PDA

View Full Version : Een versterkertest frustratie rijker...



MaBeCo
14 oktober 2006, 16:49
Na veel op o.a. dit forum te hebben ingelezen vandaag dan met een vriend samen een test willen doen van een Koch Studiotone head met daaronder een 2 x 12 cabinet. Wat me gelijk al opvalt is dat maar weinig zaken de Studiotone hebben staan, van de 4 zaken die we hebben bezocht had alleen Feedback Rotterdam de top staan. Bij de 1e 2 zaken werd me verteld dat ik ook de Twintone II kon uit proberen, die zou voor 100% hetzelfde zijn als de Studiotone alleen wat harder...? Gelukkig echter ( maar jammer voor de zaak ) was ik al redelijk ingelezen. Toch maar even die Twintone II getest, jammer genoeg met maar 1 cabinet mogelijk, ze hadden er namelijk maar 1 staan. Bij Feedback stond dus wel de Studiotone top maar daar was het weer eens zo enorm druk dat we maar weer weg zijn gelopen. Heeft iemand van jullie een advies waar ik een Koch Studiotone top kan testen en met daaronder verschillende cabinets, ik denk aan Greenbacks, V30 maar ook aan een 2 x 12 cabinet van Koch zelf. Lastig hoor dat je niet gewoon bij 1 zaak het gehele assortiment kan uitproberen.

Tristan
14 oktober 2006, 16:58
Waarom ga je niet gewoon naar een winkel waar ze de combo hebben staan en een aantal verschillende cabs?
Als je het dan te gek vindt dan kan je de top altijd bestellen, of ergens halen waar ze hem wel hebben...

Kijk even op www.gitaar-nederland.nl voor gitaarwinkels bij jou in de buurt, via deze site kan je ook wel de website van de winkels vinden en kijken wat ze op voorraad hebben...
Jukebox in Boekel (leuke zaak) heeft volgens mij zowel de combo als de top staan en ze hebben heel veel verschillende kasten met verschillende speakers die je kan proberen, ook hebben ze een goede testruimte waar je alles lekker open kan draaien, misschien moet je daar eens langsgaan...

Veekeren
14 oktober 2006, 17:13
Lullig dat je het niet wist, maar Feedback bestaat 20 jaar en daarom geven ze dit weekend op alles 5% korting... Daarbij zijn er ook nog wat optredens (voor mij niks boeiends), maar het zal ongetwijfel wel knetterdruk zijn ja...

yanto
14 oktober 2006, 17:24
Ja het is jubileum weekend bij Feedback Rotterdam, dus knetterdruk. Normaal is het wel wat rustiger. Probeer anders op een andere dag langs te gaan.
Volgens mij heeft Max Guitars in Den Haag ook bijna alle Kochs op voorraad.
http://www.maxguitarstore.com

MaBeCo
14 oktober 2006, 17:26
Ik had gebeld met Jukebox maar ze hadden de top niet staan, ja mijn ervaring met Jukebox is ook goed, dat was dan ook een van mijn eerste opties, maar ja ze hadden de Studiotone top dus niet staan. Van Feedback was het inderdaad de reden, hun 20-jarige bestaan.

Dude
14 oktober 2006, 18:53
Een winkel kan dat ding toch voor je bestellen ? Beetje winkel doet daar niet moeilijk over hoor,

probeer kees dee in amersfoort eens, koch zaak tot en met !

Rormo
15 oktober 2006, 12:36
Een winkel kan dat ding toch voor je bestellen ? Beetje winkel doet daar niet moeilijk over hoor,

probeer kees dee in amersfoort eens, koch zaak tot en met !

Alle winkels die ik ken waar je iets bestelt moet je het daarna verplicht kopen.

fullorder
15 oktober 2006, 12:45
Max Guitar (www.maxguitarstore.com) al geprobeerd?

ruurd
15 oktober 2006, 13:49
Een winkel kan dat ding toch voor je bestellen ? Beetje winkel doet daar niet moeilijk over hoor,

probeer kees dee in amersfoort eens, koch zaak tot en met !


hoeft niet besteld te worden is op voorraad ook met greenbacks 2x12
thanks DUDE (hoest met je volvo)

Metoshade
15 oktober 2006, 14:27
Je kunt natuurlijk ook een Studiotone combo pakken, de speaker ontkoppelen en een 2x12 cab naar keuze aansluiten. Dan heb je in essentie ook een Studiotone top, alleen met een andere behuizing.

Je kunt op die manier iig testen, luisteren en je een beeld vormen over de amp. Je kunt dan met een zekerder gevoel de top eventueel bestellen bij de zaak waar jij de meeste binding mee hebt.

MaBeCo
15 oktober 2006, 15:38
Ik weet dat Kees Dee een ruime sortering Kochs heeft staan, een Studiotone head kost bij hem echter 895,- en bij Feedbak 799,-, is toch bijna 100,- verschil. Ga maar even verder zoeken, mijn test zal worden de Koch Studiotone op een 1 x 12 Bogner cube, op een 2 x 12 Bogner en op de 2 x 12 van Koch zelf. Nou dus nog alleen even uitvinden waar ze dit materiaal hebben staan.

Dude
15 oktober 2006, 16:02
Ik weet dat Kees Dee een ruime sortering Kochs heeft staan, een Studiotone head kost bij hem echter 895,- en bij Feedbak 799,-, is toch bijna 100,- verschil. Ga maar even verder zoeken, .

sja... kees is ZEKER de moeilijkste niet, ik heb het laatste jaar 3 nieuwe amps (2 kochs en een marshall, marshall en koch weer ingeruild voor volgende koch tegen ZEER nette inruilprijzen) bij hem gekocht en (als echte hollander) eerst overal gekeken wat het spul koste, deze prijzen met hem besproken en voor die prijs gekregen (laatste koch multitone zelfs met gratis hoes erbij)

kees is de man... serieus !



hoeft niet besteld te worden is op voorraad ook met greenbacks 2x12
thanks DUDE (hoest met je volvo)

ja goed man !! hij rijdt nog... niet ruud uit amersfoort toevallig ;) ? (edit haha ik zag het al... nog bedankt voor het sjouwen he :-) neem snel contact met je op want heb mn oog weer eens laten vallen op wat nieuws)

MaBeCo
15 oktober 2006, 16:30
He Dude, weet je toevallig ook of Kees Dee Bogner cabinets heeft staan, de 1 x 12 en de 2 x 12?

Dude
15 oktober 2006, 19:22
Nee weet ik niet, zou hem effe bellen, via de mail zijn ze zo goed als niet bereikbaar.