PDA

View Full Version : Timing probleem Riviera Paradise



G.G.
12 oktober 2006, 14:55
Hey jongens,

ik heb een heel wazig probleem. Het gaat om het eerste stuk totaan de solo van Riviera Paradise.

Het snellere eerste gedeelte is geen probleem, maar in het langzame gedeelte krijg ik de accoorden goed getimed, maar de basnoten die net voor de beat zitten krijg ik niet lekker op hun plek. Weet iemand een goeie oefening om dit te oefenen?

Mensen die het nummer kennen weten wel welk stuk ik bedoel (hoop ik) (gaat om de afdalende accoorden reeks).

Alberto
12 oktober 2006, 18:38
Ik ken het nummer niet maar weet wat je bedoelt. Het zijn noten die net buiten de tel vallen eigenlijk. 1 en 2 en... Die basnoten waar je het over hebt vallen op die 'en' niet? Of begrijp ik je verkeerd?
In ieder geval als je die basnoten combineert met je akkoorden dan zou ik eerst proberen alleen de basnoten te spelen totdat je die goed kan timen.
Meer kan je echt niet doen denk ik :)
Oefenen is het sleutelwoord :D

Grrtz

G.G.
12 oktober 2006, 19:32
Ik ken het nummer niet maar weet wat je bedoelt. Het zijn noten die net buiten de tel vallen eigenlijk. 1 en 2 en... Die basnoten waar je het over hebt vallen op die 'en' niet? Of begrijp ik je verkeerd?
In ieder geval als je die basnoten combineert met je akkoorden dan zou ik eerst proberen alleen de basnoten te spelen totdat je die goed kan timen.
Meer kan je echt niet doen denk ik :)
Oefenen is het sleutelwoord :D

Grrtz

Ja, zo ben ik ook bezig, maar het blijft tobben, snap er niets van. Ze zitten net voor de tel, maar het nummer is ook heel raar losjes van timing met allemaal 32ste noten in triolen ofzoiets (soms 6 , soms 5 in een tel), heel wazig, maar het gaat al beter.

Opzich hoor je die basnoten ook niet echt als je naar het nummer luisterd, dus als ik het speel mis je eigenlijk niets, maar ik weet dat die noten er zijn, dus wil ik ze ook kunnen spelen.

taylor
13 oktober 2006, 12:31
als je voor de tel speelt klinkt het niet losjes/relaxed maar juist gehaast ,dus dat snap ik niet??

of bedoel je na de tel?