PDA

View Full Version : Rickenbacker Kopie



Jay75
13 oktober 2006, 09:55
Hey, ben eigenlijk een gitarist maar geil al jaren op Rickenbacker bassen, en eigenlijk is het tijd om er een aan te schaffen. Maarja, financieel als ik kan kiezen kan ik natuurlijk beter een dikke gitaar kopen voor het geld van een echte.

Het is ook meer voor erbij, omdat ik ook nog geen bass-amp heb, dus een echte aanschaffen is me te duur.
Ik heb wat door het forum gespit en las dat het merk INDIA? bezig is met kopieen van een eurootje of 600. Zijn die er al? Kan er verder niks over vinden.

Dat is nog wel een schappelijk prijsje voor een schilderij aan de muur toch? :)
Ibanez maakt(e) ze ook maar waar vind je die? Marktplaatsen maar in de gaten houden dan?

Wat is een redelijke prijs voor een 2e hands kopie vinden jullie?
Dan kan ik het een beetje in de gaten gaan houden.

Thanks
Jay

Primitive
13 oktober 2006, 11:00
ibanez heeft volgens mij ook kopieen moet je maar is daar op zoeken zijn ook niet heel rpijzig meer dach t ik

Jay75
13 oktober 2006, 13:23
Maar toch niet meer nieuwe in de winkel?
Ofwel, want op hun site staan ze niet...

olaf reijnders
13 oktober 2006, 14:07
Maar toch niet meer nieuwe in de winkel?
Ofwel, want op hun site staan ze niet...

Sinds 1977 al niet meer.

Jay75
13 oktober 2006, 14:17
Dat wordt dus Marktplaatsen maar wat is een redelijke prijs dan?

Primitive
13 oktober 2006, 14:17
je ziet ze toch vaak genoeg bij komen op marktplaats ofzo... je moet gewoon goed zoeken;)

olaf reijnders
13 oktober 2006, 14:21
Matsumoku maakte ook goede Rick kopieen. Laatst stond een Sigma op MP.

olaf reijnders
13 oktober 2006, 14:24
Effe klikke! (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/basgitaren/23538338/cimar_rickenbacker_bas.html)

Jay75
13 oktober 2006, 15:42
Matsumoku maakte ook goede Rick kopieen. Laatst stond een Sigma op MP.


Zijn dat nou 2 verschillende merken? Of stel ik nu een hele domme vraag :)

olaf reijnders
13 oktober 2006, 21:55
Matsumoku is de naam van de firma die verschillende merken voerden. Honisho Gakki was de producent van o.a. Cimar, Ibanez en Greco.
Matsumoku was de producent van o.a. Sigma, Aria, Westone, de Japanse Washburn en de Japanse Epiphone.

Jay75
14 oktober 2006, 16:53
Effe klikke! (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/basgitaren/23538338/cimar_rickenbacker_bas.html)



Deze was net verkocht!!

Jammer man!

Bedankt voor je uitleg trouwens!

:)

olaf reijnders
14 oktober 2006, 18:18
Rick kopïeen worden regelmatig aangeboden. Vermijd merken als Custom en Hondo.

guitartub
15 oktober 2006, 18:25
Het vrij "nieuwe" merk Indie heeft Rickenbacker kopieen. De gitaar heb ik al eens bij Feedback R'dam gezien. Het merk op zich wordt redelijk goed gerecenseerd, maar ik heb nog geen bas in dat model gezien.

Brammibal
15 oktober 2006, 19:02
de bas is ook niog niet uit, er wordt nog aan gewerkt. iemand hier op het forum had de distribiteur gecontacteerd, en ide had hem da verteld.