PDA

View Full Version : Vox AC30 clean op hoog volume?



chocolate bunny
14 oktober 2006, 11:02
Hallo,

Ik lees nu al een tijdje vanalles op het forum en ga nu ook maar actief posten.

Om te beginnen heb ik een vraag. Ik ben op zoek naar een versterker die vrij simpel is. Ik heb nu een Hiwatt DR103 100 watter maar dat gaat me veel te hard. Het clean geluid is mij te netjes. Van mij mag er een randje aanzitten als ik hem wat harder aansla en als ik gewoon rustig speel het gewoon clean blijft.

De volgende versterkers lijken mij nu geschikt:

Vox AC30CCH top of 2x12
Orange AD30HTC top
Hiwatt Custom 50 (wel te duur en zalals nog wel te hard gaan misschien)
Fender Blues Deluxe
Mesa Boogie Blue Angel (moeilijk te vinden volgens mij)


Dus kan zo'n 30 watt Vox clean blijven als je met een drummer speelt?

Alvast bedankt voor de hulp! :lp:

ponq
14 oktober 2006, 11:22
Vox AC30cc1 hiero. De Vox blijft clean tot een redelijk volume. Eind buizen blijven langer clean dan de preamp buizen, die breken al bij zo'n 40% bij mij. Een drummer kun je clean goed bij houden. En het randje dat je zoekt zit er zeker aan . Tis geen Fender-clean, maar dat zoek je ook niet, als ik je goed begrijp. Heerlijke versterker, zeker op n goed volume!

Probeer m eens uit, zou ik zeggen.

Negative K3 fan
14 oktober 2006, 11:58
ik denk dat hij wel geschikt is voor wat je wil, de oversturing hangt trouwens ook van de gitaar af natuurlijk

brunodb
14 oktober 2006, 13:32
zo'n vox blijft lang clean. om de eindbuizen te laten oversturen moet je het ding al pokkehard zetten tot bloedende oren toe bij wijze van spreken. met je pré amp gaat het natuurlijk gemakkelijk om er clean met een randje van te maken op een nog redelijk volume. alles is mogelijk met die versterker. buiten dan high gain natuurlijk

Mitch
14 oktober 2006, 14:16
Om even in te haken op de vorige post: clean blijven tot het keihard was, dat was vroeger. Met de CC serie is dat duidelijk minder. Zeker als je het top boost kanaal erbij draait en de gain wat hoger zet heb je makkelijk een crunch die dynamisch genoeg is om weer celan te worden, afhankelijk van volumestand gitaar of attack.

brunodb
14 oktober 2006, 14:41
als je wilt dat hij zo lang mogelijk clean blijft zet je net de gain zo laag mogelijk é man. de topicstarter vroeg of de vox wel lang genoeg clean blijft als je met een drummer speelt

chocolate bunny
14 oktober 2006, 14:56
Tof! Bedankt voor de reacties! Reageren die nieuwe Vox AC30's ook een beetje goed op pedalen..? (ik doe mn pedalen altijd voor de versterker dus de effectsloop word niet gebruikt)

(ik speel trouwens op gitaren met p-90's en medium output humbuckers)

brunodb
14 oktober 2006, 15:22
toen ik er een had, gebruikte ik er een Jekyll & hyde op en dat werkte zeer goed