutenwerk. Ook het weer terug brengen van de amp naar originele staat is een kwestie van minuten. De meeste tijd gaat zitten in het openschroeven !



En Mohawk, ik bedoelde niets negatiefs tegenover punkers of punksound hoor, houd die lange-tenen maar binnenboord. Maar ik heb in alle punk nog nooit iets gehoord waaruit bleek dat dat soort muzikanten zich zorgen maakte over zoiets.

Aan de Gibson zal het niet liggen. Kun je je misschien ergens nog herinneren of je een één- of twee-kanaals had en hoeveel Watt dit was ? Een twee-kanaals scheurt namelijk op een diode ipv buizen, wat resulteert in een dunne maar ranzige fuzz.



Maakt verder niet uit hoor :D

En ik weet niet hoeveel watt ie was,en het was volges mij een 1kanaals versterker,maar dr stond verder nix op alleen Jcm 800....

V!N
28 juni 2003, 12:38
het was volges mij een 1kanaals versterker,maar dr stond verder nix op alleen Jcm 800....

Dan kan het niet anders dan dat het aan de kabel of aan een rotte buis heeft gelegen. Een 1-kanaals 800 scheurt normaal namelijk de pan uit.

Jammer dat je nou net een rot ei hebt getroffen. Als je nog eens een 1-kanaals 800 ergens kan bespelen, sla die kans dan niet over. Het is heus wel een goeie amp.