PDA

View Full Version : koffer of hoes?



rutger0
13 oktober 2006, 18:04
Ik ga morgen een jackson king v bestellen(x series).... maar zit nu erg te twijfelen of ik een koffer of een hoes moet nemen.

Is het mogelijk om rugriemen bij een koffer te krijgen of te maken? of is het niet mogelijk met een koffer te fietsen.

En is een hoes wel veilig genoeg?

Het liefst zou ik een koffer nemen, maar ik wil wel kunnen fietsen met dat ding...



alvast bedankt!

Gerrit
13 oktober 2006, 18:09
Een goeie tas zal voldoende zijn, je moet alleen niet op je plaat gaan.

hansoonk
13 oktober 2006, 18:10
Koop een goede hoes zou ik zeggen. Sommige hoezen zijn zo dik dat ze meer dan genoeg bescherming geven. Ik gebruik altijd een stevige gig-bag. De enige gitaren die ik zelf nooit in de hoes stop zijn Gibson-achtigen met die achteroverliggende headstock.

Koffers zijn onhandelbaar op de fiets en vooral geschikt als je gitaren soms langere tijd niet bespeelt en thuis wilt opslaan of als je in een band speelt waarbij gitaren en versterkers twee keer per week in de bus worden gegooid.

rutger0
13 oktober 2006, 18:13
oke, dus er bestaat geen mogelijkheid voor rugbanden op een koffer? want hij zal een paar keer perweek vervoerd worden, en ik wil m wel mooi houden ;)

hansoonk
13 oktober 2006, 18:16
Volgens mij bestaan er van die lichte koffers van een soort hard schuim. Stevigheid van een koffer en gewicht van een gigbag.

Ik zie ze wel eens op marktplaats van een handelaar uit Dinxperlo.

Chris Winsemius
13 oktober 2006, 18:34
hoes + fiets + vallen = kapotte gitaar

Ik weet niet of dit in jouw geval mogelijk is: gitaar in stevige koffer en die met 1 hand vast houden, koffer op stuur en met de andere hand sturen.

johantipker
13 oktober 2006, 18:45
hoes + fiets + vallen = kapotte gitaar

Ik weet niet of dit in jouw geval mogelijk is: gitaar in stevige koffer en die met 1 hand vast houden, koffer op stuur en met de andere hand sturen.

maar met een koffer op je stuur ga je weer sneller op je plaat dan met een hoes op je rug.... of dat je 2 andere fietsers schept met je koffer in de breedte op je bagagedrager.....

en dat is weer slecht voor je traVo's... :D

wellicht is de enige oplossing een koffer met hulpmotor ofwel http://www.aixam.com/data/photos_pages/721_07.jpg

rutger0
13 oktober 2006, 19:07
whoaha:P jah rijbewijs heb ik nog niet:(:P

Pais
13 oktober 2006, 19:18
Koffer én hoes zou ik zeggen. Ik heb een hele stevige hoes die ik gebruik voor het verslepen, maar ik zie ook wel de handigheid van een koffer in in sommige situaties, dus ik zal er zeker 1 bijkopen als ik wat geschikts tegen kom.

vasnd
13 oktober 2006, 19:34
als je het geld hebt: beide.
Koffer is handig en kan je ook wel vervoeren met een fiets ( gaat lastiger maar die niet al te platte ( en dus niet al te hoge ) koffers kan je makkelijk een kant in een fietstas steken, en dan wat vasthouden of vastbinden en dan zit ie goed vast.

Tas kan natuurlijk ook maar pak er dan een die zo dik mogelijk is zodat je de lak op de punten goed kan laten zitten ( een keer te hard op de grond zetten anders en je punt is beschadigd). En dan moet je natuurlijk erop letten dat je niet valt ( zowiezo niet doen, is niet goed voor je en doet pijn meestal )

drap
13 oktober 2006, 19:43
Ik zeg bij veel fietsen, sjouwen enzo een mooi tassie en een koffer voor de autoritjes enzo.

Eko
13 oktober 2006, 19:44
De tussenoplosing is een zgn. sofcase.Weegt net iets meer dan een hoed en is voorzien van hardschuim. Eventueel met banden voor op de rug.
Kost slechts enkele tientjes.

jorrit
13 oktober 2006, 19:58
er kunnen makkelijk rugbanden op je koffer, ik zou voor de koffer gaan.
zeker als je er mee op gaat treden, gigbag (hoe dik ook) in de auto/bus samen met een paar 4x12 kasten etc. gaat er iets schuiven en je gitaar raakt in de knel... kan nooit goed zijn..

Outrage
14 oktober 2006, 09:26
Tobago maakt van die hardschuimen koffers. Daar zitten achteraan riemen op.

Jay75
14 oktober 2006, 17:06
Uhm....hoe vaak vallen jullie wel niet op de fiets??

Ik heb ook beide en als ik op de fiets ga repeteren, gaat ie in de (dikke) gitaarhoes, maar ik kan dan ook al fietsen zonder zijwieltjes!

Xx

Slevin
14 oktober 2006, 18:06
Ik zeg bij veel fietsen, sjouwen enzo een mooi tassie en een koffer voor de autoritjes enzo.

Jup, hoes op de fiets gaat perfect. En dat met een lekke band :strat:

sickpunk
14 oktober 2006, 19:08
er kunnen makkelijk rugbanden op je koffer, ik zou voor de koffer gaan.
zeker als je er mee op gaat treden, gigbag (hoe dik ook) in de auto/bus samen met een paar 4x12 kasten etc. gaat er iets schuiven en je gitaar raakt in de knel... kan nooit goed zijn..


ja en zo heb ik ooit het horror verhaal gehoord van een bassist met een alembic(paar duizend euro) waarvan de rodie dacht... "öw hij zit in een koffer, ik kna die schuivend kasten achter in de bus hier mooi mee klem zetten"... ja totdat de bass uit de bus werd gehaald en z'n hele mooie alembic volledig aanstront was....

je moet je gitaar sowieso niet tussen dingen in leggen, leg het erop of hou het bij (bijrijders stoel) haal gewoon zo'n softcase als je het toch op de fiets moet meenemen... maatje van me had dat ding tussen 2(!) draai deuren gekregen, afgezien van een deuk in het "schuim" van de softwase, was z'n gitaar niet beschadigd...

PeterX
14 oktober 2006, 19:24
Ik ben fan van koffers; gigbags zijn goed voor vervoer, maar ook niet meer dan dat. Voor een beetje bescherming van je gitaar heb je toch echt een koffer nodig...

sebass
14 oktober 2006, 20:11
hoes + fiets + vallen = kapotte gitaar

Ik weet niet of dit in jouw geval mogelijk is: gitaar in stevige koffer en die met 1 hand vast houden, koffer op stuur en met de andere hand sturen.

Nou is niet helemaal waar. Ik had net een nieuwe fender strat gekocht en was op de terugweg. Ik werd toen bijna aangereden door een auto en flikkerde de gitaar op de grond. Was wel even schrikken maar behalve een knop die helemaal op de slagplaat gedrukt zat, mankeerde er niets.

Je moet sowieso niet op je bek gaan met een gitaar.

Tupelo
14 oktober 2006, 20:15
Je hebt ook koffers met riem, zodat je ze op je rug kunt dragen...

sebass
15 oktober 2006, 02:42
Je hebt ook koffers met riem, zodat je ze op je rug kunt dragen...

Lijkt mij overigens niet echt comfortabel. Koffer ziet er wel wat chiquer uit maar een goede gigbag voldoet ook zeker. Als je geen auto c.q. rijbewijs hebt zal ik voor de gigbag gaan.

Pentatonic
15 oktober 2006, 10:42
ik heb ook beide:

koffer voor thuis te bewaren (staanders vind ik nogal gevaarlijk met de hond en andere lastige huisgenoten :) ) en voor als ik met de auto kan gaan.

tas voor op de brommer.

een goede tas biedt veel bescherming hoor, ben er al mee door de sneeuw en regen gereden en dat blijft waterdicht. als je een echt stevige tas hebt denk ik dat je er met wat geluk zelfs eens mee kan vallen zonder schade.

rutger0
15 oktober 2006, 12:17
dank allen voor reacties!

het is een koffer (jackson multi-fit case) geworden, ik kan voorlopig door mn ma gebracht worden en ik schaf over een tijdje een fiets karretje aan..

bedankt!