PDA

View Full Version : Versterking in laten bouwen bij Lowden



JasperSteenbergen
14 oktober 2006, 09:53
Wie kan mij even goed advies geven over het inbouwen van een element bij mijn Lowden 032. Piezo gaat al niet omdat mijn brugzadel uit 2 delen bestaat. ook heb ik geen zin in goedkope prut.

dus: merk, prijs, voor en nadelen qua geluid...
waar moet ik op letten...

Enra
14 oktober 2006, 10:19
Fishman en EMG hebben piezo's die geschikt zijn voor een gedeeld zadel!! Let echter altijd op breedte, want ze komen in verschillende maten!!! Prijzen weet ik niet maar zoek het eens op op Internet. Kwaliteit is van beide prima.

Picker
14 oktober 2006, 23:04
i-Beam. Neem wel de actieve. Klinkt erg mooi, zonder piezo geknetter.

Harald
15 oktober 2006, 08:26
I-beam is inderdaad mooi. Wel feedback gevoelig. Als je de gitaar binnen een bandcontext wilt gebruiken is het al snel een probleem. als je interesse hebt heb ik er een liggen die uitgebouwd is voor een zacht prijsje

bluegate
15 oktober 2006, 10:35
Ik lees veel goede dingen over de M1 van LR Baggs, te monteren in het klankgat.

Op de youtube staat ook een video:
http://www.youtube.com/watch?v=UANloa_WO1E

Deze ga ik monteren op mijn gitaar.

gertdm
15 oktober 2006, 15:55
In mijn Lowden F32C zat een gewone Fishman, speciaal voor gedeeld brugzadel. Mijn geluid was altijd uitstekend en nooit last van feedback.

chris c
17 oktober 2006, 11:10
Fishman matrix + ingebouwde microfoon klinkt goed, is erg betrouwbaar en indien goed geregeld weinig last van feedback. Ik geloof dat Lowden zelf standaard Fishman systemen inbouwt in hun gitaren (in de voormalige fabriek toch). Er is de vederlichte Fishman Ellipse Blend, met de regelaars aan de binnenkant van het klankgat. Zelf heb ik een Avalon met een ingebouwde Fishman Prefix Blender, is hetzelfde systeem maar met de preamp en klankregelaars in de zijkant van de gitaar.
Om een idee te geven heb ik even mijn Avalon rechtstreeks in de computer geplugd en via de gratis Audicity software een nummertje "rauw" opgenomen, zonder EQ of effecten. Versterkt kan ik de klank wel bijschaven (vooral om het scherpe piezo-geluid weg te werken), maar wat opnemen betreft ben ik echt een kleuter :).

http://media.putfile.com/colored-aristocracy

JasperSteenbergen
18 oktober 2006, 14:32
Dank voor al jullie aanbevelingen, heb ik nog een vraagje..
Klankregelaars in de zijkant... voelt bij mij zo gepimpt zeg maar. Waarom zou ik het wel of niet doen.. ik heb specifiek voor het geluid van lowden gekozen en zie niet in waarom ik nog klankregelaars zou willen hebben. Dan ga ik liever voor inderdaad zo'n gedoe aan de binnenkant van het klankgat.

gertdm
18 oktober 2006, 16:08
Dank voor al jullie aanbevelingen, heb ik nog een vraagje..
Klankregelaars in de zijkant... voelt bij mij zo gepimpt zeg maar. Waarom zou ik het wel of niet doen.. ik heb specifiek voor het geluid van lowden gekozen en zie niet in waarom ik nog klankregelaars zou willen hebben. Dan ga ik liever voor inderdaad zo'n gedoe aan de binnenkant van het klankgat.


is een kwestie van keuze. Ik had t ook niet in mijn Lowden en ook niet in mijn Breedlove. Gewoon Fishman Matrix en spelen over een goeie akoestiese versterker of PA. Nogmaals, ik had en heb altijd een prima geluid, zonder regelaars op mijn gitaar.
Mijn Taylor heeft t wel omdat dat er standaard op zit samen met het expression systeem.

gospelgibson
21 oktober 2006, 16:21
K&K
Is passief, geen battarijen, geen knoppen op je gitaar
en geen piezo.
Heb ik op al mijn gitaren, geeft heel natuurgetrouw jouw waardevolle prachtinstrument weer.

http://www.urbbob.com/guitarmain.html .Linkerkant pagina keuzemenu Pickups for acoustic guitar.

Martin