PDA

View Full Version : 3 Droomversterkers



Wimvdb
14 oktober 2006, 10:34
als in het gitaarforum...

Spijtig dat ze moeilijk haalbaar zijn ...




http://swampman.012webpages.com/images/Vetta_II_Fam_Wht_Clr_29429.GIF
(De stack dan )



http://www.sound1.no/images/product_images/line6_hd147_412st.jpg


http://www.wildwestguitars.com/fender/amps/bassman_m.jpg

Kim Wilson
14 oktober 2006, 10:48
Fender Deluxe Reverb
Fender Vibrolux Reverb
Fender Bandmaster Reverb

future2future
14 oktober 2006, 10:54
Mesa Mark IV

http://images.google.com/images?q=tbn:rkOoi68vW0fxoM:http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Mark_Series/Mark_IV/Mark_IV_Closeup/Mark4Stac-Lg.jpg

Bogner XTC

http://images.google.com/images?q=tbn:VWCLWUJrJc66nM:http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/xtc%2520heads%2520%25204%2520stuks_small.jpg

CAA OD-100

vinni
14 oktober 2006, 12:01
Rivera Rake (guess what! ;))
Brunetti Customworks Mercury 50Watt
Egnater Mod50

Vinni

interessander
14 oktober 2006, 12:09
-Peavey butcher: puur vanwege de naam en het uiterlijk, dat moet wel een bruut ding zijn.
-Soldano SLO 100 (of de Avenger)
-Orange Thunderverb : waar je 200 watt buizen voor nodig heb weet ik niet maar het is wel stoer.


En niet in de lijst want ik heb hem al eens gehad: Sovtek MIG 100, had ik niet moeten verkopen.

Anders Destium
14 oktober 2006, 12:09
Mesa Mark III
Bogner Uberschall
Koch Powertone II

BLOK182
14 oktober 2006, 12:17
Marshall 1959SLP (in het paars!!)
Diezel VH4 (Einstein nog niet getest)
VHT Deliverance

grayfink
14 oktober 2006, 12:20
1 MesaBoogie rectifier.

Ik kom bijna nooit in muziekwinkels, ik heb weinig buizenervaring. Weet dus niet wat ik wil. 25 jaar geleden had ik een London City fullstack met MXR distortion. Dat vond ik wel gaaf. Die werd toen ingeruild voor een Cubeje, die veeeel later werd ingeruild voor een moderne Cube. Sinds ik weer in een band speel wil ik toch wel graag aan de buis. Een tijdje terug mocht ik bij een optreden over een Rectifier spelen, die attack, die gain, die druk, dat sprankelende clean omg !:o , ongelooflijk. Sindsdien wil ik aan de buis. Mesa zit niet in mijn prijsklasse, zal dus w.s. Peavey Valveking worden.

AART
14 oktober 2006, 12:32
1. Mesa/Boogie Mark IV



Op gepaste afstand:

2. Mesa/Boogie Rectifier
3. VHT Ultralead

the feable
14 oktober 2006, 12:40
Vox AC30
Marshall 1959
Fender Twin Reverb

Tristan
14 oktober 2006, 13:53
1: Goede crunch amp
Marshall 2061x (heb ik pas gekocht)

2: Vox achtige amp
Bad Cat Black Cat top, Wild Cat top, of Matchless Phoenix top

3: Low power amp
CMW amps Single Ended top, Hiwatt Custom 7 top, of Zvex Nanohead

TMKXL
14 oktober 2006, 14:37
Mesa Boogie LoneStar (clean/crunch)
Mesa Boogie Stiletto (drive)
Bogner Ubershall (high gain)

Dweezman
14 oktober 2006, 14:47
Vox AC30
Marshall 1959
Fender Twin Reverb


+1! (23456789)

Bl44t44p
14 oktober 2006, 14:55
Tja, ik ben toch niet zo van die vintage dingen... doe voor mij maar dit:

1. ENGL E670 Special Edition EL34
2. Diezel VH4 EL34
3. Koch Powertone II

Squier4ever
14 oktober 2006, 15:02
http://www.neilsonclyne.com/marshall/1959HW_Ships/1959HW_stack.jpg


Marshall 1959 SLP (handwired of vintage, zo'n nieuwe jimi hendrix fullstack is ook goed)

http://hem.passagen.se/lako63/images/Amp/BB_front.jpg

Marshall Bluesbreaker

http://www.legendarytones.com/BassmanFt.jpg

Fender Basshunter :D

DaveItUp
14 oktober 2006, 15:40
Waarom mensen die 1959 reissue willen kopen is me echt een raadsel.

EpiCenturiesAWAy
14 oktober 2006, 15:48
Peavey 5150
Marshall jcm 800 2203
Marshall jcm 800 2210

Squier4ever
14 oktober 2006, 15:51
Waarom mensen die 1959 reissue willen kopen is me echt een raadsel.

ten eerste voor de enorme wall of sound als zo'n geval achter je staat te blazen, je krijgt bijna direct last van gepiep in je oren als je die met alles op 10 hoort. ten tweede voor de nostalgie, want een moderne versterker zal het ook zeker kunnen maar een plexi is nou eenmaal een plexi, das een gevoel en dat kun je niet uitleggen :D

JeroenZ
14 oktober 2006, 15:52
Waarom mensen die 1959 reissue willen kopen is me echt een raadsel.


Tsssss......dan hou je niet van een vette hendrix sound zeker?

JeroenZ
14 oktober 2006, 15:55
Deze staat nog wel op mijn verlanglijstje, de OD 100:

http://www.customaudioelectronics.com/images/OD100_Head.jpg

http://www.customaudioelectronics.com/images/new2x12s1.JPG

Orpheo
14 oktober 2006, 15:56
jcm800








op gepaste afstand:

vox ac30
mesa markIV

De private paisley CMW zet ik even op gedeelde eerste plaats met de jcm800. De hiwatt custom is ook superlekker, maar voor zo'n crunch heb ik liever een plexi dan. NET iets dikker laag en korreliger mid.

Squier4ever
14 oktober 2006, 16:10
ik zou zelfs liever een plexi hebben als een recto of een andere hi-gain amp met Master volume. hebben gewoon niet zoveel mojo als een dikke plexi. Plexi en Les Paul is Rock 'n Roll

Orpheo
14 oktober 2006, 16:15
ik zou zelfs liever een plexi hebben als een recto of een andere hi-gain amp met Master volume. hebben gewoon niet zoveel mojo als een dikke plexi. Plexi en Les Paul is Rock 'n Roll

allicht! hoewel high gain soms lekker is hoor.

Squier4ever
14 oktober 2006, 16:21
mja maar heb ik voor mijn muziek niet nodig, en als het dan wel nodig is boost ik met mn OD

Franc
14 oktober 2006, 16:27
Jongens, weer zo'n GAS topic :D (zie ook het SG topic ;) )

Het hele vintage Marshall assortiment lijkt me wel wat :jam:

1. 50W plexi Lead
2. 50W plexi Bass
3. 100W plexi Super Lead
4. 100W plexi Super Bass

- da's 4 -

Ik bouw me gek, heb momenteel al plannen voor (en ben zachtjes aan begonnen aan) een 50W plexi :dontgeti:

elerik
14 oktober 2006, 16:49
Marshall Superlead 71', het is mooi om een set te hebben maar dit heeft toch meer karakter, maar das persoonlijk. Mijn eerste buizentopje:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pZscDOHQC1nCZW0XI-30fQn_0fn_Zjija7ZXQ03mDW253XzZzAtetjLN0CiSU3HIOkCw 9OBvmfVfI-XEHe7oQQ7d2L65Y85TaF0BnDzDhFjKCc8XZv2biRpJSp2VQNPd H


Selmer Zodiac 100, iets dat alles eigenlijk is en toch uniek. Als je ooit de kans krijgt om op zo`n set te spelen doen. Je bent helemaal verkocht:

http://vintage-hofner.mysite.wanadoo-members.co.uk/amps/amp21c.jpg


Fender Pro amp 63-65' lekker smooth:

http://www.ampwares.com//ffg/pro_bf_63f.jpg

Het mooiste van deze versterkers is dat ik bijna mijn droom helemaal verwezenlijkt. Op de fender Pro amp na, heb hem wel maar nog niet spelend/zingend/levend

DaveItUp
15 oktober 2006, 10:26
ten eerste voor de enorme wall of sound als zo'n geval achter je staat te blazen, je krijgt bijna direct last van gepiep in je oren als je die met alles op 10 hoort. ten tweede voor de nostalgie, want een moderne versterker zal het ook zeker kunnen maar een plexi is nou eenmaal een plexi, das een gevoel en dat kun je niet uitleggen :D

Tsssss......dan hou je niet van een vette hendrix sound zeker?


Dudes, ik bedoel: Waarom zou je een nieuwe reissue kopen als je voor een fractie van de prijs een 70's metalpanel die veel beter klinkt.

Kijk een handwired is alweer een ander verhaal, maar ook dan ben je beter af met een ptp metalpanel.

Ik speel overigens zelf over een 70s marshall stack en Hendrix gaat erin als koek hier :P

Squier4ever
15 oktober 2006, 12:29
ik zeg toch ook niet dat ik een reissue prefereer, tuurlijk heb ik liever een echte oude, maar dan ook echt een oude. 70's vind ik nog wat te jong :D

DaveItUp
15 oktober 2006, 12:37
Ik impliceer ook niet dat jij dat vind. Gewoon een opmerking dat ik niet snap dat mensen die normale reissue kopen.

Tristan
15 oktober 2006, 12:38
Dudes, ik bedoel: Waarom zou je een nieuwe reissue kopen als je voor een fractie van de prijs een 70's metalpanel die veel beter klinkt.

Kijk een handwired is alweer een ander verhaal, maar ook dan ben je beter af met een ptp metalpanel.

Ik speel overigens zelf over een 70s marshall stack en Hendrix gaat erin als koek hier :P

Je hebt gelijk...
De handwired 1959SL vind ik helemaal niet zo goed klinken trouwens, veel te schel, die heeft volgens mij niet zo'n goede trafo als de oude...
Zo veel beter dan de 1959 reissue is die handwired nou ook weer niet dus, die reissue is nog wat stugger en scheller en die zingt en cruncht nog minder...
The one to get als je van de oude plexi sound houdt, maar toch een nieuwe amp wil, is de 2061x handwired top, die is echt te gek, ik vond hem zelfs beter en warmer klinken dan de hele dure Jimi Hendrix fullstack en de nog duurdere JTM45/100 fullstack...

Squier4ever
15 oktober 2006, 12:41
maar die is maar 20 watt:D
niet echt rock 'n roll
daarbij ziet zo'n plexi fullstack veel vetter uit :D

Tristan
15 oktober 2006, 12:54
Mwoh, ik vind dat kleine kastje met dat kleine topje erop echt superschattig om te zien en reken maar dat dat ding kan blazen, ik heb al een aantal dagen een piep in mijn oor omdat ik dat ding helemaal op 8 a 9 had gegooid, dus nog niet eens helemaal open...
Het ding gaat echt kneiterhard, ik kan me niet voorstellen dat er optredens zijn waarmee je met dat ding niet genoeg volume hebt om overal bovenuit te komen, echt niet... :blast:

Squier4ever
15 oktober 2006, 13:00
ik ken het heb zelf een 15 watter en die gaat ook kneitertjehard, maar ik kom er maar net mee boven de drummer uit en clean wil die dus al helemaal niet meer.... daarom zoek ik werk en dan een nieuwe amp (eigk wel gas voor zo'n marshall 1987)

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/54571541.html?return=eJwtzkEOgjAQBdC7kMiSWkAhJcToR cyIjTQtpekMihjv7jRx9d%2F8vxlQUn2M2neoZHtUGWqIw9iNR EEJYeegfTFBtBQcAGHhnZiWzWh71f5qPFJcJu1Je%2FEwBBBTf QN86oiko%2BUQQ1MfipEmd1pdL%2FM79jTvqrPcVRdHjM2ExJW Z8v1P3s9N2SaWifWBaV9M%2FgdHcI7vGQ0XZR56mXXfH37mQuI %3D&df=1&fta=
:o :o

DaveItUp
15 oktober 2006, 13:07
Over een tijdje een 18watter head denk ik. Laat ik wel bouwen voor een fractie van de kosten van zo'n hw.

Squier4ever
15 oktober 2006, 13:28
mijn topje heb k zelf gebouwd maar ik gezien de moeilijkheid denk ik niet dat ik dit in de nabije toekomst weer ga proberen...

ik heb GAS voor een plexi achtige amp :(

Tristan
15 oktober 2006, 13:33
ik ken het heb zelf een 15 watter en die gaat ook kneitertjehard, maar ik kom er maar net mee boven de drummer uit en clean wil die dus al helemaal niet meer.... daarom zoek ik werk en dan een nieuwe amp (eigk wel gas voor zo'n marshall 1987)

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/54571541.html?return=eJwtzkEOgjAQBdC7kMiSWkAhJcToR cyIjTQtpekMihjv7jRx9d%2F8vxlQUn2M2neoZHtUGWqIw9iNR EEJYeegfTFBtBQcAGHhnZiWzWh71f5qPFJcJu1Je%2FEwBBBTf QN86oiko%2BUQQ1MfipEmd1pdL%2FM79jTvqrPcVRdHjM2ExJW Z8v1P3s9N2SaWifWBaV9M%2FgdHcI7vGQ0XZR56mXXfH37mQuI %3D&df=1&fta=
:o :o

Wow, dat is wel een vet ding hoor! (ik bedoel niet die 1987, maar die van de foto)
Ik denk dat die 2061x wel boven de meeste drummers uit zal komen hoor, of het moet echt een ongelofelijke houthakker zijn en muziek waarin dat past speel ik zelf niet...
Een Marshall heb je toch niet om clean mee te spelen?
Daar gebruik ik wel andere amps voor... :D
Anders moet je t.z.t. eens gaan babbelen met Chris, die is bezig met zijn Plexi+ ontwerp op basis van een '68 a '69 Plexi en dan met master volume, wat tweaks e.d...
Hij is echt een super ampbouwer i.m.o. beter dan veel boutique dingen en hij zit hier op het forum...

Tristan
15 oktober 2006, 13:36
Over een tijdje een 18watter head denk ik. Laat ik wel bouwen voor een fractie van de kosten van zo'n hw.

Ik vind die handwired helemaal niet zo duur als je kijkt wat je ervoor krijgt...
Die 2061x blaast vele boutique amps van 2500 euro, 3000 euro en meer zo het raam uit, ik heb het zelf getest...
En dat voor een ampje van onder de 1500 euro, vind ik toch niet gek...

Squier4ever
16 oktober 2006, 09:43
Wow, dat is wel een vet ding hoor! (ik bedoel niet die 1987, maar die van de foto)
Ik denk dat die 2061x wel boven de meeste drummers uit zal komen hoor, of het moet echt een ongelofelijke houthakker zijn en muziek waarin dat past speel ik zelf niet...
Een Marshall heb je toch niet om clean mee te spelen?
Daar gebruik ik wel andere amps voor... :D
Anders moet je t.z.t. eens gaan babbelen met Chris, die is bezig met zijn Plexi+ ontwerp op basis van een '68 a '69 Plexi en dan met master volume, wat tweaks e.d...
Hij is echt een super ampbouwer i.m.o. beter dan veel boutique dingen en hij zit hier op het forum...

zal ik onthouden maar weet niet of ik dat de komende jaren kan dokken

Tristan
16 oktober 2006, 10:35
Ach, ik vond het in ieder geval wel noemenswaardig als iemand een Plexi zoekt... :D

duckman
16 oktober 2006, 10:37
mijn drie droom versterkers:

- Marshall JTM 45 offset halfstack
- Ampeg Rocketverb combo, maar dan wel een oude 6v6
- Soldano SLO 100 full stack in slangen leer :cooler:

ReinoutV
16 oktober 2006, 10:44
Mijn echte droomversterker heb ik al (Guytron GT100 FV), daarna de top 3:
- Dumble
- oude Fender Deluxe
- oude Vox AC30

En dan een grote zaal en gehoorbeschermers.

Franc
16 oktober 2006, 10:47
Ik vind die handwired helemaal niet zo duur als je kijkt wat je ervoor krijgt...
Die 2061x blaast vele boutique amps van 2500 euro, 3000 euro en meer zo het raam uit, ik heb het zelf getest...
En dat voor een ampje van onder de 1500 euro, vind ik toch niet gek...

En toch, ik heb de 1974x gebouwd voor onder de 600 euro. Die is dan wel iets anders dan de 2061x, maar aan onderdelen (en kosten daarvan) scheelt het niet zoveel. Die 1974x is ook zo 'duur'.

Natuurlijk alle waar naar zijn geld en Marshall heeft natuurlijk veel meer overhead, onderzoekskosten etc. etc. maar ik vind zo'n hoge prijs zo'n klein ampje toch onaantrekkelijk maken hoor.

Wat ik dan weer niet snap is dat die 'boutique' dingen dan 2500 euro moeten kosten. Alles wat ze doen is letterlijk een Marshall nabouwen...

almarvk
16 oktober 2006, 11:06
Wat ik ooit nog wil, of het zou leuk zijn om er 1 te hebben:

- Hiwatt
- Marshall Bluesbreaker of een kloon daarvan
- Engl Powerball oid

gerrekat
16 oktober 2006, 11:11
Ik heb de meeste al:

1. ENGL SE EL34
2. Mesa Boogie Mark IV
3. ENGL INVADER

Bogner Uberschall vind ik een goeie amp maar is me te eenzijdig en losjes in vergelijking met de genoemde amps, maar toch een eervolle vermelding evenals voor de VHT 100 CLX en de SPLAWN Quickrod.

Lord Abortion
16 oktober 2006, 11:22
* Framus Dragon stack (check 8-) )
* Carvin Legacy stack
* ENGL Special Edition stack

the feable
16 oktober 2006, 11:52
Mijn eerste post:

AC30
Twin Reverb
Marshall 1959

Ook gave versterkers:

Soldano SLO100
Bogner Shiva
Diezel VH4

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2006, 12:55
Anders moet je t.z.t. eens gaan babbelen met Chris, die is bezig met zijn Plexi+ ontwerp op basis van een '68 a '69 Plexi en dan met master volume, wat tweaks e.d...
Hij is echt een super ampbouwer i.m.o. beter dan veel boutique dingen en hij zit hier op het forum...

Ik voel hier iets opkomen...
Chris, kun je daar aub. niet mee beginnen? Ik heb net mijn vriendin beloofd om naar Parijs te gaan met kerst:D Dat wordt ruzie.

Franc
16 oktober 2006, 13:01
:)

Vriendinnen....pff....weer zoiets uit de echte wereld.

AART
16 oktober 2006, 13:07
Ik voel hier iets opkomen...
Chris, kun je daar aub. niet mee beginnen? Ik heb net mijn vriendin beloofd om naar Parijs te gaan met kerst:D Dat wordt ruzie.

Misschien moet ie eens een high gain bak bouwen, lijkt me leuk :cooler: :chicken:

En speciaal voor Tristan maak je hem eenkanaals :chicken:

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2006, 13:26
Plexi met extra voorbuisje voor iets meer gain, die je dan weer kan switchen, 2 masters en draaiend op 6L6..moaaaa.... dat beslaat de complete top 3 van mijn droomversterkerlijst.
Anders wordt mijn huisje te klein.

Chris Winsemius
16 oktober 2006, 13:27
@ Mr.Bluesbreaker:

Je hebt geluk, moet deze week rust nemen na alle drukte van afgelopen jaar. Even wat energie bijtanken, meeste klanten zijn al ingeseind.

De 1e plexi+ moet volgende maand gereed zijn maar wordt dan gelijk verkocht zover ik begreep. Daarna (en ook nog) moet ik met kast/chassis-ontwerpen voor m'n eigen amps aan de gang en de plexi+ zal dan met nog wat extra tweaks/functies in zo'n behuizing komen. De replica's worden denk ik puur custom-order amps.

Of vertel gewoon dat ie zo mooi bij het bankstel, speakers, salontafel, boekenkast of gitarenrek past. :)

@ AART:

HighGain bak is al gebouwd en wordt nu door TaxiToTheOcean op 'n engelse tour in het voorprogramma v/d Stranglers getest zo ver ik weet. Andere amp met ook behoorlijk wat gain wordt door ex-dorps-genoot Sicky61 (?) getest.

Joey Handsome
16 oktober 2006, 13:32
Nog een Fender Twin Reverb
Fender Deluxe Reverb
Marshall JCM800

duckman
16 oktober 2006, 13:33
HighGain bak is al gebouwd en wordt nu door TaxiToTheOcean op 'n engelse tour in het voorprogramma v/d Stranglers getest zo ver ik weet. Andere amp met ook behoorlijk wat gain wordt door ex-dorps-genoot Sicky61 (?) getest.

Effe Off topic: Goeie band ,Taxi to the ocean. Al een paar keer live gezien en de laatste CD ook gekocht.Dat wilde ik even kwijt :p

Tristan
16 oktober 2006, 13:38
Hee Chris,

Gaat ie wel okee dan?

@AART:
Zoals je leest heeft Chris al een prototype highgain amp gebouwd, de Nameless Wonder...

@Mr. Bluesbreaker:
Mijn excuses voor het noemen van die GAS opwekkende apparaten...
Is Tweety bij jou al van stokkie gevallen, of heb je het nog onder controle? :D

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2006, 13:49
Gaat nog goed, zolang ik mijn gemodde 2203 maar vaak genoeg openschroef.
Dan waardeer je weer helemaal wat je hebt.

Als je zo'n plexi + verkoopt Chris, zou je dan een draadje willen posten indien er mp3's beschikbaar zijn?

DaveItUp
16 oktober 2006, 13:55
Als je zo'n plexi + verkoopt Chris, zou je dan een draadje willen posten indien er mp3's beschikbaar zijn?


+1

Unicron
16 oktober 2006, 14:00
Matamp GTO (vintage)
Orange/Matamp OR200
Fender 400PS

DaveItUp
16 oktober 2006, 14:05
Ah een Matamp GTO. Lijkt me ook wel vet. Beetje Sleep nadoen haha. www.electricamp.com is ex-matamp usa en die bouwt ze nog volgens origineel recept.

Tristan
16 oktober 2006, 14:05
Gaat nog goed, zolang ik mijn gemodde 2203 maar vaak genoeg openschroef.
Dan waardeer je weer helemaal wat je hebt.

Als je zo'n plexi + verkoopt Chris, zou je dan een draadje willen posten indien er mp3's beschikbaar zijn?

Ah, je hebt het vlugzout toch nog kunnen vinden... :D

Tristan
16 oktober 2006, 14:26
En toch, ik heb de 1974x gebouwd voor onder de 600 euro. Die is dan wel iets anders dan de 2061x, maar aan onderdelen (en kosten daarvan) scheelt het niet zoveel. Die 1974x is ook zo 'duur'.

Natuurlijk alle waar naar zijn geld en Marshall heeft natuurlijk veel meer overhead, onderzoekskosten etc. etc. maar ik vind zo'n hoge prijs zo'n klein ampje toch onaantrekkelijk maken hoor.

Wat ik dan weer niet snap is dat die 'boutique' dingen dan 2500 euro moeten kosten. Alles wat ze doen is letterlijk een Marshall nabouwen...

Ik weet het, maar ik vind die 1974x toch heel anders klinken...
Minder Plexi in een kleine box zeg maar, wat meer algemeen Brits, naast Marshallesque ook een beetje Vox achtig...
De crunch is wat gruiziger en de amp is wat minder direct, wat minder clean...

Wat betreft eigenbouw, ik kan het niet zelf, dus moet ik het iemand voor me laten doen, dan ben je al gauw zo'n 1000 euro kwijt en de meeste zelfbouwpakketjes zijn toch gebaseerd op de 18 watter, die heel anders klinkt...
Bovendien zou ik dan, perfectionist die ik ben, waarschijnlijk voor Mercury Magnetics trafo's en de hele reut gaan en dan ga je al een eind richting de 1500 euro denk ik...
Nu kon ik gewoon de winkel instappen, de amp proberen en zeggen, deze klinkt goed, die neem ik mee en hoef ik me niet druk te maken over trafo's en al die zaken, ik weet dat het een goede amp is, want hij blies de andere amps in de winkel weg...
Een Engl Powerball bijvoorbeeld kost 1700 a 1800 euro, ik wil niet zeggen dat dat een slechte amp is, maar dan vind ik 1500 euro voor een handwired Marshall niet veel, zeker niet als die in elke situatie waarin ik mij bevindt meer dan genoeg volume heeft...
Bovendien heb je het voordeel dat als je er nog eens vanaf wil je er dan wel een goede prijs voor kan krijgen, zo betaalt de hogere aanschafwaarde zich toch weer terug...

Veel boutique bouwers praten onzin, ze bouwen niet eens een Marshall na, maar doen net alsof ze het ontwerp verbeterd hebben en dat is vaak gigantische Bullshit...
Ik heb echt vrijwel alle Vox en Marshall achtige boutique amps die je in Nederland kan vinden getest en op de Valvetech Hayseed, de Bad Cat Black Cat, Wild Cat en de Matchless Phoenix (die zijn allemaal op de Vox gebaseerd trouwens) na zijn ze allemaal een stuk minder goed en een stuk duurder dan "the real deal"...

Chris Winsemius
16 oktober 2006, 14:51
Effe Off topic: Goeie band ,Taxi to the ocean. Al een paar keer live gezien en de laatste CD ook gekocht.Dat wilde ik even kwijt :p

Ok, zal het hun vertellen. Ze komen ook voornamelijk uit Utrecht en omgeving trouwens.

Chris Winsemius
16 oktober 2006, 14:58
Hee Chris,

Gaat ie wel okee dan?

@AART:
Zoals je leest heeft Chris al een prototype highgain amp gebouwd, de Nameless Wonder...


Nou, even wat minder. M'n suiker is al maanden ontregeld en door de werkdruk/etc. wordt dat niet echt beter als ik 'n beetje/part-time doorga.
Eigenlijk gewoon hoog tijd voor vakantie maar Cora is net met 'n nieuwe job begonnen dus vakantie moet maar later. Zaterdag met 'n aantal zeer aardige klanten gesproken en daarna besloten om even 'n week rust te nemen (voor het eerst in ruim 'n jaar tijd...).
Kreeg net ook 'n hele aardige email van Franc Vernet; dit en andere reacties doen me echt goed.

't Komt weer goed hoor maar gewoon even 'n weekje geen gesoldeer :)

JerseyGirl is trouwens (medium)high gain maar anders dan de NamelessWonder.

EDIT/PS:
Wat samples betreft: David Hollestelle heeft aangeboden om samples te maken/in te spelen en het toekomstige baasje is zeer CMW-minded dus ik zal m'n best doen. Heb hier zelf geen sample-opname-mogelijkheden, wel stapels buizen en MM trafo's :) .

Alain
16 oktober 2006, 15:08
1) Bogner Uberschall
2) Engl SE EL 34
3) VHT 100 CLX

Tristan
16 oktober 2006, 15:49
Nou, even wat minder. M'n suiker is al maanden ontregeld en door de werkdruk/etc. wordt dat niet echt beter als ik 'n beetje/part-time doorga.
Eigenlijk gewoon hoog tijd voor vakantie maar Cora is net met 'n nieuwe job begonnen dus vakantie moet maar later. Zaterdag met 'n aantal zeer aardige klanten gesproken en daarna besloten om even 'n week rust te nemen (voor het eerst in ruim 'n jaar tijd...).
Kreeg net ook 'n hele aardige email van Franc Vernet; dit en andere reacties doen me echt goed.

't Komt weer goed hoor maar gewoon even 'n weekje geen gesoldeer :)

JerseyGirl is trouwens (medium)high gain maar anders dan de NamelessWonder.

EDIT/PS:
Wat samples betreft: David Hollestelle heeft aangeboden om samples te maken/in te spelen en het toekomstige baasje is zeer CMW-minded dus ik zal m'n best doen. Heb hier zelf geen sample-opname-mogelijkheden, wel stapels buizen en MM trafo's :) .

Jij bent al net zo'n nutter als ik, ik zit nu even met een piep in het oor (veroorzaakt door de Marshall 2061x, over echte terreur gesproken), dus ik moet het voor het eerst sinds tijden ook even wat rustiger aan doen...
Ach, een weekje vakantie is ook niet verkeerd en het komt allemaal wel weer goed...
Ik wens je beterschap... :)

Ik had de clips van de Jersey Girl wel gehoord, maar daar had ik nou niet direct uitgehaald dat die meer higain was dan bijvoorbeeld de Royal Class...

Dat lijkt me vet zeg, volgens mij is David Hollestelle ook wel een sound man, dat lijkt me wel tenminste, als hij oude Marshall en Vox amps heeft en ook van CMW amps houdt... :)

Unicron
16 oktober 2006, 17:45
Ah een Matamp GTO. Lijkt me ook wel vet. Beetje Sleep nadoen haha. www.electricamp.com is ex-matamp usa en die bouwt ze nog volgens origineel recept.

Haha, ja en High on Fire, Matt Pike's 'nieuwe' band, geniale muziek.... Hij schijnt echter niet meer op Matamp te spelen. Die Electric dingen ben ik ook zeker benieuwd naar, maar die markt lijkt me te klein dat er ooit een importeur komt, ebay.com maar in de gaten houden...

Riffcrusher
16 oktober 2006, 20:20
1) Bogner Uberschall
2) Engl SE EL 34
3) VHT 100 CLX

Hehe... Bevalt de Uber je een beetje ? Leuk beest hé ?!

Bij mij:
1) VHT Ultralead
2) Bogner Uberschall
3) ...Nog te ontdekken... ?!

caliban
16 oktober 2006, 20:58
Lekkere vraag
De mesa/boogie mark III die ik nu heb is al ongeveer mijn nummer een, maar toch
Als ik drie versterkers moet zeggen die ik nog graag zou willen

-Bogner überschall
-ENGL SE (of Savage, daar zou ik nog niet helemaal uit zijn)
-Om het niet al te high-gain te houden een orange (ik zou wel nog niet weten welke dan)

Natuurlijk een mark IIC+ of een matchless zouden ook wel altijd leuk zijn en natuurlijk blijf je dan zin hebben in nog een nieuwe amp erbij

zeppo
16 oktober 2006, 22:20
zal dus w.s. Peavey Valveking worden.

Niks mis mee: wordt over het algemeen zeer positief besproken.

joesman
16 oktober 2006, 22:41
1.valvetech hayseed top
2.matchless hc-30
3.fender vibroking

Chris Winsemius
16 oktober 2006, 22:49
Ok, al bouw ik zelf amps voor m'n brood:

1) VoodooAmps Hex + WitchDoctor produktieversterkers (nog niet gereed)
2) Wells (?) 17 Watt versterker, usa boutique amp die oa. door Satriani is gebruikt
3) Nieuwe produktieversterkers van Van Weelden. De diverse, door hem gemodde, vertserkers die hier langskwamen klonken in het algemeen zeer goed.

Tristan
16 oktober 2006, 22:56
1.valvetech hayseed top
2.matchless hc-30
3.fender vibroking

Hmm, dat lijkt mij een beetje een vreemde keuze, de Valvetech Hayseed op 1 en de Matchless HC30 op 2, beide hetzelfde type amp (Vox based), maar de Matchless vind ik toch nog een stukje beter en daarbovenop heb je de Bad Cat Black Cat en de Matchless Phoenix, die vind ik nog een stukje lekkerder dan de Matchless HC30...
De Bad Cat Wild Cat moet ik nog testen, daar ben ik heel benieuwd naar...

future2future
16 oktober 2006, 23:16
Hmm, dat lijkt mij een beetje een vreemde keuze, de Valvetech Hayseed op 1 en de Matchless HC30 op 2,

Als hij die nou lekkerder vind klinken, en beter in zijn behoeften voorziet...

Tristan
16 oktober 2006, 23:49
Als hij die nou lekkerder vind klinken, en beter in zijn behoeften voorziet...

Ja, dat is ook zo, maar het was ook meer een verkeerd verkapte vraag naar het waarom eigenlijk, geloof ik...
En natuurlijk de vraag of dat hij ze beide weleens heeft getest, zeker doen, dat kan ik in ieder geval iedereen aanraden...
Nou ja, je moet wel bestand zijn tegen GAS aanvallen en je Tweety meenemen, anders val je zo van je stokje en dan wordt het dokken...

Alain
17 oktober 2006, 10:20
Hehe... Bevalt de Uber je een beetje ? Leuk beest hé ?!

Bij mij:
1) VHT Ultralead
2) Bogner Uberschall
3) ...Nog te ontdekken... ?!
De uber bevalt zeer goed!

Komt super tot zijn recht bij echt lage stemmingen (C en aanverwanten)

joesman
17 oktober 2006, 11:29
@ tristan

tis niet zo dat ik de hayseed beter vind hoor, ze staan gewoon in willekeurige volgorde, ik vind de hc30 net een ander karakter hebben, wel heeel mooi,
wat de badcat betreft,dat was niet echt mijn ding, dan vond ik de matchless leuker (al moet ik wel bekennen dat het eerder een vluchtige test was).

ik heb de hayseed nu ongeveer een maand en hij blijft me gewoon verbazen, al de sounds die ik wilde hebben, zitten er in,het normal channel met ef 86-optie heeft zoveel karakter in mijn oren. Als ik hem naast de matchless plaats kan ik niet echt zeggen welke beter is, maar het is zeker niet zo dat de één de ander wegblaast.Ik zou ze graag gewoon alletwee bezitten onder het motto: wat klinkt beter dan één ac-30? Twee ac30's!!!!!

en de vibroking blijft voor mij de beste fender-versterker waar ik al op gespeeld heb

Tristan
17 oktober 2006, 11:54
Hee Joesman,

Ik vind het ook een hele goede amp, die Valvetech Hayseed en ik stond bijna op het punt om die te gaan kopen toen Michael en ik de Matchless Phoenix aansloten en toen had ik zoiets van, tsja, die vind ik toch nog lekkerder...
We hebben ze ook nog even naast elkaar getest en toen bleek wel dat we allebei nog meer gecharmeerd waren van de Matchless Phoenix, maar dat verhaal is reeds uitgebreid besproken hier op het forum... :)
De HC30 vond ik weer een stukje minder, die ging wel erg gauw crunchen en bij hogere gain instellingen vond ik hem te ongedefinieerd en rafelig worden, ik denk dat ik dan de Valvetech en de Vox AC30CC toch weer wat lekkerder vind klinken, meer echt Vox zeg maar, het zijn inderdaad toch andere karakters, de prijzen van die Valvetechs en die Voxjes zijn ook wat vriendelijker...
Je hebt de Bad Cat Black Cat dus wel geprobeerd?

Franc
17 oktober 2006, 11:57
:D Ik zie hier namen van amps voorbijkomen waarik nog nooit van gehoord heb! ;)

Hahaha, hebben we tegenwoordig niet gewoon te veel keuze?? Vroeger had je Marshall of Fender, je koos het merk en het aantal Watts :D
(of klink ik nu als een ouw l0l?)

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 12:02
:D Ik zie hier namen van amps voorbijkomen waarik nog nooit van gehoord heb! ;)

Hahaha, hebben we tegenwoordig niet gewoon te veel keuze?? Vroeger had je Marshall of Fender, je koos het merk en het aantal Watts :D
(of klink ik nu als een ouw l0l?)

Je zit nu op het GASimperium :D

Voor Fender had je al Rickenbacker en Gibson versterkers, vlak voor Marshall VOX en vlak na Marshall Hiwatt.

Nu heb je ook nog Line6 LOL

joesman
17 oktober 2006, 12:12
hoi tristan
ik heb die black cat inderdaad geprobeerd, nadat ik de valvetech reeds gekocht had (die badcat was zowiezo te duur voor mij), maar om de één of andere reden sprak hij mij niet zo aan, maar zoals ik al zei, ik had niet veel tijd dus heb er niet uitgebreid op kunnen spelen.

wat je zegt over de hc30 klopt ook wel, hij cruncht sneller maar ik hou wel van die sound, tis ook net daarom dat ik die naast mijn hayseed zou willen hebben.

wat de phoenix en wild cat betreft,daar kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen, ik heb ze nog niet geprobeerd.Misschien maar goed ook :) want die GAS brengt me nu al op de rand van het faillissement.

Mijn drie droomversterkers bestaan daarom alleen uit versterkers waar ik al effectief op gespeeld heb.

Candyman
17 oktober 2006, 14:21
HOOK amp
CAE OD-100
Egnater MOD100

Dream on...

Tristan
17 oktober 2006, 14:45
hoi tristan
ik heb die black cat inderdaad geprobeerd, nadat ik de valvetech reeds gekocht had (die badcat was zowiezo te duur voor mij), maar om de één of andere reden sprak hij mij niet zo aan, maar zoals ik al zei, ik had niet veel tijd dus heb er niet uitgebreid op kunnen spelen.

wat je zegt over de hc30 klopt ook wel, hij cruncht sneller maar ik hou wel van die sound, tis ook net daarom dat ik die naast mijn hayseed zou willen hebben.

wat de phoenix en wild cat betreft,daar kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen, ik heb ze nog niet geprobeerd.Misschien maar goed ook :) want die GAS brengt me nu al op de rand van het faillissement.

Mijn drie droomversterkers bestaan daarom alleen uit versterkers waar ik al effectief op gespeeld heb.

Ik snap het, de Hayseed voor de meer cleane klanken en de HC30 voor de meer crunchy sounds, zelf hoor ik dan liever een goede Marshall of Orange voor zo'n type crunch sound, die hebben een net iets gladdere korrel, iets minder rafelig...

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, die Black Cat is het voor mij ook niet helemaal, zeker de eerste keer dat ik erop speelde miste ik iets, maar toen ik er de tweede keer op speelde was ik er toch wel erg verbaasd over t.o.v. de HC30, die Black Cat sprak mij dan toch meer aan...
De Phoenix is gewoon een verhaal apart, als je er een keer eentje kan testen dan zou ik dat zeker niet laten, alhoewel, die heeft op mij in ieder geval wel een angstaanjagend GAS opwekkende invloed en dat kost geld...

Ik ben echt zo benieuwd naar die Wild Cat...

Ah, ik snap het, die regel had ik zelf ook min of meer in acht genomen, aangezien ik anders een veel te lange lijst zou moeten posten...
Fender Customshop amps, Orange Customshop amps, Yde Rosier zijn amps, er zijn nog heel wat dingen die ik graag zou checken, ach ja, het houdt ons van de straat zullen we maar zeggen... :)
Een carrieresprong naar hangjongere (of al bijna hangoudere) is voor mij in ieder geval voorlopig nog niet weggelegd... :D

Tristan
17 oktober 2006, 14:50
Even een vraagje:
Hebben de mensen die de CAE OD100 posten als droomamp al eens op zo'n ding getokkeld?
Gewoon, nieuwsgierigheid... :)

JeroenZ
17 oktober 2006, 15:43
Even een vraagje:
Hebben de mensen die de CAE OD100 posten als droomamp al eens op zo'n ding getokkeld?
Gewoon, nieuwsgierigheid... :)

Klinkt supergeil het beste clean geluid en het beste crunchy/overdrive geluid dat er is ......

GAS GAS GAS GAS

Michael AE
17 oktober 2006, 16:02
Geen GAS op dit moment. Dat komt voornamelijk omdat alles wat steeds wordt aangeprezen op fora en in bladen in mijn oren vaak niet je-van-het is. Als ik dus weer voor de zoveelste keer op TGP of HRI lees dat dit of dat geweldig is, dan weet ik al bijna zeker dat het me toch gaat tegenvallen. Bovendien ben ik nu zo goed bevoorraad, dat ik niets meer wens.

ps. Dat mensen een CAE OD100 willen hebben snap ik ook niet. Waardeloze versterker. :p

Tristan
17 oktober 2006, 16:16
Ja, ik snap er ook helemaal niets van, vandaar de vraag, ik heb namelijk de indruk dat het meer een soort hype is...

JeroenZ
17 oktober 2006, 16:25
Zelf uittesten en dan kan je het beste ook een oordeel geven.

Tristan
17 oktober 2006, 16:35
Dat is het nou juist, ik heb hem getest en ik vond het met afstand de minst lekkere versterker waar ik ooit op heb gepeeld, ik vind zelfs een Peavey Bandit beter klinken en dat meen ik oprecht...
Heb je de Hook er ook naast getest?

ieme
17 oktober 2006, 17:30
1. Framus dragon
2. VHT pittbull 45
3. mesa roadking

Tristan
17 oktober 2006, 18:57
Heb je die Framus Dragon nou nog Ieme, of moet je er nu weer eentje gaan aanschaffen?

ieme
17 oktober 2006, 19:19
Heb je die Framus Dragon nou nog Ieme, of moet je er nu weer eentje gaan aanschaffen?
heb er geloof ik nog wel ergens 1 staan...

Tristan
17 oktober 2006, 20:11
Ah, dat is mooi...
Ik vind het ook een lekker klinkende amp...

Lord Abortion
17 oktober 2006, 20:17
Is het ook, en nog eens enorm veelzijdig. Ik zal de mijne voorzien van een uitgebreid rack en dan heb ik Vetta-mogelijkheden maar met een Framussound.

ieme
17 oktober 2006, 23:28
Is het ook, en nog eens enorm veelzijdig. Ik zal de mijne voorzien van een uitgebreid rack en dan heb ik Vetta-mogelijkheden maar met een Framussound.
show me the rack... ik heb voor de vetta mogelijkheden er gewoon een pod pro bij...

Michael AE
18 oktober 2006, 00:05
POD's klinken niet, Ieme. Dat weet toch iedereen?

Lord Abortion
18 oktober 2006, 06:56
show me the rack... ik heb voor de vetta mogelijkheden er gewoon een pod pro bij...

Rack is nog niet af hoor ... Ik ben een arme student met een meerjarenplan als het over gear gaat. Maar om kort even te schetsen wat er in het rack komt:

Wireless
Racktuner
Looper (Rocktron Patch Mate)
2de Preamp (Marshall JMP-1?)
Delay unit
Pedalen: Maxon OD-808, HWA Miami Fuzz, Keeley DS-1 Ultra, MXR Zakk Wylde OD, één of andere metaldistortion, ...
Rocktron Xpression (in de loop)
Cabsim/DI (ADA Microcab --> stereosetup via DI, mono via speakers)
Een plaatje met connectors naar floorboard
Power conditioner

En op de grond een midipedaal, Morley Bad Horsie II, misschien nog een tweede wah, en een tunertje. En dat alles zou netjes in een case moeten.

AART
18 oktober 2006, 10:51
Klinkt stoer :cooler:

Riffcrusher
18 oktober 2006, 13:09
Inderdaad... 8)

PeteRS
19 oktober 2006, 12:54
, één of andere metaldistortion, ....

Is een metalzone niks? ;)

new deep
19 oktober 2006, 18:20
Two Rock- Custom Reverb Signature

http://www.two-rock.com/pages/products.html

http://www.dhenderson.com/MP3/TR%20siga/tr%20sig%202.mp3

Dumble-Overdrive Special
(nog even sparen)

Fender-Supersonic