PDA

View Full Version : Line6 delay modeler DL4 probleem



fweijers
12 oktober 2006, 01:24
Hoi,
ik wil een van de schakelaars vervangen; weet iemand een website met tips om aan dit apparaat te sleutelen?

Ik gebruik de DL4 delay al ruim 2,5 jaar 2 keer per week en ben er erg tevreden over.
De laatste tijd echter gedraagt hij zich raar met de eerste knop van links: als ik de eerste knop intrap om een delay-effect aan te zetten reageert hij soms niet.
Een ander probleem is waneer hij aan staat (weer met die eerste knop), en ik wil het effect uit zetten, dan schakelt het effect uit, maar gaat een ander effect onder een van de andere knoppen aan (alsof ik die knop had ingetrapt).

Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door 'jitter' op de schakelaar. ipv Schakelen klappert de schakelaar en raakt het effect in de war ...
Iemand hier ook ervaring mee? Ik denk dat ik de schakelaar moet vervangen.

ruezzz
12 oktober 2006, 08:00
Ik weet uit ervaring (niet zozeer met dat pedaal) dat het vaak zo is dat als er eenmaal 1 schakelaar het begeeft, zijn collega's in hetzelfde apparaat ook vaak kort na elkaar de geest geven. Misschien is het verstandig om ze gelijk allemaal te vervangen door goeie. Succes.

Debaser
12 oktober 2006, 15:59
ik heb idd hetzelfde gehad met de DM4

Heb hem omgeruild bij feedback, was nl al na 3 weken.

fweijers
12 oktober 2006, 18:53
En weet je waardoor het probleem kwam? Ligt het aan de schakelaar?

Ik vervang ze inderdaad meteen allemaal maar. Maar eerst moet ik weten of dat het wel is.

Debaser
12 oktober 2006, 22:00
bij mij waren de schakelaars gewoon stuk, eerst de meest rechtse toen die ernaast.

Verder techinsch geen idee...