PDA

View Full Version : nobels ms4 vraagje



Ibanez RuleZ
13 oktober 2006, 12:01
klein vraagje: ik zoek een switcher voor mn MB quad, nu heb je 4 switchfuncties op die ms4 en heb ik er 6 nodig voor mn mesa; 4 voor de kanalen en 2 voor de EQ.

dus zou ik er 2 nodig hebben. nu bedacht ik mij het volgende: die EQ staat altijd aan (de controls van de mesa zitten voor de oversturing, de EQs er achter, dus ik gebruik ze altijd beiden).

nu vroeg ik mij gewoon af of dit een mogelijkheid was: als ik de "hot" van de kanaal switch verbind met de hot van 1 van de kanaaltjes EN de eq en de quad zo instel dat hij op het andere kanaaltje de EQ automatisch aan gaat? dan heb ik altijd de EQ aangeschakeld (je moet ze altijd aan zetten, gaan niet automatisch aan jammer genoeg).

dus
switch functie 1 naar kanaal 1 en EQ 1
switch functie 2 naar kanaal 2 en de quad "programmeren" op automatisch aanspringen van de EQ 1 bij de keuze voor dat kanaal
switch functie 3 naar kanaal 3 en EQ 2
switch functie 4 naar kanaal 4 en de quad "programmeren" op automatisch aanspringen van de EQ 2 bij de keuze voor dat kanaal

het is een tijdelijke oplossing tot ik een tweede MS4 zou hebben, maar gaat dit werken? het is parallel, dus het voltage gaat geen probleem zijn (relais werkt toch op voltages?)


Harrald

SimonS
13 oktober 2006, 12:19
dan vraag ik me af, of je niet gewoon (bij de Quad) de tip en sleeve (+ en -) kunt kortsluiten. Je hebt je EQ op alle 4 kanalen altijd aan staan? Je zou dan dus gewoon de EQ kunnen "hardwiren".

Ibanez RuleZ
13 oktober 2006, 12:24
moet dat ding dan niet eerst in de goede stand (=aan) staan voordat dat werkt? heb dr zelf ook over nagedacht, maar gaat niet echt werken denk ik?

harrald

SimonS
13 oktober 2006, 12:39
als je de aanname doet: op quad tip+sleeve verbonden = relais krijgt stroom = EQ ingeschakeld. Dan kun je dus tip en sleeve kortsluiten. dat is ook alles wat de MS4 doet, maar dan aangestuurd door midi.

bluegate
13 oktober 2006, 12:40
Gewoon een losse kortgesloten Jack plug in de EQ aansluiting is voldoende.
De kanalen kun je dan schakelen via de MS-4.
Er zit een schakelaar achterop de Quad, die moet in de juiste positie staan
ivm gebruik MesaFootswitch of de switchjack achterop.

SimonS
13 oktober 2006, 12:42
heb ff het schema er bij gezocht:

http://www.tubefreak.com/s-quad4.gif
de bovenste, bijgeschreven regel is dus het antwoord op de vraag: ja je kunt gewoon een tip en sleeve kortsluiten om de EQs standaard aan te zetten.

Ibanez RuleZ
13 oktober 2006, 12:57
:D heren, mijn dank is groot; hopen dat michael EA dat ding nog heeft, want dan ben ik klaar en kan ik mijn midiavontuur beginnen!

harrald

vester86
13 oktober 2006, 18:52
hehe, ik ben deze week ook aan een MS4 begonnen, easy as what, in 3 minuten dat ding geprogrammeerd volgens mij.
midi-patchkabeltje (voor naar mn effecten) duurt langer..

vinni
18 oktober 2006, 22:55
Heb ook nog een MS-4 liggen.
Net een maand oud.

Dus doe je voordeel......


Vinni

Chiel
18 oktober 2006, 22:59
Jemig Vinni, wat verkoop je allemaal zeg! Ga je blokfluit spelen ofzo?? :seriousf:

vinni
18 oktober 2006, 23:11
Ach Chiel,
Zeg maar zo....als je beter kan....moet je beter gaan.

In mijn geval heb ik afscheid genomen van dat hele rack gedoe.

En dat terwijl ik pas een maand geleden mijn G-system aan Nocki heb verkocht en met pedalen ben gaan werken. Maar die nieuwe head is zooo goed dat ik
nog minder pedalen ga gebruiken en de Brunetti Vector kan al het switch werk aan. Zodoende heb ik de MS-4 niet meer nodig.

Wat ik nog meer te koop heb...ahum....
Een EBS Dynaverb, een MXR EQ6, een TC SCF en een DD20.

Naast wat er in mijn sig staat.

Oh je.....voordat je met de vraag komt.
Ik heb een Rivera Rake Reverb head gekocht....echt geweldig!
Beste geluid op 1 na...dat egnater spul....maar ja...dat vind ik gewoon te
prijzig.

Oh ja....mijn 2 ENGL cabs gaan ook weg. Ga een oversized 2X12 bouwen.

Enne....mijn Gibson The Paul staat te ruil tegen een goeie strat.

Nou.....wassum! :cheerup:

Vinni