PDA

View Full Version : Marshall 1959 JNP 100 Watt te koop ?



harrieharrie
14 oktober 2006, 17:20
maar wat is zo'n schoonheid eigenlijk waard?

Moet namelijk investeren in een nieuwe kast (waarover ik ook graag tips krijg) en de aanschaf van een loadbox of hot plate OF overschakelen op een geheel andere set.

Uiteraard afhankelijk van meerdere factoren maar ben op zoek naar een indicatie. Ziet er nog goed uit (okay, het logo ontbreekt), is van 100 naar 50 watt teruggebracht, bekleding in orde en blaast nog steeds als de beste.

Ik hoor graag van u.

Harrie harrie

Squier4ever
14 oktober 2006, 17:26
wat bedoel je:

- je hebt een plexi, maar je wilt een andere kast en een attenuator omdat het ding anders te hard gaat en daar wil je tips over

of

- je wilt je plexi verkopen omdat je een andere set wilt maar je hebt geen flauw idee wattie waard is?

geval 1:
qua kast zeg ik marshall 1960 TV eentje met greenbacks, of een oude marshall kast, op gitaarmarkt staat er momenteel een uit de 70's, met oude celestions. klinkt wss zeer goed icm je plexi.

geval 2:
dit zou ik niet durven zeggen

DaveItUp
15 oktober 2006, 10:31
Vast geen plexi dude.

Anyway. Reissue? of oud? Bouwjaar dus..

Squier4ever
15 oktober 2006, 12:30
ja sorry maar ik noem al die dingen plexi's :D
slechte gewoonte

harrieharrie
15 oktober 2006, 21:06
He Squire,

je hebt gelijk, niet echt duidelijk.

Bedoel met kast een Cabinet. Geen idee van welk bouwjaar maar is iig van voor 1980. Geen plexi deze, je belediging ;) beschouw ik maar voortkomend uit mijn beperkte informatie verschaffing. Wel dank ik je voor de tip wat betreft speakerkasten/speakers.

Enig idee wat zo'n versterker opbrengt nowadays?

Toaster
15 oktober 2006, 21:39
Als je nou achterop de versterker kijkt en je geeft ons het volledige typenummer en de naam van de versterker (staat ook in 99 % van de gevallen achterop) weten we meer.

Marshall heeft nogal wat versterkers gemaakt door de jaren heen.

harrieharrie
16 oktober 2006, 20:48
het is een JNP super lead 100 watt. Typenummer vind ik nergens terug, serienummer is 27500.

This helps?

Toaster
16 oktober 2006, 20:53
welke letters zie je bij het serienummer???

En het moet trouwens jMp zijn. (Jim Marshall Products) of je hebt een één of andere russische kopie ;)

kun je niet een fotootje posten ofzo??

DaveItUp
16 oktober 2006, 20:53
jMp. Superlead. Is een 1959 dus. Of staat achterop die masterbakken ook superlead?

Anyway. Staat er ook een letter in die serial en of staat er SL voor?

Toaster
16 oktober 2006, 20:54
haha exact dezelfde post

harrieharrie
18 oktober 2006, 22:28
haha, russische kopie, dat zou wat zijn.

serie nummer is SL/A 27500 Made in England, maar ja dat kunnen russen er ook op zetten. En idd achterop staat SuperLead 100 W

Toaster
18 oktober 2006, 22:33
en nou nog de letter achter 27500

die geeft het jaartal aan.... en aan de hand daarvan kun je een beetje zeggen wat je nu in handen hebt.

Moet de rest van die versterker helemaal origineel zijn, geen scheuren in de tolex, blabla bla.

harrieharrie
23 oktober 2006, 09:12
staat toch echt geen letter aan het eind. Wellicht dan toch van Russische makelij?

elerik
23 oktober 2006, 20:37
Heb je misscien een foto?

Vaak hebben die russisch makeladij wel meer knoppen dan ene normale 1959.
Hoeveel knoppen heeft die van jouw?