PDA

View Full Version : Waar plaats ik mijn phaser?



chocolate bunny
14 oktober 2006, 11:10
Ik ben bezig met een pedalboard en vraag me nu af waar ik mn phaser moet plaatsen. Ik heb een phase 90 gekocht en mijn ervaring met modulatie-effecten is dat ze wat beter klinken VOOR de overdrive/distortion pedalen omdat als ik hem erna doe het phase effect de volume beinvloed van het signaal. Ligt dit aan het pedaal of is zijn er hier meer mensen die hun modulatie effecten voor de distortion hebben in hun signaal?

Dirk_Hendrik
14 oktober 2006, 11:57
Ja.

Het compressiekarakter van distortionpedalen doet mij de werking van de modulatiepedalen teveel teniet.

Verder,
Als het voor jou goed klinkt is het goed.

up-guitarman
14 oktober 2006, 12:28
Het compressiekarakter van distortionpedalen doet mij de werking van de modulatiepedalen teveel teniet.


Wat phasers betreft ben ik het met je eens, hoewel ik ook 1 phaser achter de disto heb staan voor de extreme swoesh geluiden (in combi met delay is dat heerlijk) maar om gewoon een subtiel phasertje toe te voegen heb ik er eentje voor de distortions staan: Het is dus maar wat je zelf wilt ...

Over andere modulatieFX: Tremolo en chorus heb ik persoonlijk liever na de distortion ... (maar mijn volgorde verandert nog af en toe, ben er nog niet helemaal uit ...)

bluegate
14 oktober 2006, 12:29
De Phaser is niet het enige modulatie effect...

Chorus & Flanger zijn ook een modulatie-effecten, maar die klinken toch beter
na de oversturing.

Ik gebruik zelf een mini Deja Vibe en deze staat bij mij ook voor de oversturing.
De phase 90 is ook een pedaal dat goed werkt voor de oversturing, zo gebruikte
EvH 'm ook.

zoon van Piet
14 oktober 2006, 12:45
Ik heb mn 90 voor de vervormers. Het klinkt wat zompiger, maar juist daarom in mijn oren lekkerder. Vooral de even geliefde als vervloekte midboost van de MXR komt er lekker uit als je m voor de vervorming plaatst, vind ik...

maestro_nl
14 oktober 2006, 13:22
Een stage-4 phaser voor de od/ds geeft idd het EvH geluid.
Klinkt beetje als een wah die je heen en weer beweegt.

Wicked Willy
14 oktober 2006, 13:24
Ik heb mijn Phase 90 in mijn effectsloop staan.

zoon van Piet
14 oktober 2006, 18:43
Ik heb mijn Phase 90 in mijn effectsloop staan.

dat vind ik een vreemde keuze - maar dat mag jij zelf bepalen, natuurlijk!
ik zal het eens kritisch beluisteren, in de effenaar....

dano
14 oktober 2006, 19:02
ik hem bijna helemaal achteraan, -> drivepedalen -> chorus -> delay -> phase90 (met mods) -> booster

almarvk
14 oktober 2006, 19:41
Volgens mijn voeding is het:

Distortion -> EQ -> Flanger -> Chorus -> Phaser -> Delay

Wicked Willy
14 oktober 2006, 19:53
Tsja op de een of andere manier klinkt ie in de loop het best, mijn Line 6 MM4 zit ook in de loop.