PDA

View Full Version : witte (tape ?? bandje??)



davidof
12 oktober 2006, 17:15
hé, heb een vraagje ... Waarom hebben de gitaristen van metallica (james en Kirk) zo iets rond hun rechterhand ?het lijkt op tape ofzo.. iemand en idee ?? hier een voorbeeld: http://www.therockradio.com/metallica/photos/5.jpg

mvG David

davidof
12 oktober 2006, 17:39
sorry .. had het beter bij gitaristen gezet.. mn excuses

peeke001
12 oktober 2006, 17:48
das een goeie, ik heb geen idee, misschien heeft ie zich gesneden ;)
Misschien voor de show??

Greetings, Peeke001

davidof
12 oktober 2006, 22:05
das een goeie, ik heb geen idee, misschien heeft ie zich gesneden ;)
Misschien voor de show??

Greetings, Peeke001
hah :p lijkt me nogal raar... hij droeg et ook bij de opnames van nothing else matters en de meeste optredes...

Trocar
12 oktober 2006, 23:22
Da's een festival bandje, zodat je kunt zien dat hij betaald heeft.




:o

(Op het internet wordt gezegd dat het is omdat anders zijn handje gaat bloeden door de snaren als hij speelt).

hoofd
13 oktober 2006, 07:05
Kirk schijnt een of andere aandoening te hebben, daar kan 't mee te maken hebben. Dat of hij is gewoon gay.

B_2_the_a
13 oktober 2006, 07:32
citaat van kirk:
I use this tape to make sure my hand doesn't crack open when i play



naar het schijnt heeft hij artritis, misschien heeft het daar mee te maken.

peter_heijnen
13 oktober 2006, 15:22
citaat van kirk:
I use this tape to make sure my hand doesn't crack open when i play

James gebruikt het volgens t-starter ook, maar heeft voor zover bekend geen artritis.

Je ziet dat de tape bij Hammet precies het stukje "zacht vlees" van de handpalm afdekt waarmee je de snaren "mute". Ik kan me makkelijk voorstellen dat wanneer je een hele show op full power speelt, en je steeds met dat stukje handpalm over je snaren schuurt, dat zachte vlees op die plek wel open wil "cracken".

Ik speel zelf bijna nooit op die manier, maar als ik dat een enkele keer wel doe, krijg ik tamelijk snel last van diezelfde plek.

Philippe
13 oktober 2006, 17:18
James gebruikt het nooit.

Kirk gebruikt het inderdaad zodat ie zijn hand niet openspeelt, maar ook zodat hij niet zo verkrampt hoeft te spelen (hand is "steviger"), want hij heeft wel degelijk last van artritis. Het zit ook om zijn linkerhand. Kijk maar eens goed.

Lars Ulrich heeft trouwens ook tape om zijn vingers zodat hij geen blaren/sneetjes enzo krijgt.

Rewind
13 oktober 2006, 21:44
Ze zijn niet de enigen, ik heb het vaker gezien bij gitaristen, ik vroeg het me ook al af.

hier bijvoorbeeld:
http://img271.imageshack.us/img271/3730/metbandjess6.jpg


lijkt me overgens wel heel vervelend spelen

Bins
14 oktober 2006, 12:16
Die gast speelt al zo lang, en nog geen eelt op zn handen? Ik heb een lekker eeltplekkie waar mn hand de brug/snaren raakt, werkt veel beter dan tape lijkt me :)

Rewind
14 oktober 2006, 12:20
... een echte vent! :P


Maar dat van het openscheuren van je hand is dat nou echt de officiele reden?
Ik heb ooit(heel vroeger) van een jongen geleerd dat ik m'n rechterhand meer als een vuist moest houden, terwijl ik meer geneigd was m'n drie vrije vingers los te laten hangen, dacht eerst dat dit hier misschien mee te maken zou hebben, dat je gedwongen wordt een vuist te maken van je hand.(hoewel ik daar nog niet het voordeel van in zie)

Axl Rose
14 oktober 2006, 18:02
Is dat speciale tape eigenlijk? Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem met mijn rechterhand, door m'n fanatiekheid tijdens het spelen speel ik mijn handen ook gemakkelijk stuk. Met name m'n vingers, pink, duim. Ik doe dan pleisters om m'n vingers van te voren. Inderdaad speelt het niet zo comfortabel maar wel beter dan dat je bloed van de snaren.

Het zal inderdaad wel dezelfde reden zijn als waarom Kirk die tape om heeft.

Rewind
6 november 2006, 19:15
Hee!

volgens mij hoeft het niet alleen voor de reden te zijn het bloeden aan de buitenkant van je hand tegen te gaan.
Zit net even in de gitarist van oktober te bladeren en toen zag ik de gitarist van stone sour daarin staat. In het blad stond een duidelijkere foto, maar dit komt van internet:
http://www.roadrunnerrecords.se/shared/pictures/StoneSour/stone-sour-053.jpg

Hier, en ook op de foto in gitarist heeft hij een bandje om alleen de wijs-, middel-, en ringvinger... Zou het dan toch een andere reden hebben???

THW
6 november 2006, 20:16
Hmm, interesant ik dacht altijd dat het een soort van zweetbandje was. Ik vond het altijd al ook zo overdreven.....

Philippe
8 november 2006, 18:26
James gebruikt het nooit.

Kirk gebruikt het inderdaad zodat ie zijn hand niet openspeelt, maar ook zodat hij niet zo verkrampt hoeft te spelen (hand is "steviger"), want hij heeft wel degelijk last van artritis. Het zit ook om zijn linkerhand. Kijk maar eens goed.

Misschien heeft die dude van Stone Sour geen artritis maar gebruikt het wel om dezelfde reden (geen verkrampte hand)?