PDA

View Full Version : jimmy page slecht?



GibsonDC
14 oktober 2006, 19:22
Ik vond dit net op youtube staan http://www.youtube.com/watch?v=ozbwggcSgCw . Dit kan toch niet waar zijn, zijn snelheid is gewoon helemaal verdwenen. Is dit met de computer zo bewerkt dat het lijkt dat die speelt? Of is het echt zo erg met hem gesteld?
Alvast sorry als die al is gepost

Stratman70
14 oktober 2006, 21:16
Ik heb ook een opname gezien van Page, waarin hij echt verschrikkelijk slecht Stairway speelt. De man heeft ook de nodige drank en drugsproblemen gekend, naar ik aanneem.

Maar toch blijf ik 'm wel goed vinden.

Helter Skelter
14 oktober 2006, 21:35
Ondanks dat Page hier en daar wat steekjes laat vallen reken ik 'm nog steeds tot de 'groten der aarde' :cooler:

maar dit is idd wel erg matig, ik zou bijna zeggen dat het nep is

Stratman70
14 oktober 2006, 22:11
DIT (http://www.youtube.com/watch?v=CU_QcSslKKM) filmpje bedoelde ik: ook erg slecht hoor: die solo is niet om aan te horen. Maar inderdaad: toch blijft hij ook voor mij één der groten der aarde.

Roy K.
14 oktober 2006, 23:05
Page is zwaar overrated, deze filmpjes en reacties bewijzen dit maar weer. Hoe slordig en vals hij ook speelt, Page komt er mee weg...

GibsonDC
15 oktober 2006, 11:34
Page is zwaar overrated, deze filmpjes en reacties bewijzen dit maar weer. Hoe slordig en vals hij ook speelt, Page komt er mee weg...

Hij komt er mee weg, omdat die in ze beginjaren echt wel een held op ze gitaar was, hij heeft gewoon een naam opgebouwd waar die nou nog op kan teren. Maar ik denk dat dit gewoon door de drugs enz. komt.

thomazzbootzz
15 oktober 2006, 13:57
Het blijft een hele goeie gitarist, misschien is het geen virtuoos. Maar hij had op die twee opnames waarschijnlijk zijn dag niet, en bij een mega band als led zeppelin staat er altijd wel een camera voor om het vast te leggen.

fullorder
15 oktober 2006, 15:09
DIT (http://www.youtube.com/watch?v=CU_QcSslKKM) filmpje bedoelde ik: ook erg slecht hoor: die solo is niet om aan te horen. Maar inderdaad: toch blijft hij ook voor mij één der groten der aarde.

Wel een aanfluiting deze uitvoering zeg, komt ook door dat 'zanglijntje' Gitaar is ook nog eens gewoon vals. Hoeveel bands zullen er wel niet zijn die dit beter uit kunnen voeren :stop:
Het zal de leeftijd wel zijn. Daarom moet je ook nooit naar (vergane) gitaarglorie gaan kijken, maar naar jonge onbekende helden ;)

Wel goed voor m'n zelfvertrouwen dit soort filmpje, kan ik mooi zeggen dat ik misschien wel net zo goed kan spelen als Jimmy Page ;)

Stratman70
15 oktober 2006, 16:13
Wel goed voor m'n zelfvertrouwen dit soort filmpje, kan ik mooi zeggen dat ik misschien wel net zo goed kan spelen als Jimmy Page ;)
Mooi...
dan ga ik nu weer heel dat zelfvertrouwen onderuit schoppen:

met alleen een betere techniek kom je er echt niet. Ook een gitarist moet in zijn spel een soort van X-factor hebben en dat heeft Page wel en jij zeer waarschijnlijk niet.

het is triest als mensen denken dat ze na het zien van zulke filmpjes even goed zouden kunnen zijn als Page. Gitaarspelen is meer dan een melodietje van een ander naspelen. En laten we wel wezen: de componeerkwaliteiten van Page liegen er niet om, als je naar de verkoopcijfers van de platen van Led Zep kijkt: het heeft een hoop mensen aangesproken.

DUS....

Neem bijvoorbeeld Ace Frehley (mijn eerste grote gitaarheld, die o.a. Page als grote voorbeeld had btw):
ik kan al zijn partijen en solo's noot voor noot naspelen, maar toch heb ik niet dàt, wat hij wel heeft.
Dat zie je dan ook nog eens aan het verschil op onze bankrekeningen.

fullorder
15 oktober 2006, 22:22
Mooi...
dan ga ik nu weer heel dat zelfvertrouwen onderuit schoppen:

met alleen een betere techniek kom je er echt niet. Ook een gitarist moet in zijn spel een soort van X-factor hebben en dat heeft Page wel en jij zeer waarschijnlijk niet.

Heb je me wel eens zien spelen dan? Dat wist ik niet.
Jammer dat ik geen X-factor heb :( Maar jij zult het wel weten... :chicken:



het is triest als mensen denken dat ze na het zien van zulke filmpjes even goed zouden kunnen zijn als Page. Gitaarspelen is meer dan een melodietje van een ander naspelen. En laten we wel wezen: de componeerkwaliteiten van Page liegen er niet om, als je naar de verkoopcijfers van de platen van Led Zep kijkt: het heeft een hoop mensen aangesproken.

DUS....


Ach gut, heb ik je favoriete gitarist beledigd?

1. Relax knul, niet zo serieus, het is zondag :hippie:
2. Alle respect voor het werk dat Jimmy Page heeft geleverd. Wat ie op het filmpje heeft laten zien blijft echter een pijnlijke aanfluiting, geen discussie mogelijk.
3. Melodietjes naspelen doe ik niet aan, ben veel beter in m'n eigen partijen, die zijn niet zo moeilijk :satisfie:

Luke-wannabe
15 oktober 2006, 23:54
2. Alle respect voor het werk dat Jimmy Page heeft geleverd. Wat ie op het filmpje heeft laten zien blijft echter een pijnlijke aanfluiting, geen discussie mogelijk.
Oei daar kan ik echt slecht tegen. 'Geen discussie mogelijk'. Ik weet al helemaal wat voor typetje jij bent. Afgegaan op deze uitspraak en die van de post daarvoor.

thomazzbootzz
16 oktober 2006, 08:12
Wou jij zeggen dat dit filmpje goede gitaarkwaliteiten laat zien dan, zeikerd. Ik weet echt al wat voor typetje jij bent, iemand die altijd gelijk wil hebben.

fullorder
16 oktober 2006, 13:33
Oei daar kan ik echt slecht tegen. 'Geen discussie mogelijk'. Ik weet al helemaal wat voor typetje jij bent. Afgegaan op deze uitspraak en die van de post daarvoor.


yeaaaah eindelijk ben ik een typetje! wat voor een typetje ben ik? vertel het me, verteeeel!!

Stratman70
16 oktober 2006, 13:54
Heb je me wel eens zien spelen dan? Dat wist ik niet.
Jammer dat ik geen X-factor heb :( Maar jij zult het wel weten... :chicken:

Ik zeg: zeer waarschijnlijk.
Inderdaad heb ik je niet horen spelen. wie weet ben ik wel helemaal weg van jouw gitaarspel, dat zou best kunnen. Waarom niet? Maar mocht je nu echt die x-factor hebben, is het erg jammer dat er niet zoveel albums van jou in de platenzaak liggen. dat zal toch een reden hebben, lijkt me.

En verder... relax knul. Neem het allemaal niet zo serieus. Het is maandag.

Daevren
16 oktober 2006, 14:43
Jimmy Page is toch nooit een erg sterke gitarist geweest?

patricia
16 oktober 2006, 15:04
Jimmy Page is toch nooit een erg sterke gitarist geweest?

PARDON?????

Philippe
16 oktober 2006, 16:28
Lijkt erop dat dit weer een topic gaat worden net als de Metallica topics.

wel slecht
niet
wel
niet
wel

fullorder
16 oktober 2006, 16:53
En verder... relax knul. Neem het allemaal niet zo serieus. Het is maandag.

hey, niet mijn uitspraken stelen he? ;)

Hiddie
16 oktober 2006, 18:14
Lijkt erop dat dit weer een topic gaat worden net als de Metallica topics.

wel slecht
niet
wel
niet
wel

kwou net zeggen.

Boeiend of die nu slecht speelt. Hij is mij held!

the feable
16 oktober 2006, 21:38
Ja dit doet pij! Ik ben een ontzettend page freak! Die gast heeft een pact met de duivel gesloten! Hij heeft zo goed kunnen spelen maar heefte r wat voor in moeten leveren!

Je ziet dat ie gewoon kapot is door de drugs en drank... Vroeger zal die niet vaan zo slecht gespeeld hebben!

Neals
16 oktober 2006, 23:25
PARDON?????

Als Page-fan moet ik eerlijk zeggen dat ik hem technisch zeker niet de beste gitarist op deze aardkloot vind, maar Page heeft een muzikaliteit wat niet veel mensen hem nadoen.

In de filmpjes zie ik een goede slaggitarist die niet al te strak te werk gaat, muzikale klasse heeft en er tijdens zijn solo's wel eens uitschiet.

Helter Skelter
17 oktober 2006, 01:31
Page is van grote invloed geweest op mij geweest, ik heb gitaar leren spelen op zijn riffs. Ik vind Page minder als pure sologitarist maar z'n riffs zijn werkelijk geniaal :cooler:

THW
17 oktober 2006, 09:14
Na John Bonhams dood werd Jimmy Page zwaar alcoholist. Zijn gitaarspel begon daardoor steeds minder te worden. Ik had ook eens een filmpje gezien van zijn optreden bij de eerste Live8, hij ging met de gitaar om alsof hij net 2 maanden speelde. Hij heeft zich wel begin jaren 90 bij elkaar geraapt en toen een ERG goed album met David Coverdale opgenomen. Maar ik denk dat hij zich nooit meer helemaal heb kunnen herstellen.

Ik moet zeggen, ik ben vanwege een of andere reden nooit een Led Zep fan geweest ook al hou ik erg van '70 hardrock. Maar ik denk dat ook al vind je Led Zep niet goed of Page een klootzak, ik vind toch dat je enigzins respect voor de man moet hebben. Hij heeft zoveel mensen beïnvloed, mensen waar je wss ook fan van bent als je van hardrock houdt.

Tot zover mijn mening. :hippie:

Reel Big Fish
17 oktober 2006, 09:42
Dit hoort bij Gitaristen >> Verplaatst door Reel Big Fish

JimiDylan
17 oktober 2006, 09:53
Ik denk dat het filmpje nep is, geen gitarist zou zichzelf zo durven te vertonen, iemand heeft daar gewoon audio overheen geplompt, anders zou het publiek op de achtergrond ook niet zo uit z'n dak gaan.

fullorder
17 oktober 2006, 10:07
Ik denk dat het filmpje nep is, geen gitarist zou zichzelf zo durven te vertonen, iemand heeft daar gewoon audio overheen geplompt, anders zou het publiek op de achtergrond ook niet zo uit z'n dak gaan.

Daar zat ik ook nog aan te denken ja, het zou best kunnen. Maar dan is de echte partij wel heel accuraat slecht ingespeeld, of nagesynchroniseerd eigenlijk ;)

Overigens denk ik dat het publiek evengoed wel staat te juichen hoor, ook als Mr. Page echt loopt te kutklooien.

Neals
17 oktober 2006, 10:24
En hier (http://www.youtube.com/watch?v=IDK4O_LbYM0) een voorbeeld van een ouder filmpje. Zoals te zien is laat meneer page hier ook een steekje vallen. De charme in deze tijd is dat bands juist met een matige uitvoering weg konden komen.

Denk ook dat we tegenwoordig veel te veel verwend worden door de 'supergitaristen' Vai, Satriani en andere monsters die vooral technische perfectie nastreven.

taylor
17 oktober 2006, 10:45
na verwend ti's maar wat je mooi vind vai verdoezelt ook wel wat met effecten enzo het lijkt soms knapper dan het in werkelijkheid is.
het blijft het wel een goeie gitarist hoor daar niet van.

met page ik weet niet of dat filmpje echt is, zo best kunnen misschien deed ie dat wel express ofzo of had die zijn dag niet.
eigenlijk heb je het zelfde met hendrix maar denk toch dat het ook te maken heeft met hun pure sound dus met niet veel delays en noem het maar op, ik vind die pure sound altijd wel wat hebben, achter een bult effecten kun je ook verbergen zeg maar..

LaurentB
17 oktober 2006, 10:54
En hier (http://www.youtube.com/watch?v=IDK4O_LbYM0) een voorbeeld van een ouder filmpje. Zoals te zien is laat meneer page hier ook een steekje vallen. De charme in deze tijd is dat bands juist met een matige uitvoering weg konden komen.

Denk ook dat we tegenwoordig veel te veel verwend worden door de 'supergitaristen' Vai, Satriani en andere monsters die vooral technische perfectie nastreven.

Ja, maar als je de oude opname van 'Stairway To Heaven' hoort klinkt dat toch echt heel goed hoor. Dan moet je toch die blues-licks heel gladjes voor kunnen uitvoeren, dat doet niet iedereen hem zomaar na. Hijzelf tegenwoordig dus ook niet!
Nee, dit is niet leuk om te zien, hoe het spel van die man achteruit is gegaan. En dat is ook niet altijd zo bij oudere muzikanten. Clapton is toch wel op niveau gebleven, vind ik.
Inderdaad zijn bepaalde jongere gitaristen wel verder ontwikkeld, maar een aantal van die oudere gitaristen speelden binnen hun eigen idioom toch heel mooi.

JimiDylan
17 oktober 2006, 11:12
Ja goed, Kirk Hammett maakt ook nooit fouten, totdat ik hem laatst Little wing hoorde spelen, daar ging meerdere malen wat mis. Iedereen maakt wel is een foutje, ik vind niet dat je daarom verbaasd moet zijn, ik bedoel niemand is 100% perfect. Maar zo slecht als Page daar zou spelen kan ik niet geloven, dat is gewoon een hater die de menigte tegen hem op wil zetten, en zo te zien lukt het, gelukkig zijn er nog een paar die erdoorheen kijken.... :hippie:

LaurentB
17 oktober 2006, 11:18
Ja goed, Kirk Hammett maakt ook nooit fouten, totdat ik hem laatst Little wing hoorde spelen, daar ging meerdere malen wat mis. Iedereen maakt wel is een foutje, ik vind niet dat je daarom verbaasd moet zijn, ik bedoel niemand is 100% perfect. Maar zo slecht als Page daar zou spelen kan ik niet geloven, dat is gewoon een hater die de menigte tegen hem op wil zetten, en zo te zien lukt het, gelukkig zijn er nog een paar die erdoorheen kijken.... :hippie:

Ja, zou het? Ik heb het zelf niet gezien, maar op Live8 scheen Led Zeppelin ook zo dramatisch slecht geweest te zijn. Als je je spel echt niet meer bijhoudt lukt het niet meer. Alles wordt dan stijf. Misschien speelt-ie alleen nog voor inkomsten en heeft hij helemaal geen puf meer.

THW
17 oktober 2006, 14:56
Mensen zitten nou wel altijd te zeuren over dat Page niet zo technisch is maar doet niet af van zijn muziek.

Trouwens, Page was bekent in de '70, toen was de gitaartechniek nog niet zo ver als nu. In zijn tijd was hij wel technisch, maar vooral creatief zijn tijd vooruit.

heavy-metal-thunder
17 oktober 2006, 15:32
Ja goed, Kirk Hammett maakt ook nooit fouten, totdat ik hem laatst Little wing hoorde spelen, daar ging meerdere malen wat mis. Iedereen maakt wel is een foutje, ik vind niet dat je daarom verbaasd moet zijn, ik bedoel niemand is 100% perfect. Maar zo slecht als Page daar zou spelen kan ik niet geloven, dat is gewoon een hater die de menigte tegen hem op wil zetten, en zo te zien lukt het, gelukkig zijn er nog een paar die erdoorheen kijken.... :hippie:

?? Kirk Hamett?? is dat dan zo'n geweldige gitarist???

Philippe
17 oktober 2006, 17:05
?? Kirk Hamett?? is dat dan zo'n geweldige gitarist???

Wat efficient ben jij. Het wordt een Page/Hammett bash topic in 1.
Top!













































:stop:

heavy-metal-thunder
17 oktober 2006, 19:59
Wat efficient ben jij. Het wordt een Page/Hammett bash topic in 1.
Top!
:stop:


maar neen, ik wil hier geen vergelijking in gang schieten. Maar ik kijk gewoon raar op als gitaristen Kirk Hamett aanhalen als een topgitarist. Ik wou echt wel dat ik half zo ver kwam dan hij, maar ... je gaat iemand zijn technisch kunnen toch niet afmeten aan het aantal noten dat je kan spelen?? Vai en Satriani vind ik dan wel technische toppers, maar de laatste vind ik dan toch wel muzikaler.

Bigfoot414
17 oktober 2006, 20:17
Page is zwaar overrated, deze filmpjes en reacties bewijzen dit maar weer. Hoe slordig en vals hij ook speelt, Page komt er mee weg...
Dat wou ik net zeggen. Al staat ie een uur lang alleen maar een A akkoord te rammen, iedereen vindt het geweldig 'omdat het Jimmy Page is'.

Daevren
18 oktober 2006, 00:50
maar neen, ik wil hier geen vergelijking in gang schieten. Maar ik kijk gewoon raar op als gitaristen Kirk Hamett aanhalen als een topgitarist. Ik wou echt wel dat ik half zo ver kwam dan hij, maar ... je gaat iemand zijn technisch kunnen toch niet afmeten aan het aantal noten dat je kan spelen?? Vai en Satriani vind ik dan wel technische toppers, maar de laatste vind ik dan toch wel muzikaler.

Ik kan ook een hele lange lijst maken van gitaristen die technisch veel minder zijn dan Kirk maar muzikaal veel beter.


Het is mij ook een mysterie waarom Kirk zo matig is voor een gitarist van een van de grootste bands ooit. Vooral omdat hij een goede leraar heeft. En ook omdat hij van alle (levende) leden van Metallica de 'beste' muzieksmaak heeft.

fullorder
18 oktober 2006, 09:38
Denk ook dat we tegenwoordig veel te veel verwend worden door de 'supergitaristen' Vai, Satriani en andere monsters die vooral technische perfectie nastreven.

Ach ja... verwend.... Deze 'supergitaristen' vind ik vooral slaapverwekkend. Heb er totaal geen moeite mee als een gitarist slordigheden laat zien, zolang hij/zij maar de juiste groove neerzet. Echter het filmpje waar dit topic mee begint is natuurlijk wel stuitend. Mits natuurlijk het inderdaad een truc is, maar dat zullen we wel nooit weten ;)

Neals
18 oktober 2006, 22:51
De heer page ben ik een groot fan van om zijn muzikaliteit, en dat geknoei is dat hij meer wil laten zien dan hij daadwerkelijk kan.

LaurentB
18 oktober 2006, 23:01
De heer page ben ik een groot fan van om zijn muzikaliteit, en dat geknoei is dat hij meer wil laten zien dan hij daadwerkelijk kan.

Ja, maar je kunt horen dat het de riffs zijn die hij ooit wél kon spelen...

Neals
18 oktober 2006, 23:39
Vrijwel alle live-opnamen die ik ken van Led Zeppelin wil Page vooral tijdens solo's een flinke steek laten vallen, maar zijn riffs daar en tegen, dat is vooral het stuk waarin Page een ongeslagen klasse laat zien. En een riff bedenken die 30 later op de verboden lijst van te vaak nagespeelde intro's staat vergt heel veel meer muzikaliteit dan het tot in de perfectie naspelen.

Maar om dan weer terug te komen op zijn solo's: Wederom komt zijn muzikaliteit zeer sterk terug, maar vaak komt de man niet veel verder dan wat gepiel in pentamineur ladders. En hoewel je met dergelijke soleertechnieken vaak iets goeds klinkends neer kan zetten wil je met een dergelijke techniek ook wel eens de plank flink mis slaan. En toch heeft hij op deze manier volksstammen beinvloed hetzelfde te doen!

LaurentB
18 oktober 2006, 23:52
Vrijwel alle live-opnamen die ik ken van Led Zeppelin wil Page vooral tijdens solo's een flinke steek laten vallen, maar zijn riffs daar en tegen, dat is vooral het stuk waarin Page een ongeslagen klasse laat zien. En een riff bedenken die 30 later op de verboden lijst van te vaak nagespeelde intro's staat vergt heel veel meer muzikaliteit dan het tot in de perfectie naspelen.
(...)

Ja, goed punt.

kassie
19 oktober 2006, 00:43
je moet de muziek van page ook in tijdsperspectief zien. jaren 67. kun je iemand anders opnoemen uit die tijd die zo goed gitaar speelde als hij? je kunt denken aan jimi hendrix, misschien tony iommi.. trust me vergelijk bijvoorbeeld hendrix met zijn set op woodstock en jimi page van de dvd ''the song remains the same''. je zal snel tot de conclusie komen dat ze allebei vernieuwers waren.

en over dat recente filmpje. ik had in een interview met hem gehoord dat hij het gitaarspelen na led zeppelin praktisch had opgegeven en dat hij pas in de jaren 90 pas weer was begonnen toen hij een gibson les paul in handen kreeg die hij erg lekker vond spelen. hoe raar het ook mag klinken maargoed...

Casseman
20 oktober 2006, 21:52
ik kan de filmpjes niet bekijken, maar zijn het de filmpjes van het ARMS concert in 1983 dat ie stairway instrumentaal speelt met de band van jeff beck?
zo ja, geen wonder dat ie daar extreem kut speelt.
Hij was in die tijd zeer zwaar aan de heroine en drank en was waarschijnlijk totaal wasted tijdens dat optreden.
Page had in 1980(zoals jullie ongetwijfeld weten) een goede vriend en drummer verloren, en aangezien hij toen al aan de heroine zat is het daarna niet minder op geworden.

Al met al vind ik het gewoon verschrikkelijk om te kijken naar het ARMS concert.
Gelukkig speelt hij nu(op z`n 63e) een stuk beter.

Ik heb page trouwens in mei gezien in london.
ik was met school op werkweek en we zagen hem lopen(geen grap).

1959SLP
27 oktober 2006, 23:36
Typisch Page hè....hoe wasted ie ook is, hij blijft wel improviseren! Noem mij eens een andere gitarist die onder dezelfde omstandigheden de buhne op durft. Ik ken alleen Hendrix die dat ook deed.

Das Schaap
28 oktober 2006, 00:23
Typisch Page hè....hoe wasted ie ook is, hij blijft wel improviseren! Noem mij eens een andere gitarist die onder dezelfde omstandigheden de buhne op durft. Ik ken alleen Hendrix die dat ook deed.
Nou ja, "durft", ik vind het eigenlijk niet echt een goede eigenschap of iets wat logisch zou zijn.

Maar als je jezelf naar de tering helpt voor een optreden al dan moet je ook nog wel een poging doen de mensen te vermaken ja. Maar hou je dan bij de makkelijke dingen, dat bespaart veel mensen dit soort dingen.

Het is alleen wel gewoon lomp. Hoewel Malmsteen volgens mij ook constant ladderzat is op het podium en daarom wellicht ook dezelfde riedels vaak laat horen live onder het mom van "improvisatie". Maar die man blijft ziekelijk goed klinken en maakt dan nog bijna nooit fouten. 8-)

Hiddie
29 oktober 2006, 15:03
Jimmy Page is niet zo goed meer als vroeger. Tegenwoordig is die wel overschat. Maar hij is nog steeds 1 van de betere (in mijn ogen 1 van de beste) gitaristen.

Hij is iig niet slecht en ik vind dat je dat ook niet kunt zeggen ook al mag je hem niet.

Zeggen dat Jimmy Page slecht is kan je vergelijken met het zeggen dat Brian May niks van muziek afweet en Slash voor geen meter kan spelen...

Harry
30 oktober 2006, 12:51
je moet de muziek van page ook in tijdsperspectief zien. jaren 67. ....................



kijk, eindelijk een zinnige reactie. Toen was dat de top van het gitaarspelen, en het heeft geen zin om dat met moderne gitaristen te vergelijken.

Daevren
30 oktober 2006, 15:01
Enkel in de rockmuziek, misschien. Er waren toen echt wel hele goede gitaristen in vele genres. En dan heb ik het over electrisch gitaar.

En wat dacht je van al die jazzgitaristen die als sessiemuzikant solo's op moesten nemen voor pop en rocknummers? Oke, het duurde dan wel heel lang totdat ze iets hadden wat simpel genoeg was maar toch...

Harry
30 oktober 2006, 15:28
uiteraard, maar het gezegde 'in het land der blinden is eenoog koning' gold toen ook al.

Neals
30 oktober 2006, 16:17
Maar vergeet niet dat deze mannen het spelen met distortion, overdrive en wah praktisch uitvonden. Ik weet zeker dat als je iemand wat in een kamertje zet het wiel opnieuw uit te vinden zonder boeken of de bronnen die er nu zijn hij/zij de muziek zeker niet zal vernieuwen

gerrekat
30 oktober 2006, 16:20
Page = zwaar overrated

Pais
30 oktober 2006, 16:27
Page = zwaar overrated

Wat is de definitie van overrated? Het gros bepaald de norm, en wanneer je het 'overrated' vind, betekend het dat jij vind dat het gros een vergissing heeft gemaakt. Blijkbaar omdat je zelf een andere mening hebt.
Dat betekend dat je een buitenbeentje bent :seriousf:

GibsonSG
31 oktober 2006, 19:51
Ik weet niet of iemand het al is opgevallen, maar die video's zijn nou allemaal weggehaald wegens copyright. Toeval? ;)

Negative K3 fan
31 oktober 2006, 21:02
Page = zwaar overrated

je moet de muziek van page ook in tijdsperspectief zien. jaren 67. ....................

persoonlijk vind ik led zeppelin echt een goede band zoals je die tegenwoordig absoluut niet meer tegenkomt en page heeft een paar geweldige gitaarsolo's en riffs bedacht, since i've been loving you als mooie solo. The immigrant song kan naar mijn mening worden gezien als een van de eerste (het allereerste?) echte metal nummer(s). en zo voorts!

Gear Slut
10 december 2006, 17:36
Laatst nog gezien op humor TV; een aflevering van Hadimassa.
Tijdens een feestje met allemaal hippe mensen staat Kees in hippe kleren en met leren hoed op tegen een al even hip gekleed mens aan te lullen:
"Ja, Led Zeppelin..vind ik nog steeds errug goed hoor...ja Led Zeppelin...Zo goed,joh." ;)

Kris Haex
10 december 2006, 18:43
Je moet het inderdaad in de tijdsgeest van toen bekijken. Die Jimmy Page was goed!

the feable
10 december 2006, 19:15
Page is technisch misschein niet zo goed, en hij is wat slordig. Maar hij heeft geweldige muziek gemaakt en heeft een enorme groove en feel in zijn spel! En dat is veel belangrijker! Jimmy Page was erg goed!

steph
12 december 2006, 14:45
Ben geen fan van Page, maar het is ook niet alleen het spelen op gitaar, wat hij aardig kan, maar hij heeft hele goeie rifs en songs geschreven, en da's ook een kwaliteit als muzikant zijnde.
Geloof maar (heb niks van Ledzep of Page ofzo) dat hij in rijtje van de echte groten hoort!

Gear Slut
13 december 2006, 05:23
Jeetje zeg, je zal toch maar Japie Bladzijde heten, dan ga je toch met recht aan de drank en de drugs!
Jimmy is just allright with me.

Helter Skelter
13 december 2006, 15:49
Jaa! the riffs van JP 8-)

ik ben niet zo onder de indruk van z'n solo's maar die riffs zijn geweldig

sjoerd5
13 december 2006, 17:57
Jaa! the riffs van JP 8-)



Eeeh?? Jan-Peter??

puntdroad
14 december 2006, 08:08
Eeeh?? Jan-Peter??

Nee, jan pronk....

henkr
14 december 2006, 15:57
... zijn snelheid is gewoon helemaal verdwenen.


Een goede snelle gitarist was hij toch al nooit. Wat dat betreft was hij een ongcoordineerde ragger, zeker live.

Zijn acoustisch spel daarentegen en die riffs (zoals in The Ocean) tsja... grote klasse!