PDA

View Full Version : London city top: Buizen versleten?!



Henri_Ibanez
9 december 2002, 17:59
M'n london city top (4x 12ax7/4x el34 Philips) is z'n laag aan het verliezen. Ik speel met 'n boss me-8 + metal zone over deze amp. Het ligt niet aan m'n instellingen of m'n speakerkast. Ik heb de presence-knop nu dicht om het niet te schel te laten klinken maar dat was een tijdje terug niet nodig. Het zal wel aan de buizen liggen, maar nu hebben al veel mensen gezegt dat ik die Philips-buizen niet moet verwisselen voor andere omdat deze gewoon de beste zijn. Maarja echt lekker klinken ze niet meer. Als ik ze laat vervangen komen er trouwens JJ in. Iemand advies of kan het ook aan iets anders liggen???

mathe
9 december 2002, 19:58
Het kan ook liggen aan de bufferelco's in de voeding die na verloop van een aantal jaren hun capaciteit verliezen. Resultaat is een verlies aan laag en een sponzig, weinig dynamisch geluid.
Zijn die elco's nog niet vervangen dan dat eerst laten doen.
Philips EL34's zijn inderdaad goed en tegenwoordig moeilijk te krijgen wat hun prijs weer opdrijft. JJ's zijn geen goede opvolgers voor jouw Philips'. Beter te kiezen voor Svetlana's. Of, wanneer je wat meer wilt besteden, Tesla's van begin jaren '90.
Laat ook de rest van je versterker goed nalopen. Kan je een hoop problemen in de (nabije) toekomst schelen.
Marc