PDA

View Full Version : Alternatieve flightcase voor showmaster 48



paulbekkers
14 oktober 2006, 17:56
Zijn er goede alternatieven voor de showmaster 48 flightcase (vaak gebruikt voor pedalboards)?

Ik zou graag een board hebben dat iets hoger is (binnenhoogte van showmaster 48 is ongeveer 13cm). Breedte is wel lekker.

Ik zou ook graag een case hebben die wat lichter is, maar waarschijnlijk lever je dan in op duurzaamheid/stevigheid. Ik heb ook al naar van die trolley-koffers gekeken, maar die vind je haast niet zo breed als de showmaster 48.

Een flightcase zelfbouwen heb ik geen zin/tijd voor. Een flightcase laten maken is erg prijzig (veel prijziger dan de showmaster).

Goede ideeën?

Mike McCready
14 oktober 2006, 19:19
Qua gewicht zul je denk ik niet snel iets veel lichters vinden. Met een plankje erin kun je al je pedalen op een mooie hoogte krijgen t.o.v. de rand. Verder is het wel handig hoor zo'n rand. Je voet erop leggen en trappen als het nodig is ;)

GuitarMaster
14 oktober 2006, 20:12
Nee iets lichters zul je niet snel vinden (althans niet in flightcase-vorm), die showmaster cases zijn trouwens van zichzelf al niet super duurzaam/stevig.

paulbekkers
15 oktober 2006, 01:18
Qua gewicht zul je denk ik niet snel iets veel lichters vinden. Met een plankje erin kun je al je pedalen op een mooie hoogte krijgen t.o.v. de rand. Verder is het wel handig hoor zo'n rand. Je voet erop leggen en trappen als het nodig is ;)
Ja, op zich heb ik niks tegen die rand, maar het lijkt me dat een tweede niveau niet echt te halen is met die beperkte binnenhoogte van de showmaster.

up-guitarman
15 oktober 2006, 01:21
Ja, op zich heb ik niks tegen die rand, maar het lijkt me dat een tweede niveau niet echt te halen is met die beperkte binnenhoogte van de showmaster.

Valt best mee hoor !!! De enige pedaal die bij mij niet mee op het verhoog kan is de Russische Big Muff, maar met een verhoogje van +/- 4cm geraken de bossjes, danelectro, MXR en consoorten er nog perfect op.

GuitarMaster
15 oktober 2006, 11:02
Verhoging is inderdaad best mogelijk, dit is mijn pedalboard in een showmaster 24 (heeft dacht ik dezelfde hoogte als de 48). De verhoging is inclusief tapijt een kleine 6 cm, en ik heb nog ruimte over als ik de deksel op de case heb.

http://i22.photobucket.com/albums/b331/Jascha26/Img_0472.jpg

yanto
15 oktober 2006, 15:01
Rockcase van Warwick zijn misschien iets. Ze zijn vrij licht (alluminium) daardoor ook iets minder stevig dan een houten flightcase.
Maar goed inclusief pedalen is het ook niet licht meer.

Robbert
15 oktober 2006, 15:36
Nee iets lichters zul je niet snel vinden (althans niet in flightcase-vorm), die showmaster cases zijn trouwens van zichzelf al niet super duurzaam/stevig.

Dat klopt wel ja, de bekisting is ongeveer een halve centimeter dik, geen idee wat voor soort hout. Ik heb er zelf een plank ingezet van 9laags multiplex, is een prima basis.

Verder kun je er ook voor kiezen om een 2e level te maken en de pedalen die daarop kunnen in een aparte case mee te nemen.

paulbekkers
15 oktober 2006, 15:50
Dat klopt wel ja, de bekisting is ongeveer een halve centimeter dik, geen idee wat voor soort hout. Ik heb er zelf een plank ingezet van 9laags multiplex, is een prima basis.

Is het echt nodig om er een onderplank in te zetten?

Ik wil graag onder het tweede niveau wat spul kwijt (contactdoos, adapters, dat soort spul). Heb je daar dan ruimte voor als je het tweede niveau maar 4-6 cm omhoog kan doen?

GuitarMaster
15 oktober 2006, 16:25
Ik heb zelf geen onderplank ingebouwd, en vind het op dit moment wel stevig genoeg eigenlijk (ding is van mdf gemaakt, kan wel wat hebben). Die 4-6 cm wordt inderdaad wel erg krap als je een stekkerdoos en adapters in wil bouwen...

up-guitarman
16 oktober 2006, 00:23
Ik heb zelf geen onderplank ingebouwd, en vind het op dit moment wel stevig genoeg eigenlijk (ding is van mdf gemaakt, kan wel wat hebben). Die 4-6 cm wordt inderdaad wel erg krap als je een stekkerdoos en adapters in wil bouwen...

Langs de andere kant wordt een verhoog waar een stekkerdoos onder kan dan weer eg hoog dacht ik zo, dat is toch niet praktisch ...
Ik heb overigens nog nooit pedalboards gezien waar de adapters onder het verhoog steken, die staan meestal gewoon naast of achter het verhoog ...)

boss
16 oktober 2006, 17:23
Als je die stekkerdoos op z'n kant legt gaat dat prima onder een verhoog. Dan steken die adapters in de diepte i.p.v. in de hoogte.