PDA

View Full Version : multi guitar stand



tillens
12 oktober 2006, 00:59
hallo enig idee waar ik dit kan kopen.. stagg maakt ze, die heb ik zelf maar mijn gitaarboer heeft ze niet meer... is dus zoon koffer model, die je uitklapt naar een stand van 5 gitaren bijv... in duitsland kan ik het even niet vinden op de een of andere manier.. laatst wel maar niet onhouden welke zaak! aaaaaaargh wie o wie weet waar/???

Anders Destium
12 oktober 2006, 01:15
Zo eentje wil ik ook!

Ik heb nu deze, maar die bevalt me niet al te goed (ik ben ook te lomp):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0004.jpg

Ik heb veel liever een gitaarstand zoals hier in het midden, maar dat neemt gewoon veel teveel ruimte in als de hobby een ziekte begint te worden...

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0012.jpg

Robbert
12 oktober 2006, 01:17
Ik heb deze van Tonefactory.nl. Passen 6 gitaren in, een gitaar meer als je van dunne plankjes hout (hehe). 85 Euro, ongeveer gitaarcase formaat.

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/652296.jpg

Wormaap
12 oktober 2006, 02:44
Bij Musicstore Köln hebben ze er verschillende, ik heb hier de flightcase-uitvoering voor 7 gitaren van Rockbag staan, kostte 89 euro en klapt dus ook in tot gitaarkoffer-formaat :)

California Jam
12 oktober 2006, 08:04
Zo eentje wil ik ook!

Ik heb nu deze, maar die bevalt me niet al te goed (ik ben ook te lomp):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0004.jpg

Ik heb veel liever een gitaarstand zoals hier in het midden, maar dat neemt gewoon veel teveel ruimte in als de hobby een ziekte begint te worden...

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0012.jpg

*Effe off-topic hoor..... Ben jij niet bang dat er bij je ingebroken wordt? 't Zal je toch gebeuren zeg... kom je thuis, al je gitaren gejat....*

Veekeren
12 oktober 2006, 09:53
*Effe off-topic hoor..... Ben jij niet bang dat er bij je ingebroken wordt? 't Zal je toch gebeuren zeg... kom je thuis, al je gitaren gejat....*

Hebben meer mensen last van. En ik vraag me af of mn verzekering echt zou uitbetalen (wat ze wel zeiden te doen). Maar sommige mensen hebben een schilderij van 15.000 aan de muur hangen. Sommigen laten een auto van 20.000 buiten staan. Als je nergens bereid bent een "risico" mee te lopen kan je al je geld maar beter op de bank laten staan. En zelfs dan nog...

schizo910
12 oktober 2006, 09:56
In ons nieuwe huis heb ik een kast gebouwd speciaal voor m'n gitaren. Dievenklauwen, steekslot en een cylinder slot. Die krijgen ze niet open binnen de 6 minuten die een gemiddelde inbraak duurt :)

Veekeren
12 oktober 2006, 10:00
In ons nieuwe huis heb ik een kast gebouwd speciaal voor m'n gitaren. Dievenklauwen, steekslot en een cylinder slot. Die krijgen ze niet open binnen de 6 minuten die een gemiddelde inbraak duurt :)

Maar "effe" je gitaar pakken zit er nu zeker niet meer in...

Overigens sorry voor dit topic kapend intermezzo ;)

Veekeren
12 oktober 2006, 10:02
hallo enig idee waar ik dit kan kopen.. stagg maakt ze, die heb ik zelf maar mijn gitaarboer heeft ze niet meer... is dus zoon koffer model, die je uitklapt naar een stand van 5 gitaren bijv... in duitsland kan ik het even niet vinden op de een of andere manier.. laatst wel maar niet onhouden welke zaak! aaaaaaargh wie o wie weet waar/???

Feedback heeft ook van die dingen zoals Anders heeft. Voor 3, 5 of 7 gitaren, al is het de vraag welke precies op voorraad zijn.

schizo910
12 oktober 2006, 10:02
Maar "effe" je gitaar pakken zit er nu zeker niet meer in...

Overigens sorry voor dit topic kapend intermezzo ;)

Daarom heb ik altijd m'n werkpaardje een semi acoustische gewoon in de woonkamer staan :D

LostHighway
12 oktober 2006, 10:03
In ons nieuwe huis heb ik een kast gebouwd speciaal voor m'n gitaren. Dievenklauwen, steekslot en een cylinder slot. Die krijgen ze niet open binnen de 6 minuten die een gemiddelde inbraak duurt :)
Open?
Inladen die kast! :D
Die statieven vallen trouwens gewoon in elke zichzelf respecterende winkel te krijgen, kan me niet voorstellen dat ze niet te bestellen zijn, zeker als je het merk weet.
By the way, Anders Destium

Ik heb nu deze, maar die bevalt me niet al te goed (ik ben ook te lomp):
Anders moet je eens proberen er wat minder gitaren in te proppen, sick mind!

up-guitarman
12 oktober 2006, 10:08
Ik heb nu deze, maar die bevalt me niet al te goed (ik ben ook te lomp):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0004.jpg

Wat bevalt er niet aan ???

G.G.
12 oktober 2006, 10:14
Wat bevalt er niet aan ???

Heb hem ook, is wat krapjes als je de tremelo-armpjes laat zitten en de gitaren busten vaak tegen elkaar aan als je er eentje snel pakt of wegzet. Ik ben er ook nietzo heel erg blij mee. Misschien maak ik een keertje beklede tussenschotjes ofzo.

up-guitarman
12 oktober 2006, 10:16
Is die gitaarstand van musik store een goeie??? (Die kan je ook krijgen voor 3, 5 of 7 gitaren ...)

dano
12 oktober 2006, 10:29
Je moet die dingen van rockstand hebben, lekker stevig en opklapbaar, voor 3 5 of 7 gitaren. Ik heb die voor 7 staan. Ideaal ding. De mijne heb ik bij dirk heijne in krommenie besteld www.dirkheijne.nl. Maar de meeste gitaarwinkels kunnen deze volgens mij wel bestellen:)

Danny Drug
12 oktober 2006, 10:39
toevallig ben ik ook o[ zoek naar zo'n ding.. me kamer word te klein

Blauw
12 oktober 2006, 10:43
Ik heb dr maandag nog eentje besteld bij Muziekhandel Joosten omdat ik al dacht dat dit een onmogelijk object zou worden om op de fiets vast te houden en dat bleek ook al zo. Ik heb die van 5, en dat is gewoon een fijne en compacte manier om veel gitaren op te bergen :)

Danny Drug
12 oktober 2006, 11:25
ook 1 besteld.. :) nou ff wat zooi in me kamer opruimen... dan kan hij staan :confused:

duckman
12 oktober 2006, 12:25
ik heb op mijn hobby kamertje een stand van 7 en drie van die haken aan de muur.daar hangen mijn 2 bassen, explorer (past niet/moeilijk in zo'n stand)

En de gitaar waar ik op dat moment speel/opneem staat op een gewone standaard.
Dan heb ik geen last van "snel" wisselen.

voor optredens heb ik zo'n drie rek, maar neem meestal maar twee gitaren mee.
Beneden hangen twee gitaren aan de muur ( boven de tv en bank, voor de sier)
en een akoustische gitaar op een standaard.

Danny Drug
12 oktober 2006, 13:07
ik heb op mijn hobby kamertje een stand van 7 en drie van die haken aan de muur.daar hangen mijn 2 bassen, explorer (past niet/moeilijk in zo'n stand)

En de gitaar waar ik op dat moment speel/opneem staat op een gewone standaard.
Dan heb ik geen last van "snel" wisselen.

voor optredens heb ik zo'n drie rek, maar neem meestal maar twee gitaren mee.
Beneden hangen twee gitaren aan de muur ( boven de tv en bank, voor de sier)
en een akoustische gitaar op een standaard.

mooi dan gaat me explorer die ik volgende week wil kopen op de haak :)

Anders Destium
12 oktober 2006, 13:53
Wat bevalt er niet aan ???

Precies de redenen die G.G. al noemde, de gitaren staan te dicht op elkaar om ze er fijn in en uit te kunnen halen. En het is irritant dat je de tremoloarm van gitaren moet afhalen als je ze er in wil zetten.



*Effe off-topic hoor..... Ben jij niet bang dat er bij je ingebroken wordt? 't Zal je toch gebeuren zeg... kom je thuis, al je gitaren gejat....*

Aan dat soort dingen wil ik liever niet denken, daar word je alleen ongelukkig van. Ik heb gekeken wat het kost om het allemaal te verzekeren, dat is iets van 250 euro per jaar. Best een redelijk bedrag, maar als ik ga verhuizen dan is dat wel een overweging waard. .

tillens
12 oktober 2006, 22:41
de stand die niet in koffervorm zijn die hoef ik dus niet. die vind ik onbruikbaar. ik heb een tijd terug bij een winkel in duitsland op inet verschillende koffers gezien inc tweed opties en al. nu kan ik die niet meer vinden. inmiddels erachter dat gator een tweed uitvoering heeft voor 3 gitaren. nu nog de grotere vinden. musikproduktiv heeft ze denk ik af en toe want ik kan ze niet vinden op de site.

Rewind
13 oktober 2006, 13:44
.... 250 euro per jaar. Best een redelijk bedrag, maar als ik ga verhuizen dan is dat wel een overweging waard. .

Dan kan je beter aan de schizo-optie denken, bouw je voor minder dan 250 een kast waar je veel langer wat aan hebt.
(werkt alleen wel tegen diefstal, niet tegen brand)

Kim Wilson
13 oktober 2006, 13:50
...
Aan dat soort dingen wil ik liever niet denken, daar word je alleen ongelukkig van. Ik heb gekeken wat het kost om het allemaal te verzekeren, dat is iets van 250 euro per jaar. Best een redelijk bedrag, maar als ik ga verhuizen dan is dat wel een overweging waard. .
Je bent voor een redelijk bedrag verzekerd met je inboedelverzekering. Als er bij je ingebroken wordt, vallen je gitaren onder de inboedel. Ik heb het voor mij ook nagevraagd, en dat was allemaal ruim meeverzekerd.

Nu is het voor mij niet zo'n kunst, zo veel heb ik nu ook weer niet. Maar als je de inboedelverzekering iets hoger aanhoudt, kan dat nooit heel veel kosten. Zeker geen €250 in het jaar.

Een instrumentenverzekering is echter wel heel duur. Dan ben je ook verzekerd (dacht ik) voor schade tijdens transport en optredens. Maar dat is echt belachelijk duur...

fred dons
13 oktober 2006, 13:52
Ik heb van de week ook de verzekering over de vloer gehad en daar wordt je niet blij van, omdat ik een soldeerbout in mijn gitaar kamer heb staan moet ik nu een brandblusser en een rookmelder installeren speciaal voor die kamer
daarnaast willen ze dat ik een alarm installeer en daarnaast mijn gitaren in kaart ga brengen (serienummers, merk type pickups in welke gitaar, voldoende foto's etc, probleem hiermee is dat ik dus regelmatig onderdelen uitwissel)

en die racken gebruik ik nu alleen nog maar voor gitaren die een stootje mogen hebben omdat het mij ook niet lukt om zonder stoten een gitaar uit zo'n rack te krijgen (ik laat mijn tremarmen er altijd inzitten en helpt ook niet echt)

BamBuFan1
13 oktober 2006, 14:20
http://www.music-town.de/cgi-bin/mtshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=33342030444&rub1=Gitarre+und+Bass&rub2=Gitarrenzubeh%F6r,+Gitarrenhalter+und+-st%E4nder&artnr=7667&pn=&partnr=07.105.00077
Ik heb er zelf twee, zijn van metalen buizen. Ik kon ze voor dit geld niet zelf maken.

Eko
13 oktober 2006, 16:44
Ik gebruik al jaren een rockcase met ruimte voor 5 gitaren. Ik neem hem alleen maar mee naar optredens. Ik kies op voorhand 2 acoustische en 2 electrische voor een optreden. Deze case heb ik gewoon besteld bij een muziekhandelaar in Geesteren Gelderland. Volgens mij heeft hij nog een flightcase staan voor 7 gitaren en hij verstuurd! ( Pentermanmuziek.nl)
BTW een verzekering betaald alleen uit als het thuis staat. De instrumenten zijn niet verzekerd tijdens optredens. Diefstal uit de auto ook niet.
Een verzekering die dit allemaal wel verzekerd is zo duur dat het niet leuk meer is.

Anders Destium
13 oktober 2006, 17:29
Je bent voor een redelijk bedrag verzekerd met je inboedelverzekering. Als er bij je ingebroken wordt, vallen je gitaren onder de inboedel. Ik heb het voor mij ook nagevraagd, en dat was allemaal ruim meeverzekerd.

Nu is het voor mij niet zo'n kunst, zo veel heb ik nu ook weer niet. Maar als je de inboedelverzekering iets hoger aanhoudt, kan dat nooit heel veel kosten. Zeker geen €250 in het jaar.

Een instrumentenverzekering is echter wel heel duur. Dan ben je ook verzekerd (dacht ik) voor schade tijdens transport en optredens. Maar dat is echt belachelijk duur...

Dat moet ik dan nog even (laten) uitzoeken, bedankt voor de tip! Maar wat versta jij onder iets hoger?

Een oplossing als die van schizo daar ben ik niet echt een fan van, als mensen spullen per se mee willen nemen dan lukt het ze toch wel.

marter544
13 oktober 2006, 17:47
Is een zwaar lompe inloopkast op je slaapkamer geen idee? Voordat ze dat open hebben ben je al 10x wakker....

Anders Destium
13 oktober 2006, 17:56
Meestal wordt er ingebroken als je er zelf niet bent...

Kim Wilson
13 oktober 2006, 20:15
Meestal wordt er ingebroken als je er zelf niet bent...
In Hasselt niet, daar banjeren ze gewoon door je huis als je ligt te slapen...

Onze inboedelverzekering kost momenteel nog geen €6,- per maand. Dat is voor een bedrag van €48.000. Veel kan het dus niet worden...

Anders Destium
13 oktober 2006, 20:20
Als ik verhuis over een tijdje dan ga ik hoogstwaarschijnlijk weer in Den Haag wonen, ik vraag me toch af of ik dan bij dezelfde dekking ook dezelfde premie zou hebben ;)

Eko
14 oktober 2006, 09:57
De meeste inboedelverzekeringen dekken geen waardevolle zaken zoals instrumenten. Als ze niet apart zijn vermeld worden ze niet vergoed. Ook bestaat de kans dat , als de verzameling uitbreid, de waarde boven de gedekte waarde uitstijgt.
Bij oude instrumenten moet een taxatie kunnen worden overlegd. Je ziet , niets dan ellende voor ons arme muziekanten.

Kim Wilson
14 oktober 2006, 10:39
Ik heb dat dus nagevraagd toen ik de verzekering heb geregeld. Tot €10.000 is er echt nog geen enkel probleem. Radiospul wordt ook gewoon vergoed, instrumenten ook.

Als je een vintage Fender hebt hangen, is dat best handig om dat te vermelden. Maar de meeste van ons hier redden het prima met de inboedelverzekering. En, je kunt ook altijd nog je verzekerd bedrag iets opschroeven.

The Mess
7 mei 2008, 20:17
Even een megakick, maar hij is wel ontopic dus...

De bassist uit m'n bandje en ik zijn van plan een 5-stand te kopen.
Nu kun je voor 33 euro in totaal een rockstand kopen, maar voor 10 euro de man meer heb je een 5-stand met koffer eromheen.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000rdqy6bhm?Ca talogVideo=&ProductUUID=wZHVqHzmTgkAAAEXrGZgyFis&CatalogCategoryID=YsnVqHzlN90AAAEVuxpWf70R&JumpTo=OfferList

Maar: is zo'n ding makkelijk vervoerbaar/opzetbaar, kunnen er ook akoustische gitaren/bassen/vreemde vormen in en staan je gitaren stevig/veilig in zo'n ding (want daar kopen willen we hem tenslotte voor kopen.)

Ik hoor het graag!

barno
7 mei 2008, 20:35
ik heb zo'n cheapo vijfstand, die altijd meegaat naar gigs. vind ik veel makkelijker dan die versie met koffer deromheen. plooi je dicht en leg je gewoon bovenop de andere spullen. ik zou hem niet ruilen voor zo'n zware kofferversie.

Gothra
7 mei 2008, 20:36
bij mij hangen ze gewoon lekker aan de muur^^

koentjo
7 mei 2008, 20:55
bij mij hangen ze gewoon lekker aan de muur^^

als ze daar hangen tijdens een gig zal jij lekker rustig zijn ;)

geintje.

bij mij, hier, hangen ze ook aan de muur.

hugo123
7 mei 2008, 21:31
Ik ben ook aan het kijken voor zo'n stand.. Maar passen daar(zoals al gevraagd) ook vreemde vormen in, en kun je ooik acoustische en elektrische gitaren er tegelijk inzetten??

Gothra
7 mei 2008, 21:45
als ze daar hangen tijdens een gig zal jij lekker rustig zijn ;)

geintje.

bij mij, hier, hangen ze ook aan de muur.

Hehe heb ook nog geen gigs, ben samen met een vriend nog opzoek naar een drummer en bassist^^ heb mischien al een drummer gevonden, als ik (1x per jaar?) optreed dan gebruik ik 1 gitaar.... andere klinken kut/ moet ik nog andere jack instoppen, waar kan je die kopen btw? ga morgen naar feedback, daar?

barno
7 mei 2008, 22:11
Ik ben ook aan het kijken voor zo'n stand.. Maar passen daar(zoals al gevraagd) ook vreemde vormen in, en kun je ooik acoustische en elektrische gitaren er tegelijk inzetten??

acoustische wel, maar vreemde vormen niet: eigenlijk alleen maar goed voor strats tele's LP's en aanverwanten met ronde smalle kont. ES gibsons staan er niet stevig in vanwege brede kont/smalle body en scherpe vormen toestanden passen helemaal niet

Rewind
7 mei 2008, 22:14
Hoe kan het dan dat een akoestische wel past, en een ES niet?

pannekoek
7 mei 2008, 22:14
als ze daar hangen tijdens een gig zal jij lekker rustig zijn ;)

geintje.

bij mij, hier, hangen ze ook aan de muur.

ik heb er nu 3 aan de muur hangen, 1tje staat tegen de muur aan in de hoek, en mijn acoustische staat in een standaard 1 gitaars k&m standaard, ik ga nog wel even een extra hangbeugel kopen voor die strat die maar eenzaam in de hoek staat naast mijn bed(wel handig als ik dat ding ff oppak savonds en dan ff ga spelen of iets uitpielen)
bij een optreden neem ik mijn k&m standaard mee en 2 gitaren, 1 gitaar om me nek, andere in de stand, als ik ze allebei even kwijt moet gaat er wel 1tje ff in de koffer.

barno
7 mei 2008, 22:27
Hoe kan het dan dat een akoestische wel past, en een ES niet?

omdat een acoustische breed genoeg is en en niet schuin kan klappen tussen de twee steunbalkjes onderaan. Een ES niet, believe me, I know, en mijn ES ook :)

The Mess
7 mei 2008, 23:02
Klinkt goed! Ik heb toch geen bizarre vormen of een ES, dus dat zal verder wel loslopen.

Maar staat het allemaal stevig in zo'n ding, en is het makkelijk op te bouwen?

hugo123
8 mei 2008, 14:05
Nee, maar ik bedoel zo'n koffer, met ee dichte onderkant. Daar kan toch wel een vreemde vorm instaan? Zoals bijv. een Jaqckson Warior?

Rewind
8 mei 2008, 14:43
omdat een acoustische breed genoeg is en en niet schuin kan klappen tussen de twee steunbalkjes onderaan. Een ES niet, believe me, I know, en mijn ES ook :)

Ik weet niet of ik je precies snap...

je bedoelt dat de es een kwart slag om z'n as draait zeg maar, en dan met z'n voor of achterkant ipv de zijkant naar voor komt te staan? maar een es is ongeveer net zo dik als een les paul oid toch? hoe kan het dat ie dan draait?

(mijn volgende gitaar wordt namelijk een sheraton, en was dan van plan wegens ruimte besparing zo'n rek te kopen, en vond een koffer ook wel mooi)

barno
8 mei 2008, 15:01
Ik weet niet of ik je precies snap...

je bedoelt dat de es een kwart slag om z'n as draait zeg maar, en dan met z'n voor of achterkant ipv de zijkant naar voor komt te staan? maar een es is ongeveer net zo dik als een les paul oid toch? hoe kan het dat ie dan draait?

(mijn volgende gitaar wordt namelijk een sheraton, en was dan van plan wegens ruimte besparing zo'n rek te kopen, en vond een koffer ook wel mooi)

omdat de smallere kont van een LP mooi past tussen de steuntjes en een lager zwaartepunt heeft. Een ES heeft een bredere kont en het zwaartepunt zit niet tussen de balkjes, dus die staat niet stabiel.

Voor sheraton: gewoon in winkel even proberen of ze stabiel staat in zo'n ding, denk het niet.

Rewind
8 mei 2008, 15:02
omdat de smallere kont van een LP mooi past tussen de steuntjes en een lager zwaartepunt heeft. Een ES heeft een bredere kont en het zwaartepunt zit niet tussen de balkjes, dus die staat niet stabiel.

Voor sheraton: gewoon in winkel even proberen of ze stabiel staat in zo'n ding, denk het niet.

dank!

78910