PDA

View Full Version : Parts



the feable
13 oktober 2006, 11:03
Heeej, ik wil komende week mijn pedalen eens flink gaan modificeren!
Echter ik weet niet welke Parts ik moet bestellen...
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Ik wil mijn parts het liefts bij Banzai effects ( www.banzaieffects.com) bestellen omdat ik daar ook al andere dingen wil hebben.

De volgende mods wil ik uitvoeren

Phase 90 - r28 mod ( switchable) en TB-mod, Ik snap dat ik nu een Voetschakelaar nodig heb en een toggleswitch, maar welke ( en heb ik nog meer dingen nodig)

Korg DT10- TB mod, Ook hier heb ik een voetschakelaar voor nodig, maar welke ( weet iemand trouwens hoe je een DT10 moet TBen?)

Dunlope Cry Baby- TB-mod Ik neem aan dat ik hier een zelfde voetschakelaar nodig heb als de bovenstaande switches.
Daarnaast wil ik ik deze mod ook nog uitvoeren bij de Crybaby:

http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wah.html

Is dat gewoon een kwestie van de genoemde weerstanden enz bestellen?

Verder wil ik mijn ts9 een ts808 mod geven, kan ik die chip ook ergens bestellen?

En nu mijn laatste vraag! Ik wel ook nog een ABY-boxje maken met een loop!
Wat voor schakelaars heb ik daar voor nodig...

Alvast bedankt!

Dirk_Hendrik
13 oktober 2006, 11:25
Phase 90 - r28 mod ( switchable) en TB-mod, Ik snap dat ik nu een Voetschakelaar nodig heb en een toggleswitch, maar welke ( en heb ik nog meer dingen nodig)


Welke versie van een Phase90 heb je?

En los daarvan,
Met de door jou gestelde vragen zou ik je heftig willen afraden om teveel tegelijk te willen gaan doen en eerst bijvoorbeeld eens starten met die TS808 mod (die je gaat tegenvallen trouwens ;) )

the feable
13 oktober 2006, 12:15
Deze Phase:

http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=243&pmh=products/p_and_e_detail

Geen script of EVH iig!

Verder doe ik het samen met een vriend, en ga ik dit niet allemaal binnen 1 week doen, maar ik wil graag de parts tegelijk bestellen. Daarbij heeft de ts9 mod misschien nog wel het minste prioriteit.

Dirk_Hendrik
13 oktober 2006, 12:32
Die 90 dus..... Veel succes met het TB-en, I've been there. De huidige schakelaar zit vast op de print en het gaat je een heleboel moete kosten om die daar (zonder schade) uit te krijgen.

Grooveyard21
13 oktober 2006, 12:55
Welke versie van een Phase90 heb je?

En los daarvan,
Met de door jou gestelde vragen zou ik je heftig willen afraden om teveel tegelijk te willen gaan doen en eerst bijvoorbeeld eens starten met die TS808 mod (die je gaat tegenvallen trouwens ;) )

ik ben het met dirk_hendrik eens, die phase 90 is erg lastig, de ts9 is minimaal verschil, persoonlijk zou ik dan beginnen met de crybaby.

the feable
13 oktober 2006, 13:35
Ok, dat is goede kritiek ;) Dan laat ik het wat betreft de Phase 90 op de r28 mod. De ts 9 mag zo als gezegd nog ff wachten!

Maar heb ik voor de Wah volume mod en de r28 Phase mod genoeg aan een on-on toggleswitch?

En de Dt10 is die wel makkelijk te TBen?

Robbert
13 oktober 2006, 14:06
Die 90 dus..... Veel succes met het TB-en, I've been there. De huidige schakelaar zit vast op de print en het gaat je een heleboel moete kosten om die daar (zonder schade) uit te krijgen.

Dremel. ;)

Grooveyard21
13 oktober 2006, 14:08
Ok, dat is goede kritiek ;) Dan laat ik het wat betreft de Phase 90 op de r28 mod. De ts 9 mag zo als gezegd nog ff wachten!

Maar heb ik voor de Wah volume mod en de r28 Phase mod genoeg aan een on-on toggleswitch?

En de Dt10 is die wel makkelijk te TBen?

wah volume mod en tb mod: dpdt switch en 47K weerstand.

r28 phase mod: on-on toggle switch

Dirk_Hendrik
13 oktober 2006, 15:06
Dremel. ;)

Ik heb 2 dremels maar ik zie niet in hoe ik die had moeten gebruiken.

Wat betreft die DT10... Geen idee. Nooit van binnen gezien. De enige tuners die ik tot nog toe heb ge-TB-ed waren TU2's

Robbert
13 oktober 2006, 19:53
Ik heb 2 dremels maar ik zie niet in hoe ik die had moeten gebruiken.


Gewoon, hakken en zagen :blast:


http://img290.imageshack.us/img290/1483/phase90outco3.jpg

http://img290.imageshack.us/img290/1504/phase90inoi8.jpg

Dirk_Hendrik
13 oktober 2006, 20:25
Kansloze verkrachting. Misschien had ik toch een paar fototjes moeten maken toen ik die klus deed, gewoon netjes met de originele schakelaar. Maar goed, fxdoctor is niet voor niets zo omstreden geraakt.

the feable
14 oktober 2006, 13:22
Moet ik voor de TB mod van de wah een 3pdt of een dpdt switch hebben?

Dirk_Hendrik
14 oktober 2006, 13:40
3pdt is het gemakkelijst