PDA

View Full Version : Roland Cube aansluiten op huidige versterker



Ricis
12 oktober 2006, 22:04
ik ben van plan om een Roland Cube te kopen. ik heb nu een 2x10 Samick versterker. maar kan ik dan het geluid van de Cube ook door de Samick laten lopen. dus dat je gewoon twee versterkers hebt om het volume omhoog te gooien.

en hoe dan ook als dat kan :D

the sure thing
13 oktober 2006, 22:04
Je bedoelt: op twee versterkers tegelijk spelen? Ja dat kan: in dit geval heb je een signaalsplitter nodig. Tenzij je Samick 2x10 2 gitaaringangen heeft, dan kan je de 2e gitaar-ingang van de Samick in je Cube prikken.

Magic Bean
13 oktober 2006, 22:58
Tenzij je Samick 2x10 2 gitaaringangen heeft, dan kan je de 2e gitaar-ingang van de Samick in je Cube prikken.

Wat is hierbij dan het nut van de 2e input? Je hebt dan alsnog een AB nodig tussen je gitaar en de twee versterkerers.

De Cube heeft een speaker uitgang, alleen een phones uitgang. Dat betekent dat je niet de volle 15,30 of 60 watt gebruikt, aangezien je koptelefoon dat niet aankan. Als je die phones uitgang in de input of effectsloop van je Samick stopt benut je eindtrap van de Samick en hoor je ook alleen daar het geluid door. Dus als je Samick een hoger wattage heeft dan het type cube dat je hebt is het misschien wel een goed idee. Maar het is niet zo dat cube+samick meer volume levert.