PDA

View Full Version : Lijnsignaal je buizenbak in kan dat?



schwalbe
15 oktober 2006, 13:48
Mijn ouwe sound city 120 bak blijft veel te lang clean; om hem op zn donder te geven boost ik mn signaal met een preamp. Als ik die preamp echter lekker open trek komt er line level signaal uit; is dat niet teveel voor de preampbuizen van de sound city? Kortom: kan dit zonder elke week nieuwe preampbuizen te moeten kopen?

schwalbe
16 oktober 2006, 18:01
Bump,
Is er dan niemand die het weet?

kunk
17 oktober 2006, 20:15
Als je de toonregeling van de pre amp gebruik zou je eventueel kunnen proberen om de potmeters van de toon regeling van je buizenbak allemaal op nul te zetten. Werkt ie eigenlijk meer als eindversterker.

piezo
17 oktober 2006, 20:57
Gebruik de lo-Z ingang. Ik stuur geregeld een synthsignaal (Hammond oid) de gitaarversterker in. Kan geen kwaad. Ritchie Blackmore gebruikte vroeger een oude bandrecorder als pre-amp.
Overigens kun je om je gitaarsignaal te boosten beter een tubescreamer (weinig drive, veel level) of ander pedaaltje met een level knop gebruiken.

schwalbe
17 oktober 2006, 23:30
Ok, bedankt. Het zal dan wel goed komen... de losse preamp heeft overigens ook wel een level-knop maar die staat voor een lekkere scheur wel op 8.

kunk
18 oktober 2006, 19:12
Wat voor pre-amp gebruik je eigenlijk??