PDA

View Full Version : Mullard buizen



llahsraM
12 oktober 2006, 00:10
Iemand enige ervaring met Mullard buizen in zijn marshall? Ben van plan ze in mijn Marshall JCM800 2203 te zetten. De Mullard EL34. Is dit een goed idee? of raden jullie mij andere eindbuizen aan? Mijn muziekstijl: Classic Rock.

En wat voor voorbuizen? Tung-sol 12ax7? JJ ECC83s? andere?

DaveItUp
12 oktober 2006, 09:22
Wat voor mullards. Je hebt ook nieuwe buizen onder die naam geloof ik. Oude mullards zaten zo'n beetje in alle oude britse amps iniedergeval en word door velen geprefereerd. Zal wel goed zitten dus. T zal misschien die 2203 wat minder aggressief maken, denk ik.

JJ's. Ik heb ze in m'n marshall en ben volgens mij niet echt een fan. Te donker, te modern maybe. Kan m'n vinger er niet echt op leggen wat het is.

Les Paul
12 oktober 2006, 09:53
Ik heb 2 mullard 12AX7's in mijn Studio 15. Geven veel meer diepte en een mooiere, warmere overdrive. Met de eindbuizen heb ik geen ervaring.

DaveItUp
12 oktober 2006, 10:34
Zo'n studio 15, waar gaan die voor vandaag de dag. Over een tijdje in de markt voor een laag wattage buizenampje voor voornamelijk recording.

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 10:48
Wat voor mullards. Je hebt ook nieuwe buizen onder die naam geloof ik. Oude mullards zaten zo'n beetje in alle oude britse amps iniedergeval en word door velen geprefereerd. Zal wel goed zitten dus. T zal misschien die 2203 wat minder aggressief maken, denk ik.

JJ's. Ik heb ze in m'n marshall en ben volgens mij niet echt een fan. Te donker, te modern maybe. Kan m'n vinger er niet echt op leggen wat het is.

David:
Zeer goed mogelijk qua ECC83s. Je mag ze bij mij omruilen voor EHs (iets meer rock/sizzle) of Cs (transparanter).
De JJs hebben minder hoog en ook wat minder laag dan andere merken. In sommige schellige amps werkt dat goed.

Let me know!

Les Paul
12 oktober 2006, 10:57
Zo'n studio 15, waar gaan die voor vandaag de dag. Over een tijdje in de markt voor een laag wattage buizenampje voor voornamelijk recording.

Er was er laatst 1 op Marktplaats voor 700 euro. Tristan is er opaf geweest en vond die een stuk minder dan die van mij.
Eigenlijk is het wat de gek er voor geeft. Ze zijn zeldzaam en ook zeldzaam goed ;) Misschien dat je er in Duitsland of UK op Ebay wel 1 kan vinden.

DaveItUp
12 oktober 2006, 11:00
Beter dus een 18w TMB laten bouwen? :) Sowieso al van plan.

Chris: Ja wil weleens wat verschillende dingen proberen. Elco's vervangen zal ik ook niet al te lang meer mee moeten wachten denk ik. Ik laat wat van me horen binnenkort!

llahsraM
12 oktober 2006, 14:07
Ik heb de Mullards EL34's Matched kwartet vandaag besteld. Ben erg benieuwd. Ik ga als voorbuizen JJ ECC83's gebruiken.

ketja
12 oktober 2006, 15:56
Mullard is toch "gewoon" Philips?

llahsraM
12 oktober 2006, 16:05
Het zijn Mullards New sensors dacht ik. zullen toch wel aardig buizen zijn lijkt mij? Heb nu Svetlana's EL34, 2 jaar oud.

Zo zien de mullards eruit:

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/thetubestore_1918_9763199

llahsraM
12 oktober 2006, 17:02
yep hele verse nieuwe . Dus geen NOS. Laat maar eens horen of het wat is.

Is goed, volgende week ga ik ze vervangen, voorversterkerbuisjes worden JJ ECC83's en opnieuw alles biasen. Ik laat nog wat horen

hardus
16 november 2006, 21:46
Mullard is toch "gewoon" Philips?

Mullard is al sinds de jaren 1920-30 van Philips en de befaamde buizen kwamen uit de engelse fabriek die niet meer bestaat. Er zijn ook buizen uit die fabriek waar 'Philips' op staat.

Van nieuwe buizen van het merk Mullard weet ik verder niks. Komen die uit China?

maestro_nl
17 november 2006, 09:25
Mullard is een opgekochte merknaam.
Zegt niets over de kwaliteit van de huidige productie.