PDA

View Full Version : Multi-effect voor valvestate



Krull
15 oktober 2006, 13:51
Hey,
Ik ben van plan om een multi-effect pedaal te kopen om verschillende effecten uit te proberen.
Ik heb een Marshall 8080 valvestate versterker, en wil eigenlijk eentje die zo min mogelijk tonesuckt. Zelf zat ik te denken aan een Boss ME-50, is dit een goede combinatie met de valvestate?
Graag jullie mening.

E-J
15 oktober 2006, 14:11
Ik heb een Korg AX1500G en een Valvestate 265 gehad...klonk goed samen zolang je de speakersimulaties maar uit liet! Ik heb nooit last van tonesuck gehad...

De Boss ME-50 lijkt me ook een goed multieffect voor erop, al zeggen sommigen dat de amp models wat minder zijn dan die van de Korg...

Krull
15 oktober 2006, 19:35
Ik zat ook te denken aan een zoom g2.1u. Hij is namelijk ook scherper geprijst.
Is die beter of slechter dan de me-50 en heeft die ook last van tonesucken?
Het enige nadeel van de zoom lijkt mij dat je maar 2 knopjes hebt om tussen effecten te switchen of werkt dat wel goed?

johantipker
15 oktober 2006, 20:02
Voor een mulitifx pedaal heeft de ME50 heel weinig tonesuck... maarre hij klinkt ranzig via een valvestate raar maar waar, ik heb nooit kunnen achterhalen waarom......

volgens mij kun je bij een valvestate beter gebruik maken van de ingebouwde scheurkanalen, die echt niet verkeerd zijn en de fx die er evt al inzitten, + nog een enkel los pedaaltje, ik had ooit een VS265 die me echt nooit verkeerd is bevallen, stereo met chorus fx en redelijk goed klinkende reverb, ik had er er als enige nog een boss delaypedaaltje bij....

Krull
15 oktober 2006, 20:37
Het is de oude 8080 valvestate uit de eerste serie.
Deze beschikt niet over ingebouwde effecten enzo. Klinkt de me-50 daar ook zo slecht over?

MarkS
17 oktober 2006, 14:48
Ik heb een Korg AX1500G voor een VS230 (geen FX-loop) gehad. Klonk niet al te best.

hassent
17 oktober 2006, 15:39
Inderdaad, ik zou ook geen ME50 icm een valvestate doen (eigen ervaring). Eerder inderdaad een zoom uit de nieuwe serie (2.1/7.1/9.2) en die in je FX-loop hangen. Distortion gewoon uit de amp halen. Die klinken sowieso al erg goed van zichzelf.

Krull
17 oktober 2006, 15:52
Ok, bedankt voor het advies.
Ik ben helemaal van gedachten verandert en denk dat ik toch maar gelijk voor losse pedalen ga.

Michael AE
17 oktober 2006, 16:22
Je kan ook een Intellifex o.i.d. kopen als je alleen maar effecten zoekt en geen amp simulaties. Minder tonesuck en betere effecten, IMO. Bovendien goedkoper dan losse pedalen per effect. Je kan dan wat gaan experimenteren en later besluiten voor welke effecten je een pedaal wil hebben.

Krull
17 oktober 2006, 19:45
Mja, ik denk toch dat ik voor pedalen ga.
Ik las laatst iets over de Jekyll&Hyde distortion/overdrive van visual sound, maar een big muff lijkt me ook wel cool. Kan je uit de J&H ook een beetje een dikke, vette vervorming halen?

The Mess
21 oktober 2006, 11:19
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil.
Uit een Marshall komt vaak toch wel een goede overdrive/distortion.
Ik weet niet met wat voor gitaar je speelt, maar een setje humbuckers maakt je geluid (natuurlijk) toch veel vetter dan een stel single coils.