PDA

View Full Version : El.ak.westerns & bredere hals?



Jedeel
14 oktober 2006, 13:37
Hallo muziekers!

Ik heb al wat gelezen of mijn vraag aan de orde is gekomen, maar ik kan er niets over vinden.

Ik wil een eltro-akoestische western aanschaffen, maar met een bredere hals dan de standaard van 43, 45 mm. (Ietwat worstvingers :-) )
Het is een heel zoekwerk geweest, omdat veel fabrikanten bij de specs. alleen maar het materiaal v.d. hals opgeven en niet de breedte v.d. hals. (Vreemd in mijn ogen.)

Inmiddels heb ik een paar merken (met hulp) kunnen achterhalen;
- Dean
- Ovation
- Takamine
- Epiphone
Deze merken hebben er iig bredere halzen tussen zitten.
(Sommige merken/types hebben een bijna klassieke hals +- 50-52 mm).

Nu wil ik jullie hier vragen of jullie ervaring hebben met zulke gitaren?
Willen jullie dan hier het merk en type 'neerleggen' zodat ik wat gerichter kan zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

kornelius
16 oktober 2006, 12:37
lakewood (duits merk) heeft breedhalsige gitaren, zou ik zeker ook even proberen. ze hebben meerdere modellen met 46mm nek width

Harald
16 oktober 2006, 12:39
Bij Lakewood kan dat dacht ik ook op bestelling (dus los van het model gitaar), en het zijn goede gitaren.

Enra
16 oktober 2006, 13:23
Ik bouw zelf bij voorkeur 48mm bij de topkam!!

Jedeel
17 oktober 2006, 23:55
Bij Lakewood kan dat dacht ik ook op bestelling (dus los van het model gitaar), en het zijn goede gitaren.

Ik heb de Lakewood gitaren gevonden op het net.
Iemand schreef mij dat voor 50 euro de hals op maat gemaakt zou kunnen worden. Maar ik viel wel achterover van de prijzen.
Is mij iets te duur. :-)

Inmiddels heb ik wat Seagull's er bij gevonden.
(T'ís wel een gespeur en een geklik....:-) )

Allen bedankt voor de reacties.

Jedeel
29 oktober 2006, 11:36
lakewood (duits merk) heeft breedhalsige gitaren, zou ik zeker ook even proberen. ze hebben meerdere modellen met 46mm nek width

Het is gister toch een Lakewood geworden :-)
Ik was bij Kees Dee in Amersfoort.
Kon daar een M-14 Custom kopen met een hals van 48mm.
Prachtige gitaar.

Bedankt voor de tips!!

Jos

kornelius
29 oktober 2006, 12:02
gefeiliciteerd.
Grappig, ik ken lakewood doordat ik er een keer op heb gespeeld bij KD :)

JimiDylan
29 oktober 2006, 12:59
De nieuwe (oude) Masterbilt series van Epiphone is echt suuuper masterlijk, ik heb er een paar bespeeld, en sommige waren beter als de legendarische Gibson JS-200 (die hing er daar ook eentje). Echt, als je een goeie voor weinig geld wil, Masterbilt!