PDA

View Full Version : mensen die zichzelf te goed voelen voor de band



davidof
15 oktober 2006, 13:18
Ooit al eens een goede bandlid (in ons geval pianist) gehad die zich veel te goed voelt om in de band te zitten maar toch blijft... wij moeten ons steeds aanpassen. Hij komt bijna nooit naar repetities, hij schrijft alle liedjes alleen en wij moeten onze plan maar trekken, etc... en dat worden wij stilaan beu :)
dumpen?? bespreken??

grtz

Strangegun
15 oktober 2006, 13:34
Ik heb nog nooit een band gehad maar wat ik zou doen is het volgende :

Bespreek het gewoon op een normaale manier met hem zeg het gewoon zo als jij denkt dat het is. En luister dan gewoon naar zijn verhaal. Als die dan gaat flippen en zich aso gaat gedragen, dumpen zou ik zeggen

davidof
15 oktober 2006, 14:05
als ie gaat flippen en zich aso gaat gedragen, dumpen zou ik zeggen
doet ie :)

thx
grtz

Aimé
15 oktober 2006, 14:56
dumpen :-)

levi
15 oktober 2006, 16:13
ik zou hem zekker dumpen en zijn piano uit het raam pluren

Kris Haex
15 oktober 2006, 16:15
Gewoon dumpen zo'n ego, dat zorgt altijd voor botsingen! Iedereen is gelijk in een band.

davidof
17 oktober 2006, 08:16
Zo denk ik ook ;) maar de andere gitarist kan niet zonder hem :s omdat hij zo "goed" kan spelen

Kim Wilson
17 oktober 2006, 08:21
Hij is echt niet de enige pianist. Laat hem lekker zijn eigen bandje beginnen en zoek zelf een nieuwe pianist.

hoofd
17 oktober 2006, 10:03
Er zijn drie dingen die je moet doen om dit probleem op te lossen:
1. pianist uit de band pleuren
2. andere gitarist gitaarlessen laten nemen en/of een nieuwe pianist zoeken
3. je onderschrift inkorten

:)

Mufftin
17 oktober 2006, 13:33
gewoon dumpen hij maakt de band kapot als die zo doorgaat!

Harry
17 oktober 2006, 14:06
of hij moet zo goed zijn dat jullie hem willen houden. Hij moet wel een meerwaarde hebben natuurlijk..... James Brown is ook niet aardig voor zijn bandleden, maar hij betaalt wel goed.

Pais
17 oktober 2006, 16:40
Het is wat je belangrijker vindt - de muziek of de sfeer.
En wanneer je 1 van beide kiest, ga je je afvragen hoe je de situatie zo kan arrangeren, dat het je prioriteit ten goede komt.
Kies je voor muziek en is de pianist beter dan wie je ook krijgen kan, dan kan de beste man blijven. Kies je voor sfeer, dan laat je hem zn eigen uitwerpselen opeten.

duckman
18 oktober 2006, 17:54
Het is wat je belangrijker vindt - de muziek of de sfeer.
En wanneer je 1 van beide kiest, ga je je afvragen hoe je de situatie zo kan arrangeren, dat het je prioriteit ten goede komt.
Kies je voor muziek en is de pianist beter dan wie je ook krijgen kan, dan kan de beste man blijven. Kies je voor sfeer, dan laat je hem zn eigen uitwerpselen opeten.

Amen en goed geformuleerd. :cooler:

Aron Maiden
19 oktober 2006, 21:54
kijk je kunt em kicken, maarja!.. dan sta je zonder pianist terwijl hij wel heel goed is..


je moet gewoon eens tegen em zeggen, en dan wel serieus van:

"Hey, jij moet nu eens even luisteren, als jij met zon ego achter jou piano zit dan kun je weg gaan!, we gaan vanaf nu samen dingen schrijven. vind je dat niet goed, dan ga je maar lekker weg"

stel dat hij dan zegt, oke ik ga.. is hij toch niet gemotiveerd genoeg, stel dat hij zegt..

"oww sorry, ik wist niet dat jullie jullie zo aan mij ergerden, ik ga het veranderen" heb je nog steeds een goede pianist die je kent, en geen irritante dingen dat je een andere pianist jullie nummers weer moet gaan leren enzo!

succes!

groetjes

piezo
20 oktober 2006, 10:23
Sommige mensen proberen gewoon altijd tot hoever ze kunnen gaan. Die moet je eerst razend zien te krijgen, dan heb je hun respect pas verdiend.

johanb
20 oktober 2006, 12:53
Misschien klaagt de pianist op het pianoforum dat hij altijd alles moet doen in de band,componeren .Een gesprek kan een heleboel oplossen.

Neals
20 oktober 2006, 15:09
Klopt. Maar heb ook zelf in een band gezeten dat ik met kop en schouders boven de rest uitstak. Klinkt arrogant, maar in weze kan dat een probleem gaan vormen.

Die beste in de band bombardeerd zichzelf negen van de tien keer tot een bandleider, en als je in die positie zit is het heel makkelijk om gedemotiveerd te raken als je niet goed met leidinggevende taken omgaat. Probeer het om te draaien naar dat de pianist iemand wordt die mensen in een band vooruit helpt. Zijn eigen ontwikkeling heeft er baat bij, jullie ontwikkeling heeft er baat bij enzovoorts.

Trocar
20 oktober 2006, 16:05
.Een gesprek kan een heleboel oplossen.

+1
Wat je ook doet, doe in ieder geval iets! Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je je kapot gaat ergeren als je niets doet en het door laat kabbelen.

Rude Perception
23 oktober 2006, 11:11
Iedere muzikant die in een bandje speelt moet gewoon netjes naar z'n repetities gaan, en (tenzij anders afgesproken) alle bandleden evenveel ruimte geven in hun creativiteit.
Als die pianist meer wilt doen dan de rest omdat hij dat beter kan moet hij mensen opzoeken van zijn niveau. Dat is voor hem denk ik ook leuker. Wil hij bij jullie blijven, zal hij zich moeten aanpassen. Hij kan wel moeilijke dingen blijven spelen als hij dat wil, maar dan wel over een basis die anderen hebben bedacht bijvoorbeeld.

En ik denk dat je niet te bang moet zijn om hem te dumpen (ik zou alleen wel eerst een beetje rondkijken naar een andere pianist).

bat
24 oktober 2006, 20:50
En ik denk dat je niet te bang moet zijn om hem te dumpen (ik zou alleen wel eerst een beetje rondkijken naar een andere pianist).
Ja, da's fijn.

"We hebben besloten je uit de band te zetten omdat je zo arrogant bent. Ohja, we hebben eerst wel iemand anders gezocht."

Smell the irony.

Maargoed, als je toevallig een andere pianist tegenkomt waarmee het wel klikt, is er een reden te meer om dit sujet aan de kant te zetten.