PDA

View Full Version : Duke Robillard's Gear



dacrow
15 oktober 2006, 10:53
Iemand geïnteresseerd in the Duke zijn effecten :)


Behringer FX-100 Digital Multi Fx
Digitech Bad Monkey


DIt bewijst nog maar eens dat het 'in de vingers zit' , én in de Twin waar hij mee speelde :zz:

nielsduursma
15 oktober 2006, 11:07
ik ken heel die vent niet...........

Helter Skelter
15 oktober 2006, 11:23
ik heb de 'The Duke' in 2005 live gezien in een kleine bluesclub in Rotterdam en sterker nog: ik stond 1 meter bij hem vandaan 8-)

Duke's gear die middag: een Fender concert Reverb en een Fender Telecaster rechtstreeks ingeprikt. De gitaar en amp (waar 'The Duke' bijna heel het optreden op heeft gezeten) waren gewoon geleend bij de dichtsbijzijnde gitaartoko (Peter Verspuij) en na afloop werd het spul met een krabbeltje van 'The Duke' te koop aangeboden.

Maar ik snap je punt wel en ik ben ook van mening dat relatie tussen prijs en een goede sound erg wordt overschat :)

d'oh
15 oktober 2006, 11:51
persoonlijk vind ik de digitech bad monkey, eigenlijk wel een supereffect!

Lexvandoef
15 oktober 2006, 12:59
Die Bad Monkey is idd erg tof jah.

dacrow
22 oktober 2006, 11:54
ik heb de 'The Duke' in 2005 live gezien in een kleine bluesclub in Rotterdam en sterker nog: ik stond 1 meter bij hem vandaan 8-)

Duke's gear die middag: een Fender concert Reverb en een Fender Telecaster rechtstreeks ingeprikt. De gitaar en amp (waar 'The Duke' bijna heel het optreden op heeft gezeten) waren gewoon geleend bij de dichtsbijzijnde gitaartoko (Peter Verspuij) en na afloop werd het spul met een krabbeltje van 'The Duke' te koop aangeboden.

Maar ik snap je punt wel en ik ben ook van mening dat relatie tussen prijs en een goede sound erg wordt overschat :)

Inderdaad:)
Hij speelde op een Tele in combinatie met een Twin.
Ook geleend bij een lokale gitaarshop die em voor veel geld zal willen verpatsen.
Inclusief de Duke's zweet:rockon:

dacrow
22 oktober 2006, 11:55
persoonlijk vind ik de digitech bad monkey, eigenlijk wel een supereffect!

Lijkt me ook wel, ik denk dat veel pedalen gewoon goede copies zijn van de Tube screamer