PDA

View Full Version : squier of echte ?



Dreamer
14 oktober 2006, 23:07
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een squier fender en een fender? :dontgeti:

Ik lees een hoor heel veel goede commentaar over de squier, is het dan beter om een squier te kopen dan een echte fender? (want squier is goedkoper ;) )

grtz

Reb
14 oktober 2006, 23:10
Het verschil zit hem in de kwaliteit. Bij Squier's wordt vaak goedkoper hout gebruikt en de pickups zijn veel goedkoper. Ook de afwerking bij een echte Fender is volgens mij beter... ;)

California Jam
14 oktober 2006, 23:20
De body is idd van een wat goedkopere houtsoort (ik ga even van een Standard Strat uit en niet van een Affinity) maar zeker niet perse slecht.

Kwa afwerking moet je gewoon zoeken. Degene die ik laatst heb gekocht is absoluut zeer netjes afgewerkt, de hals is super en de frets is niets op aan te merken. Ook bij een dure 'merk' gitaar kun je een slecht model treffen.

Elementen kun je makkelijk vervangen dus daar zou ik in eerste instantie niet zo zwaar aan tillen.

Dus als je je geen 'echte' Fender kunt veroorloven dan is een Squier een goeie optie maar ga er wel meerdere proberen en bekijken.

Pentatonic
14 oktober 2006, 23:28
fender=

squier

mexican

highway 1

us standard

...

dit is een ruwe opsomming van fenders van lage kwaliteit en prijs naar hoge. squier staat in het begin, het is de beginnersgitaar van fender, een zeer goede beginnersgitaar trouwens. maar ze is natuurlijk niet te vergelijken met de highway one en us standard, behalve misschien als je een zeer goede squier hebt en een barslechte highway, us standard.
veel mensen bouwen squiers ook uit tot betere gitaren.

G.G.
14 oktober 2006, 23:51
veel mensen bouwen squiers ook uit tot betere gitaren.

Een goeie squier, levert als basis echt een fantastische strat op, maar dan moet je wel diep in je buidel tasten:

andere brug, nut, tuners elementen, potmeters en schakelaars. Reken op een behoorlijk bedrag (en eventueel het werkloon van de tech die het uitvoert)

Als je dit niet zelf kan: gewoon een goeie fender kopen ipv squier

Eko
14 oktober 2006, 23:54
Squier is het ondermerk van fender.Ze worden in de goedkopere landen gemaakt. De eerste series kwamen uit Japan, daarna uit Korea , nu ook uit China , Indonesie enz.
Ze zijn van mindere kwaliteit materiaal gemaakt. De houtsoorten zijn wat goedkoper en soms van multiplex. Ook de hardware zoals de stemmechanieken en elementen zijn gewoon goedkoper uitgevoerd. Zijn ze dan slecht? Nee , absoluut hun geld waard. Je kunt het er prima op leren en ze worden inderdaad nogal eens gebruikt om te ,,upgraden,, met betere onderdelen.
De geschiedenis leert dat de gitaren uiterst waardevast blijken te zijn en van gedegen kwaliteit. Ik heb er die al een generatie oud zijn en nog steeds goed klinken.