PDA

View Full Version : het vage gitaar tweak topic



Jorisch
12 oktober 2006, 23:49
Hallo allemaal :)

het idee van dit topic zoveel mogelijk vreemde/nuttige/handige dingen die je kan doen met je gitaar

het gaat hier vooral om de kleine dingetjes

Ik zal aftrappen met wat truukjes die ik op mn gitaar heb toegepast

- Als je een strat hebt of een andere gitaar met een tremolo kan je aan de achterkant extra veren eraan zetten en dan de brug helemaal vast schroeven hierdoor ontstemt je gitaar veel minder. het nadeel is dat je je tremolo amper kan gebruiken.

- het bevestigingspunt van je strap/band die op het puntje zit van je gitaar achter je hals te zetten. Hierdoor zit je gitaar comfortabeler.

- Bij een strat zitten je toonknoppen standaard op je middel en hals element, je kan deze verplaatsen naar je brugelement. Als je dan de toonknop iets terug draait dan is het schele er iets van af hierdoor heb je een vetter geluid

- Ik gebruik vrij dikke snaren (.049-.038-0,28-0,18-0,14-0,11) Ik heb de dunste twee snaren vervangen door 0.011 en 0.010 hierdoor heb je nog steeds het vettere geluid maar kan je toch lekker snel spelen en je snaren ver benden onderaan je hals.

- Je kan op je hals tussen de frets met een vijl in de hals schaven. Hierdoor krijg je kleine kuiltjes tussen elke fret (in de hele lengte) waardoor je snaren beter pakken omdat het hoogte verschil tussen de frets en de hals groter is.

- uhm.. ik weet niks meer.. koop een goede gitaarkabel?

Ik zou intonatie, snaarhoogte en element hoogte kunnen noemen maar dat is veel te serieus voor dit topic.

Noid
13 oktober 2006, 07:59
- Stickers op je gitaar plakken omdat hij dan sneller en beter speelt en beter klinkt.

- De decal verwijderen en vervangen door die van een duurder merk opdat men maar denkt dat het "een echte" is.

- relicen omdat je denkt dat hij er dan mooier van wordt

- om laten vallen (al dan niet met opzet), zodat de neck breekt

- overspuiten

- al dan niet met opzet op de gitaarkabel gaan staan, zodat de boel bij de output afbreekt (soms het plaatje, maar nog liever een hap uit het hout).

- een stickertje met je naam / initialen ergens op de gitaar plakken, om de exclusiviteit te verhogen

- een intel moederboard en een touchscreen in een fender stoppen (http://us.gizmodo.com/gadgets/intel-telecaster-thumb.jpg) :)

- een moederboard in een koreaanse body (http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Line_6/PR/Variax-large.jpg) stoppen en dan de elementen vergeten

enz enz enz enz

Jorisch
13 oktober 2006, 10:27
haha ja vooral die stickers lijken me te werken