PDA

View Full Version : Nieuwe gear goody: Sennheiser Freeport wireless



Jay Cal
14 oktober 2006, 20:16
Deze week mijn nieuwe goody binnengekregen, de Sennheiser Freeport Instrument Wireless set.
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/8f6e5513bb5439209f9589b28cac5f18.jpg
Thuis flink getest en ook maar neiuwe kabels gemaakt voor output gitaar naar beltpack (standaard is het lange dunne kabel en ik prefereer juiste het omgekeerde). Vandaag naar de generale repetitie meegenomen voor ons optreden aankomende vrijdag.

De bottomline is dat de Freeport voor 160 euri echt een hele goeie deal is. Er is sprake van wat verlies van hoog en dynamiek. De hoeveelheid verlies is echter volledig binnen mijn toelaatbare bereik en ik ben er heel erg blij mee.

Kortom aanradertje (bij Thomann).

Gr,

J

Angel
15 oktober 2006, 01:34
Ik heb hem ook, vind het ook een heel goed setje, maar jammer dat er geen rackmontage mogelijk is tenzij je het zelf maakt.

ReinoutV
15 oktober 2006, 11:43
Hoe moet je die kabel van gitaar naar beltpack eigenlijk solderen? Ik heb een EW100 waarvan dat kabeltje al 2 keer stuk is gegaan. Ik wil er ook een kortere, duurzame kabel tussen hebben, maar ik weet niet precies hoe deze aangesloten moet worden. De gitaar-jack is mono en de mini-jack is stereo, of is dat bij jouw set anders?
Anyway: veel plezier met je nieuwe aankoop!

Jay Cal
15 oktober 2006, 12:47
Ik heb gewoon een goede mini-jack (stereo) met een metalen behuizing gekocht en aan de andere kant een lekkere dikke neutrik (mono). Stevige kwaliteitskabel ertussen solderen en de ground (middelste ring van de mini stereo jack) niet aansluiten.

Kost even wat tijd en een paar euri's maar dan ben je wel wat zekerder tijdens een gig.

Bartvo
23 oktober 2006, 22:03
maar die standaard mini stereo jack, kan je deze niet vastdraaien op de beltpack?
Verkopen ze deze stekkers ook? Of word hier een gewone jack gebruikt.

Groeten,
Bart

Jay Cal
24 oktober 2006, 20:37
Ik heb een haakse (metalen) 3,5mm stereojack gebruikt. Als je dan je beltpack installeert kan hij er niet uitvallen/schieten of wat dan ook.

Aan de andere kant zit zo'n lekkere dikke neutrik. :)
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/newcable.jpg
groene ducttapeje is alleen om de overgang enigzins te verdoezelen (plug was niet gemaakt voor zulke dikke kabel)

Bartvo
25 oktober 2006, 11:28
Da's wel knap gedaan, ik zie ook dat een speciaal tasje hebt voor aan de riem te hangen.

Jay Cal
25 oktober 2006, 16:46
http://www.thomann.de/thoiw7_thomann_wireless_holder_prodinfo.html voor 7,70 een erg leuk tassie van echt leder. Waarom ze hem daar ondersteboven afbeelden is mij een raadsel... Vast en zeker echt Duits ;)

jorrit
24 december 2006, 21:09
zit zelf ook te kijken naar een draadloos setje... al hoewel moet nog beginnen met kijken maar er gaat er wel een komen.

@Jay Cal en Angel. hebben jullie dit setje vergeleken met andere setjes? qua prijs is het heel interresant.. ow en wat voor muziek spelen jullie ermee?

Punt
25 december 2006, 01:23
Ik heb twee weken geleden de EW172 G2 gekocht en ik ben daar zeer over te spreken. Ik contateer geen toonverlies.

Wilde ook zo'n tasje bij Thomann bestellen, maar helaas is de minimum ordergrootte 25 euro. Zijn die tasjes nog ergens anders te koop?

Angel
25 december 2006, 12:28
zit zelf ook te kijken naar een draadloos setje... al hoewel moet nog beginnen met kijken maar er gaat er wel een komen.

@Jay Cal en Angel. hebben jullie dit setje vergeleken met andere setjes? qua prijs is het heel interresant.. ow en wat voor muziek spelen jullie ermee?

Yep, heb vergeleken vooral met de EW100, EW172-sets en de Samson. Maar qua prijs/kwaliteit/toonverlies is dit gewoon een heel erg goed setje. Ik speel covers.