PDA

View Full Version : orange ad15



jasses
13 oktober 2006, 11:56
Ik was op zoek naar een goede combo voor thuis en om mee te zuilen naar repetities, nu stootte ik op een orange ad15 tweedehands. Heeft iemand daar ervaring mee en wat zou een goede prijs ervoor zijn?

Tristan
13 oktober 2006, 13:42
Oh, vet hoor, die dingen klinken goed, beter dan die nieuwe Tiny Terror...
Is het de uitvoering met 10 inch of met 12 inch speaker?
Ik vind die met 12 inch speaker nog net iets lekkerder klinken, maar die AD15/10 met 10 inch speaker klinkt ook okee hoor, die was nieuw alleen wat goedkoper...
Die AD15/12 kostte toen omgerekend zo'n dikke 500 euro nieuw, maar aangezien ze niet meer te krijgen zijn denk ik dat ze zeker wel zo'n 400 euro op moeten brengen tweedehands...

jasses
13 oktober 2006, 14:12
het was de 12 inch uitvoering, maar helaas lijkt ie al een aanbod van 650 euro gehad te hebben, wat ik toch een ietwat veel lijk te vinden. Ik heb er geloof ik ook nog ergens eentje online zien staan, ook eens achter horen.
bedankt

Tristan
13 oktober 2006, 15:21
Tsja, zoals ik al zei worden ze niet meer gemaakt en klinken ze beter dan de nieuwe Orange amps, kennelijk zijn er meer mensen van op de hoogte en dan wordt het wat de gek ervoor geeft...
Aan de andere kant is 650 euro tegenwoordig niet duur voor een buizencombo met 1x12 speaker en een pure sound, die nieuwe Voxjes kosten het ook, die vind ik trouwens ook erg goed klinken...
Tsja, ik weet het niet, ik zou er eentje proberen te scoren voor zo'n 500 a 600 euro, dan heb je meer bang for the buck dan zo'n nieuwe Tiny Terror, want je hebt geen losse speakercab nodig en die AD15/12 klinkt ook nog eens een stuk beter...