PDA

View Full Version : Kan iemand hier een V body oid maken?



Madcow
13 oktober 2006, 18:07
Heej

zijn hier mensen die een body willen maken onder de 100 euro? Het hoeft alleen een V te zijn

vester86
13 oktober 2006, 18:39
k heb nog wel wat spaanplaat liggen.....

nickbongers
13 oktober 2006, 20:22
houtsoort?
geverfd / gebeitst / gelakt of niet?
verder helemaal afgewerkt?

edit: ik niet btw

forceps
13 oktober 2006, 20:26
zoek eens op marktplaats of ebay, voor 100 euro vind je niemand die een body maakt, daar heb je amper de benodigde materialen voor... en een body heb je niet in een half uurtje gemaakt ;)

kiem
13 oktober 2006, 21:09
als ik een mn schaven zou hebben zou ik t best voor je willen proberen, mocht t dan niet lukken zou ik em zelf wel houden. mja mn schaven liggen bij de vlakker, en kweetniet wneer ik ze trug heb.

en wil je de body met pickupgaten en halspocket gefreest?? of alleen de body? en welke houtsoort??

ik zou t nu niet voor je kunnen doen, helaas, leek me best leuk om te doen.

ledzeppelin
13 oktober 2006, 21:32
waarom probeer je het zelf niet?! *aanmoedigendetoon*

Madcow
13 oktober 2006, 21:47
omdat ik hier thuis de standaart gereedschappen heb, 15 jaar ben en 70 euro heb?
Niet lullig bedoelt ;)
en wat voor gereedschappen hebk nodig voor een body te maken? :zz:

ledzeppelin
13 oktober 2006, 21:54
nou met een decoupeerzaag schuurpapier en een frees kom je al een heel eind dingen zoals potlood liniaal geodriehoek en dat soort ongein heb je wel in je schooltas zitten.

hij hoeft toch ook niet in 1 maand af spaar elke maand een btje zo komt er steeds meer bij en komt je gitaar op den duur wel af

(ik heb een stuk mahonie gekocht voor 40 euro maar er zullen vast nog wel goedkoperen te vinden zijn of zelfs mischien wel gratis)

kiem
13 oktober 2006, 23:23
om zelf te maken?? zowiezo een schaaf en een goede rei vindik.

maar volgensmij doen veel mensen hier alles met een bovenfrees kwa vlakwerk enzow, ik doe t lekker ouderwets met de handschaaf.

als je de body uit 1 stuk maakt word t allemaal nog makkelijker, hoef je niet eerst 2 delen aan elkaar et lijmen, alleen is een stuk hout om een body uit 1 stuk te maken mischien wat moeilijker te krijgen en wat duurder, maar dat ligt er maar net aan denkik.

t uitzagen kan je vast wel ergens laten doen voor een paar euros, met een lintzaag ben je miss 5 min bezig om een body uit tezagen, gewoon bij een meubelmaker of timmerman vragen.

Madcow
13 oktober 2006, 23:31
Maar hoe zit het dan met het frezen?
Me vader zegt dat je daar zon soort standaart voor nodig hebt dat die op 1 hoogte blijft, hoe duur is zoiets?
En met zagen, Kheb tog geen leven en een decupeerzaag hebk wel liggen.
En welk hout raden jullie me aan? Het moet gwoon een goede metalgitaar worden.

forceps
13 oktober 2006, 23:52
Ik zou Dick bij Reijnen eens vragen, die kan je wel het een en ander uitleggen.... aangezien je huis in Roermond woont, zul je Reijnen wel weten te vinden, dacht ik zo ';))

lennaertn
14 oktober 2006, 00:58
beste madcow....

www.projectguitar.com (http://)

en mss kan je ook eerst gewoon op internet zoeken... dat heb ik ook gedaan... eerst altijd zelf op onderzoek uit gaan.....

nickbongers
14 oktober 2006, 02:40
en zelfs met alleen n setje vijlen en beitels kom je er ook. goed hout hoeft je max 40 euro te kosten.

Madcow
14 oktober 2006, 13:12
Bedankt voor de reacties :strat:
maar nu is mijn vraag, als ik de hals van me strat deraf haal om de maat te weten, moetk dan aan de truss rod zitten?
en kheb vandaag een frees gekocht :zz:

forceps
14 oktober 2006, 14:03
nee, eerst de snaren eraf en de tremelo (kijk uit, want die staat onder spanning) en vervolgens aan de achterkant van de body de neckschroeven losdraaien.