PDA

View Full Version : help! solo van Nothing else matters



domie
9 december 2002, 18:12
hellup. Ik wil graag de solo van nothing else matters spelen, (niet zo moeilijk lijkt me en ik kan ook al het hele nummer behalve de solo) maar het luktt niet!
Op een of andere manier kan ik tablatuur niet in verband brengen met de solo. Het lukt me niet om ook maar 1 goede toon op het goede moment te spelen
Dit wou ik ff kwijt (ben ik nu heel stom?)

de slager
9 december 2002, 19:03
Dit wou ik ff kwijt (ben ik nu heel stom?)


Stom niet, wel slecht.

domie
9 december 2002, 19:49
ja weet ik.
Wie kan hier de solo van nothing else matters (iedereen)
Wat doen jullie als iets niet lukt, als je het gewoon ff niet ziet?

Ik kan moeilijkere stukken spelen dan dit hoor.......wtfsgwm

FragDaddy
9 december 2002, 19:55
als ik het gewoon even niet zie ga ik wat anders doen en probeer ik het later nog eens.

als ik jou was zou ik de solo opdelen in kleine stukjes en langzaam spelen. gewoon de eerste paar noten bekijken en dan de eerste paar noten die hetfield speelt beluisteren.. en zo ga je door de hele solo heen. duurt wel even, maar dan hebbie ook wat.

ow. btw. ik kan die solo wel spelen dus zo moeilijk kan ie niet zijn.. ik ben namelijk de slechtste gitarist op dit forum :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-12-09 19:56 ]</font>

domie
9 december 2002, 22:30
dat brengt weer moed tot de man :grin:

moretel
10 december 2002, 00:05
Je moet gewoon maar eens in de toonladder van E in de 12e pos. wat varieren. Langzaam starten en als het niet lukt een weekje laten liggen en in de tussen tijd verder oefenen.
Iets wat niet lukt heb ik elke dag, je moet er alleen niet alle tijd in stoppen.
Na een week/maand/.. lukt het me wel maar dan is er alweer iets anders wat me niet lukt, en dan gaat het weer opnieuw , het is gewoon een cirkel die je omhoog leidt.

Hoe speel je de coupletten met finger picking of slag ?

Mithrandir
10 december 2002, 08:28
Op 2002-12-09 19:55, schreef FragDaddy:
...er zat nog een hoop bullshit voor....

ow. btw. ik kan die solo wel spelen dus zo moeilijk kan ie niet zijn.. ik ben namelijk de slechtste gitarist op dit forum :smile:



Hee Fragdaddy, volgens mij ben ik de slechtste gitarist op dit forum hoor, wil je die titel niet zomaar gebruiken! (Maar ik kan wel de solo van Nothing else Matters :grin:)

Elvomir
10 december 2002, 11:26
Waarom zoek je hem niet zelf uit, en anders kan je hem van http://www.guitartabs.com halen. Suc6.

Jorin

domie
10 december 2002, 15:45
hey moretel, ik speel die stukken zang met slag. Klinkt het beste vind ik.
Hoeveel gitaren speelt metallica als ze dit liedje spelen. Met drie ?

Anders Destium
10 december 2002, 16:28
Ja, 2x akoestisch en 1 bas (sorry, flauw). de solo is niet overdreven lastig, gewoon desnoods een 2e tab erbij (wie weet werkt die wel). En als je andere mensen kent die gitaar spelen, kun je het ze ook vragen...

domie
10 december 2002, 16:46
maar tis gewoon vaag, want ik kan egt wel moeilijke dingen spelen dan dat.
Trouwens, in het egt speelt dan de zanger die solo? ne etoch>?

sebass
10 december 2002, 16:50
Op 2002-12-10 16:46, schreef domie:
maar tis gewoon vaag, want ik kan egt wel moeilijke dingen spelen dan dat.
Trouwens, in het egt speelt dan de zanger die solo? ne etoch>?


Jawel.
En over je probleem, probeer met tablatuur erbij het liedje te volgen. Met een beetje inzicht volg je de noten op het tablatuur terwijl je het nummer luisterd net zoals je de tekst mee zou kunnne luisteren.

moretel
10 december 2002, 20:52
Op 2002-12-10 15:45, schreef domie:
hey moretel, ik speel die stukken zang met slag. Klinkt het beste vind ik.
Hoeveel gitaren speelt metallica als ze dit liedje spelen. Met drie ?

Ik denk 2 a 3 , maar het fingerpicking gedeelte is een erg goede oefening, moet je gewoon eens peoberen.

BLOK182
11 december 2002, 16:35
Hey ik heb de solo voor iemand opgenomen, tis niet 100% maar je krijgt wel het idee. VOeg me maar toe iron_arjan@hotmail.com dan stuur ik je het wel op.

domie
11 december 2002, 19:22
oke zal het doen!

dirkw83
11 december 2002, 23:04
dat fingerpicken = makkelijk (ik kan het immers ook). die solo, da's wat zwaarder spul. Ik heb hier wel een solo op papier, als je die moet hebben?

domie
12 december 2002, 12:39
ja graag alles is welkom.

dirkw83
19 december 2002, 22:59
moet je me ff je mail adres geven, om hem hier neer te gaan poten is een beetje ondoenlijk :smile:

Kjiratsiekoedel
22 december 2002, 22:35
kazaa => GuitarPro 3
+
ophalenwww.mysongbook.com => metallica - nothing else matters ophalen
=
het hele lied + programma dat hem ook verstraagd/versneld kan afspelen in midi