PDA

View Full Version : Gibson Vs. Epiphone



ilovemyguitar
9 december 2002, 13:14
wat zijn nou de verschillen tussen gibson en epiphone
ja,de prijsklasse,

maar is het vergelijkbaar met fender en squier?

Mitch
9 december 2002, 13:29
Vergelijkbaar met Fender/Squier, Volkswagen/SEAT en ga zo maar door. Er zijn al hééééééél veel topics over geweest, dus kijk effe in de ZOEKfunctie. Vul beide merken in en er komt een stroom aan informatie !

Thomasvv
9 december 2002, 14:30
verschillen: prijs, kwaliteit, afwerking, naam, status, prijs en kwaliteit.(*

Gebruik verder maar de zoekfunctie



(* Epi's zijn prima gitaren voor t geld! Een goeie Epi nadert een Gibson zeer close, maar je betaald er gewoon veel minder voor. En niet alle instrumenten hebben ook dezelfde kwaliteit..

BLOK182
9 december 2002, 14:53
Precies, zo hebben sommige mensen (waaronder ik) goeie ervaringen met Epi omdat ze net een goeie uit de productie hebben terwijl anderen er geen goed woord voor over hebben omdat ze net een slecht exemplaar hadden.

Marc Oblivian
9 december 2002, 15:46
Nou nou... ik vind het verschil tussen Gibson en Epiphone toch wel overduidelijk aanwezig hoor. Ben niet zo gecharmeerd van Epi......en de klank van een Gibson is toch bijna altijd aanzienlijk beter...
Maar ja...inderdaad...de prijs zegt ook wat (Gibsons zijn natuurlijk veel te duur)

Moonchild
9 december 2002, 17:56
Ik heb niet vaak Epiphones getest dus hecht alsjeblieft niet teveel waarde aan mijn oordeel.
Maar ik vond de Les Pauls die ik tesste vergeleken met de Gibson toch op de een of andere maniet een beetje "dood" klinken, t'is een beetje moeilijk uit te leggen. Het was het gewoon niet helemaal, zal ik maar zeggen.
IMHO is het verschil wel degelijk te merken tussen een Epi en een Gibson, en dat is een beetje de reden dat IK niet een Epi koop, maar liever wacht tot de dag dat ik geld heb voor een Gibson.

poeyerke
9 december 2002, 20:22
Ik heb ook nog nooit een Gibson met een Epiphone vergeleken, maar het lijkt mij dat het verschil in geluid door het vervangen van de standaard epi elementen met betere (gibson?) elementen al een stuk minder zal zijn, zo niet nihil.

Dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit de speelbaarheid en de afwerking van de Gitaar...

Je betaalt natuurlijk niet alleen een paar duizend euro extra voor het merk :grin:

skabouter
9 december 2002, 21:54
tja, een gibson is natuurlijk altijd beter !
maar epi`s zijn naar mijn mening lekkere gitaartjes voor het geld

iedereen heeft vast liever een gibson (waaronder ik) maar niet iedereen kan zich dat natuurlijk veroorloven.
tzijn gewoon dure gitaren..............

maar zo`n klasse en pracht !

Ic3gl0vE
9 december 2002, 22:09
link naar de zoekfunctie
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/search.php

astu!

nu een slotje graag