PDA

View Full Version : Verschil tussen trafo`s uit?



elerik
13 oktober 2006, 13:32
Ik laat een trafo vervangen van een 50 watt buizen topje, maar ik moet zelf de onderdelen regelen.(student doet het)

Maar wat maakt het nu uit of je een trafo pakt van marshall of van een fender??

Naar mijn menig blijft de voeding het zelfde dus ook het geluid, Toch?

Wie kan mij op dit onderwerp wijzer maken?

Negative K3 fan
13 oktober 2006, 15:36
misschien gaat het over de voedingstrafo?

of zn vader :D :D

Chris Winsemius
13 oktober 2006, 15:48
Om welke top en welke trafo gaat het?

Voedingstrafo heeft ook 'n behoorlijke impact op het geluid en de feel, zelfs als de spanningen hetzelfde zijn.

@Nico: Je hebt ook nog oa. Partridge, Heybour, Cerrem, MojoTone, Marble/FNS (in Renkum, Gld.), AE (in Schagen, NH), Lundahl (Zweden).
OEI is trouwens beduidend goedkoper dan MM.

Er zijn ook gitaarnetters die traVo's gebruiken maar da's weer 'n ander verhaal :D

Chris Winsemius
13 oktober 2006, 20:24
En in Duitsland heb je ook nog een paar van die jokers zitten....dus keuze zat. Maar we weten nog steeds niet welke versterker en over welke trafo hebben we het.....

Beetje negatieve benaming.................
De vraag omtrent amp en welke trafo is inderdaad nog steeds onbeantwoord.

Heb hier al zoveel trafo's vergeleken en ik blijf gewoon (daarna) met MM verder gaan, volgende week komen er weer 10 binnen :)
Veel centjes; ja, maar heel veel sound :D

Chris Winsemius
13 oktober 2006, 20:39
Valt toch wel mee. Jij pakt de maximale korting zo langzamerhand. Kan het evt. met containervervoer laten versturen als je het een beetjeplant en daarmee lagere vervoerskosten realiseren. Dus dat veel centjes is maar relatief. en als je er weer 10 kan verkopen met behoorlijke marge dan valt het wel mee. Of bereken jij de korting door aan je klanten?

Beide :) voor eindgebruikers hier in ieder geval beduidend goedkoper dan zelf 'n paar bestellen.
Maximale korting? Dacht het nog niet... er is meer mogelijk dan op hun website staat vermeld.
Ik lever ze nu ook aan wat andere technici.

Jij maakt per potje meer winst %-gezien :D (inkoop minder dan 75 cent inclusief vervoer en import bij redelijke aantallen).

elerik
14 oktober 2006, 15:22
Owkee, misschien was ik wat kort door de bocht maar het betreft een een Selmer Zodiac 50, de uitgangstrafo is daar van kapot.

Weet iemand waarmee ik die zo kan vervangen tot ik het zelfde geluid over houdt?
En heeft iemand een indicatie van prijs voor een uitgandstrafo/OT?

matto
14 oktober 2006, 22:50
Wat zijn we scherp vandaag....... Die 2e snap ik niet....

Ik wel hahaha....

Chris Winsemius
15 oktober 2006, 00:04
Zelfde geluid kun je wel shaken of je moet er mee naar Wil Blaauw gaan in Schagen en vragen of hij hem kan herwikkelen. Maar dat gaat wel in de papieren lopen. OT's voor de 50W varieren van ruim 100 euri (voor een Fender of Marshall replacement) tot enkele honderden euri's (Mercury Magnetics?). Chris kan je wel vertellen wat de Mercury Magetics bij hem kosten. Denk niet dat je ze goedkoper kan krijgen in NL.

MMs bij mij zijn goedkoper dan zelf direct bestellen, nieuwe prijslijst komt binnenkort (als m'n webmaster terug is v/e Engelse tour) op m'n site.

50 Watt Fender OTs v/a 109 euri trouwens om hartaanvallen door onjuiste informatie te voorkomen :)