PDA

View Full Version : Maya...



C@sper
12 oktober 2006, 21:45
Hola,

Mensen die verstand hebben van electrische gitaren. Ik speel nu zelf een jaartje of drie op een goedkope western gitaar. Ik kick op snelle riffs licks met veel distortion het lieftst nog;-)Dat kan nu natuurlijk niet! Ik heb van een kennis een Maya Les Paul (1978) gekregen. Er staat er ook zo een op marktplaats. De mijne mist een aantal snaren en wat andere dingen en waarschijnlijk zal ik de hele electronica na moeten laten kijken.

Mijn vraag is: Wat kost zo'n grote check fix-up voor een electrische gitaar en is deze gitaar het waard? Of is het toch beter om een andere tweedehandse elec. gitaar te kopen?

Bedankt alvast,

C@sper

Keesz
12 oktober 2006, 21:49
ís het niet een ''el maya'' d8 dat wietse ook zo'n ding had, scheen erg goed spul te zijn...

Noid
12 oktober 2006, 22:01
Heb je een foto van die Maya? Mijn 1e gitaar was een maya en dat was geen beste gitaar ... Maar dat wil niet zeggen dat ze naast slechte gitaren ook goede gitaren hebben gemaakt, dus verbind er alsjeblieft geen conclusies aan. Wietse kan je vast meer vertellen.

Nickname
12 oktober 2006, 22:09
Inderdaad.. wacht even totdat wietse deze topic heeft gelezen.. kan je anders ondertussen even een foto plaatsen? :)

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 22:11
Ken niet alle/heel veel Maya LPs maar die ene die ik heb is 'n blijver die behoorlijk veel weg heeft v/e eind jaren 60 ES335....

wietse
12 oktober 2006, 22:28
ís het niet een ''el maya'' d8 dat wietse ook zo'n ding had, scheen erg goed spul te zijn...

maya en el maya zijn compleet verschillende dingen, maya is bekend om de over het algemeen goedkope kopieen, en vaak van multiplex, veel van de lp modellen zijn van multiplex namelijk.
de meeste maya's zijn leuke beginners maar meer ook niet, de strat en ES modellen worden over het algemeen wel als goed beschouwd daar zitten soms echte juweeltjes tussen.

El Maya is de custom shop van maya kan je wel zeggen, erg hoogwaardige gitaren en ook eigen ontwerpen.
en doordat ze geassocieerd worden met de veel mindere en goedkope maya's is de prijs ook nog niet zo hoog.

als je foto's plaatst kan ik meer zeggen want wat mist er zoal?
mocht je bij mij in de buurt wonen wil ik hem wel voor je nakijken want als je dit bij een gitaarboer laat doen dan ben je een klein vermogen kwijt ben ik bang voor.
in onderdelen valt het meestal wel mee als je zelf handig bent.
elementen zijn bijna nooit stuk meestal zijn het de potmeters en de schakelaar, en de tuners die stuk zijn.
dus foto's of een duidelijke uitleg wat er allemaal aan mankeert, als je geen webspace of photobucket account oid, hebt mag je ze me ook wel toemailen.

C@sper
12 oktober 2006, 23:01
Allereerst dank voor de vele reacties die ik al gekregen heb.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het een Maya is, en geen 'El Maya'. Ik heb geprobeerd te zoeken naar een foto want ik heb hem niet in dit huis staan. Op marktplaats staat een identieke, ik heb geprobeerd om een directe url te krijgen maar dat lukt nie...
De foto kon ik ook nie opslaan want die was auteursrechtelijk beschermd...
Als je bij de rubriek electrische gitaren maya als zoekterm intoetst dan krijg je hem als onderste te zien, die zwarte.

Wat er verder kapot aan is denk ik dat je wel aardig goed zit met dat er knopjes kapot zijn en bijvoorbeeld een kapje aan de achterkant mist...aangezien ik er geen verstand van heb ging ik hem nog nie uitelkaar halen :-)

BamBuFan1
12 oktober 2006, 23:05
maya en el maya zijn compleet verschillende dingen, maya is bekend om de over het algemeen goedkope kopieen, en vaak van multiplex, veel van de lp modellen zijn van multiplex namelijk.
de meeste maya's zijn leuke beginners maar meer ook niet, de strat en ES modellen worden over het algemeen wel als goed beschouwd daar zitten soms echte juweeltjes tussen.


Vreemd genoeg zijn de Maya LP's die ik ben tegengekomen nou juist meestal van goed hout (twee of drie delen gelijmd mahonie) en bolt-on neck. De Strats die ik gezien heb waren op één na nou juist allemaal van multiplex :o)

Azaruc
12 oktober 2006, 23:15
bedoel je deze?

klik (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/55269312.html?return=eJwlytEKgzAMheF3EfSyXetgI1LEv UnYhJZWG2xgurF3X4o3%2Bb8DQTDwDXAZChh7habMuD394JkJt I6Z5lUtuEWmhMhFrUmfL4o8jXtypnsVx7ntJ9P2jyRnutl7JQs %2FgSp3Ye1xNr6lCx4oziXIsB050wy%2FP%2ByALBQ%3D&df=1&fta=)

C@sper
12 oktober 2006, 23:28
Neej ik bedoel de onderste(een zwarte)

C@sper
12 oktober 2006, 23:30
Nou zie ik hem wel
Ja dat is em die zwarte

Luke-wannabe
13 oktober 2006, 00:11
Gewoon deze denk ik:

Maya (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/41494126.html?return=eJwlydsKgzAMgOF3EfTSriooFRnuR SS4MksPliYydezd17qb%2FF8SEFx8lLj1KHjXigwlhHnpFyIvG NOrl660EDR5A0BYOsPsdiqpJ%2Bkm5ZDCZqUj6Rg6gHBdppciC PEvjdQUFM4Lm9umKxey5r6bgRdPHGjN65Hn9cPEMbZVl1glNhc p8lQ%2BcY9MPf7V71gLB0SvqOJSFX7gWf%2F9AeX0Q1k%3D&df=1&fta=)

wietse
13 oktober 2006, 08:06
Vreemd genoeg zijn de Maya LP's die ik ben tegengekomen nou juist meestal van goed hout (twee of drie delen gelijmd mahonie) en bolt-on neck. De Strats die ik gezien heb waren op één na nou juist allemaal van multiplex :o)

wonderlijk, mijn ervaring is net andersom maar goed het zegt dus niks blijkt wel weer.
als dat alles is wat er stuk is een set potmetertjes is niet zo duur je bent rond de 12/16 euro daarvoor kwijt, zo'n afdekplaatje kan je zelf wel maken .
kan je zelf solderen dan heb je hem goedkoop weer klaar, en de aktie afstellen bij een lp is ook erg simpel.
maar goed ik heb gemakkelijk praten ik doe alles aan gitaren zelf, laatst een topkam gesneden voor een 12 snaar en daar werd ik niet vrolijk van.

Treeb
13 oktober 2006, 08:18
Ik heb ook zo'n maya gehad, aan veel beginners uitgeleent, was altijd best een leuk gitaartje. Zoals je in dat topic kunt lezen heeft Wietse mij daar super mee geholpen, of eigenlijk ik heb gekeken hoe Wietse de brug en de tailpiece eropzette. Heb hem net vorige week geruilt tegen een yamaha eg112 strat. Die prijzen die ze daar op marktplaats vragen zijn echt van de zotte, een maya is geen 380 euro waard, zelfs niet met seymour duncan elementen.

Als je geinterreseerd bent in mijn maya projectje hier staat het oude topic met nog meer informatie over maya gitaren: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=52842

LaurentB
13 oktober 2006, 09:03
Hola,

Mensen die verstand hebben van electrische gitaren. Ik speel nu zelf een jaartje of drie op een goedkope western gitaar. Ik kick op snelle riffs licks met veel distortion het lieftst nog;-)Dat kan nu natuurlijk niet! Ik heb van een kennis een Maya Les Paul (1978) gekregen. Er staat er ook zo een op marktplaats. De mijne mist een aantal snaren en wat andere dingen en waarschijnlijk zal ik de hele electronica na moeten laten kijken.

Mijn vraag is: Wat kost zo'n grote check fix-up voor een electrische gitaar en is deze gitaar het waard? Of is het toch beter om een andere tweedehandse elec. gitaar te kopen?

Bedankt alvast,

C@sper


Ik ken die Maya's uit de jaren 70 wel; stelt erg weinig voor, ik vind dat ze tegenwoordig voor weinig geld veel betere spullen maken.
Die ik kende hadden een slecht geluid, waren niet goed bespeelbaar en onzuiver.
Zelfs in complete, onbeschadigd staat zou ik ze niet kopen.

Luca P
13 oktober 2006, 09:06
bedoel je deze?

klik (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/55269312.html?return=eJwlytEKgzAMheF3EfSyXetgI1LEv UnYhJZWG2xgurF3X4o3%2Bb8DQTDwDXAZChh7habMuD394JkJt I6Z5lUtuEWmhMhFrUmfL4o8jXtypnsVx7ntJ9P2jyRnutl7JQs %2FgSp3Ye1xNr6lCx4oziXIsB050wy%2FP%2ByALBQ%3D&df=1&fta=)

%&*$
Ik had er 1 en helaas met mijn stomme kop verkocht zo'n 15 jaar geleden.
I want it back!