PDA

View Full Version : Humbucker voor een strat



Jorisch
12 oktober 2006, 21:39
Hallo allemaal

Ik heb een Squier stratocaster (in 2005 gekocht uit zo'n starters pakket) en ik wil er een humbucker in planten.

De muziekstijlen die ik tof vind en speel zijn:
Blues
Punk en Hardcore
Hardrock
Rock 'n Roll/Rockabilly (maar hier koop ik wel een andere giraar voor ooit :D)

Ik ben op zoek naar dat hele vette geluid wat je in je borstkast voelt als je je versterker hard hebt staan :D

Ik weet niet precies wat voor humbucker geschikt is, ik zit te denken aan een Fender Enforcer Humbucker maar misschien is een Gibson element ook wel bruut.

Mijn budget is iets van 80/90 euro en ik wil er maar 1 hebben voor in de brug positie.

Als iemand goede tips heeft, graag :)

Gearjunkie
12 oktober 2006, 21:42
Een Hotrails van SD? Worden ook wel gebruikt op Marktplaats aangeboden.

Helter Skelter
12 oktober 2006, 21:53
een Hotrail van Seymour Duncan lijkt me wel wat voor jou, die heb je 2e hands al voor een eurootje of 50/60. Ik ben zelf ook een fan van HB'tjes in strats, dat maakt de gitaar erg veelzijdig.

Jorisch
12 oktober 2006, 22:05
wat zijn vooral dingen waar je op moet letten als je een humbucker koopt ?

Die hotrails lijken me wel wat ja, zeker omdat ze zo veelzijdig zijn

Me_bigboy
12 oktober 2006, 22:43
de SD JB mss of de SD '59?
ik heb zelf ook de SD 59 in men squier strat (ook vna zo een starterspakket)
Let we : je zal hoogst wss wat moeten freezen in die strat om de humbucker erin te krijgen.

Brammibal
12 oktober 2006, 22:54
Mooie smaak heb je trouwens :) !

jerome
12 oktober 2006, 23:21
Hallo allemaal

Ik heb een Squier stratocaster (in 2005 gekocht uit zo'n starters pakket) en ik wil er een humbucker in planten.

De muziekstijlen die ik tof vind en speel zijn:
Blues
Punk en Hardcore
Hardrock
Rock 'n Roll/Rockabilly (maar hier koop ik wel een andere giraar voor ooit :D)

Ik ben op zoek naar dat hele vette geluid wat je in je borstkast voelt als je je versterker hard hebt staan :D

Ik weet niet precies wat voor humbucker geschikt is, ik zit te denken aan een Fender Enforcer Humbucker maar misschien is een Gibson element ook wel bruut.

Mijn budget is iets van 80/90 euro en ik wil er maar 1 hebben voor in de brug positie.

Als iemand goede tips heeft, graag :)

Ik heb een Dimarzio Dual Sound humbucker in mijn strat in de brugpositie.
Als humbucker (dus de 2 spoelen in serie geschakeld) klinkt ie precies hetzelfde als een Dimarzio Super Distortion.
Lekker heavy! (hangt natuurlijk ook van je amp en randapparatuur af)
Ik heb ook een klein schakelaartje in de slagplaat ingebouwd (tussen de 5-standenschakelaar en de 2 bovenste potmeters) waarmee ik het element parallel kan zetten.
Dan krijg je een transparanter geluid, lijkt dan wel een beetje op een Telecaster-sound.
Bovendien kan ik het element ook nog enkelspoelig zetten voor een meer blues geluid of de meer karakterestieke Strat sound.
3 verschillende sounds met 1 element!
Dat maakt de toch al veelzijdige Strat nog veelzijdiger!

Helter Skelter
12 oktober 2006, 23:59
Ik denk dat met jouw stijlen iedere Humbucker wel toereikend zal zijn. De SD Hotrail heeft weer als voordeel dat het een Humbucker in Singlecoil formaat is, dus makkelijk in je gitaar te monteren.

Ik heb op 3 strats Humbuckers: een DiMarzio PAF-PRO, De SD Hotrail en de Vintage TallBoy van Rio Grande, alle drie de HB's hebben een medium output met een lekkere vintage-sound...I love them! :satisfie:

FruscianteFan
13 oktober 2006, 00:16
wat zijn vooral dingen waar je op moet letten als je een humbucker koopt ?

Die hotrails lijken me wel wat ja, zeker omdat ze zo veelzijdig zijnAls je al gaat voor de normale humbucker, let er dan wel op dat je een zogenaamde f-spaced humbucker neemt. Gibson humbuckers passen, voor zover ik weet, niet in een Strat.

hassent
13 oktober 2006, 07:58
Dimarzio Fasttracks 2, snoeihard!

G.G.
13 oktober 2006, 10:23
Railsjes zijn leuk, maar het lekkerst vind ik nog altijd een gewone humbucker (f-spaced) SD JB. heb er eentjein een strat zitten, en dat ding kan werkelijk alles aan (enige nadeel: gesplit heeft ie wel erg veel hoog, zeker in een stratachtig model (elzen, en esdoorn hals)

Squier4ever
13 oktober 2006, 10:36
Als je al gaat voor de normale humbucker, let er dan wel op dat je een zogenaamde f-spaced humbucker neemt. Gibson humbuckers passen, voor zover ik weet, niet in een Strat.


onzin, ze passen wel alleen staan de pole-pieces dan niet helemaal recht onder de snaren, ik heb ook een niet f-spaced humbucker in me squier zitten en dat klinkt prima, je hoort het verschil bijna niet.

Jorisch
13 oktober 2006, 10:40
ik heb gekeken voor die hotrails op de seymour duncan site en ik moet zeggen dat k die elementen echt te lelijk voor woorden vind

ik weet niet of dit de versie is die iedereen heeft maar ik wil wel een humbucker met gewoon pooltjes

http://www.seymourduncan.com/products/rails_redesign_intro.shtml

volgens mij is dit een nieuwe versie ofzo, ik ga is op marktplaats kijken

ketja
13 oktober 2006, 11:45
Gaat men zich nu ook al druk maken om het uiterlijk van een element? En dan ook nog als de gitaar in kwestie een Squier uit een starterspakket is...........

Squier4ever
13 oktober 2006, 12:01
met hotrails hoef je iig niet te gaan frezen in je squier, en in je slagplaat...

Helter Skelter
13 oktober 2006, 12:45
ik heb gekeken voor die hotrails op de seymour duncan site en ik moet zeggen dat k die elementen echt te lelijk voor woorden vind

ik weet niet of dit de versie is die iedereen heeft maar ik wil wel een humbucker met gewoon pooltjes

http://www.seymourduncan.com/products/rails_redesign_intro.shtml

volgens mij is dit een nieuwe versie ofzo, ik ga is op marktplaats kijken

:o

dan moet je inderdaad niet de hotrail nemen...

G.G.
13 oktober 2006, 12:46
Gaat men zich nu ook al druk maken om het uiterlijk van een element? En dan ook nog als de gitaar in kwestie een Squier uit een starterspakket is...........

Waarom niet? Ookal is het een goedkoop instrument, het mag er toch wel goed uitzien, en als hij het nou gewoon niet mooi vind........


met hotrails hoef je iig niet te gaan frezen in je squier, en in je slagplaat...

Met hotrails van SD heb ik geen ervaring, maar met sommige andere merken moet je de slagplaat toch wel een heel klein beetje bewerken met een schuurpapiertje of vijltje omdat de spoel net ietsjes dikker is. Meest extreem hierbij was WSC.

GFS over de lil' killers:
You probably will have to slightly open op the cutout on your pickguard to accomodate the Killer's body- but not much.

Squier4ever: heb jij zelf eens zo'n SD hotrails ingebouwd, want ik ben wel benieuwd of het 1:1 past?