PDA

View Full Version : Twin reverb + overdrive



jeroen van de pol
11 oktober 2006, 21:24
Mannen, heeft iemand nog suggesties voor een GOED overdrive/distortion pedaal op een ouwe twin reverb van '73 ? Ik heb een TR toegespitst op mijn stijl: cleane funk maar ik ben op zoek naar een overdrive/distortionpedaal dat lekker los kan gaan maar tevens ook m'n telecaster nog laat klinken als een telecaster.

(moderators please bericht ook in deze topic laten staan, juist hier hangen de kenners van het oude spul rond)

harrie-beton
12 oktober 2006, 08:34
Ok, sorry. Ik had hem verplaatst omdat ik dacht dat in de rubriek effect pedalen de kenners zaten over "effectpedalen".

Trouwens, naar mijn mening is de beste overdrive een overstuurde buizenvesterker en niet een pedaal.

Kim Wilson
12 oktober 2006, 08:41
Een twin reverb laten oversturen? Oordoppen en een glaszetter bij de hand houden! :D


On-topic: Ik denk dat een Boss BD-2 een leuk pedaal voor jou is. Ik heb hem zelf ook, en het is echt een mooie overdrive. Tubescreamer kan ook, maar ik vind ze persoonlijk veel te duur...

Bouke
12 oktober 2006, 08:52
... ik ben op zoek naar een overdrive/distortionpedaal dat lekker los kan gaan maar tevens ook m'n telecaster nog laat klinken als een telecaster...

Een mooie transparante boost/drive kun je o.a. krijgen met een Red Snapper. Ik gebruik deze ook icm een Twin en een Super Reverb en dat werkt prima. Tele bijft Tele en je kunt met de drive varieren van boost tot een redelijke drive (geen high gain).

Bouke

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 09:28
Boss ben ik persoonlijk niet zo kapot van, tube screamer van ibanez klink als een dooie vaatdoek. Red snapper krijgt op harmony central een gemiddelde van een 9.3! Die ga ik dus zeker proberen, zeker omdat er een hoop fender amps gebruikers zijn die zo'n ding gebruiken lees ik.
En tuurlijk is een lekker buizenoverdrive moeilijk te evenaren maar een twin uit zichzelf laten oversturen zal geen optie zijn ik denk dat ik grote kans heb dat het plafond naar beneden komt zetten.

ps. Ik zoek wat in prijscategorie 150 tot 200 euro. setup is trouwens american tele maple neck, overdrive (nog in te vullen), real mccoy (picture wah), gemodde twin reverb '73

heavy-metal-thunder
12 oktober 2006, 10:56
ik heb al een twin gehoord met een Ibanez Tubeking. ik vond het wel leuk.

LostHighway
12 oktober 2006, 11:05
Boss ben ik persoonlijk niet zo kapot van, tube screamer van ibanez klink als een dooie vaatdoek. Red snapper krijgt op harmony central een gemiddelde van een 9.3! Die ga ik dus zeker proberen, zeker omdat er een hoop fender amps gebruikers zijn die zo'n ding gebruiken lees ik.
En tuurlijk is een lekker buizenoverdrive moeilijk te evenaren maar een twin uit zichzelf laten oversturen zal geen optie zijn ik denk dat ik grote kans heb dat het plafond naar beneden komt zetten.

ps. Ik zoek wat in prijscategorie 150 tot 200 euro. setup is trouwens american tele maple neck, overdrive (nog in te vullen), real mccoy (picture wah), gemodde twin reverb '73
De Red Snapper is wel zowat een gestripte Tube Screamer, loopt of liep hier een topic over trouwens.
Dat gemiddelde op Harmony Central zegt trouwens bitter weinig..

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 12:08
ik ga wel met m'n twin op pad (sjouwen+rugpijn+benzine verbruik volvo 1:7) en gewoon veel uitproberen dan. By the way, het moet wel met true bypass zijn!!!

p.s. de Boss BD-2 vind ik een beetje plastisch klinken, niet the real thing zeg maar.

Joey Handsome
12 oktober 2006, 12:23
Proco Rat vind ik zelf wel een goeie, wel meer een distortion dan od.

harrie-beton
12 oktober 2006, 12:23
Joris Bos, een erg getalenteerde blues gitarist heeft een monstersound met een telecaster en een tubescreamer..

Dweezman
12 oktober 2006, 12:58
Een mooie transparante boost/drive kun je o.a. krijgen met een Red Snapper. Ik gebruik deze ook icm een Twin en een Super Reverb en dat werkt prima. Tele bijft Tele en je kunt met de drive varieren van boost tot een redelijke drive (geen high gain).

Bouke


Ik heb 'n Twin uit 1972, en ik vond de Red Snapper daarop erg onaangenaam klinken, bonkerig en onplezierig...

LostHighway
12 oktober 2006, 13:10
He Dweezlman, die Reezafratzitz klonk wel lekker over een Twin, valt mooi binnen budget en is TB toch?

Dweezman
12 oktober 2006, 13:13
He Dweezlman, die Reezafratzitz klonk wel lekker over een Twin, valt mooi binnen budget en is TB toch?

idd.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=77340

maar dat is mijn persoonlijke ervaring, natuurlijk. Ik heb de TS nooit echt fijn gevonden. De Red Snapper vond ik beter, maar toen ik van Koch naar een Twin ging, kon ik er niets meer mee...

jamar
12 oktober 2006, 13:24
Ik gebruik een TR + telecaster/stratocaster + Voodoo Lab Sparkle Drive.
Tele blijft Tele en Strat blijft Strat. Probeer hem bij Haar Guitars in IJsselstein (U) of bij een dealer.

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 14:14
zal binnenkort naar Haar gaan, was ik al van plan

Al
12 oktober 2006, 19:11
Mannen, heeft iemand nog suggesties voor een GOED overdrive pedaal op een ouwe twin reverb van '73 ?

Een goede tip is: Neem je amp mee als je pedalen gaat proberen,

Moet je ECHT doen.

Hier een pedaal roepen kan op de ene goed maar op een andere Twin helemaal niet goed uitpakken. Er zit nogal wat verschil tussen Twins. Ze kunnen blikkerig maar ook vet klinken. de speakers maken hierbij veel uit.

--> Ik denk dat de speakers bepalender zijn w.b. de pedaalkeuze dan het feit dat het om een 70er jaren Twin gaat.

Al

Punt
12 oktober 2006, 19:14
De Fulltone OCD denk ik wel.

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 19:33
Al, got the message.

grt Jeroen

the sure thing
13 oktober 2006, 22:09
IDD, neem je AMP mee! Persoonlijke tip: mesa boogie V-twin. Niet TB, maar zeer breed regelspectrum en laat de sound van je gitaar heel.

jacky
13 oktober 2006, 22:57
Weet niet welke stijl je speelt maar ik vind de MI audio pedalen erg lekker klinken zijn hand gemaakt en ook nog een strue bypass voor de prijs van een boss pedaal (110 oid) er is een blues en een rooie weet niet meer hoe die heet maar erg lekker voor Fendertjes (alhoewel twin fendertje ........ :-)

Testen dus

Kim Wilson
13 oktober 2006, 22:59
True bypass is zó overgewaardeerd...

jeroen van de pol
13 oktober 2006, 23:10
waarom is true bypass overgewaardeerd?

jacky
14 oktober 2006, 08:35
Je hebt een punt maar het gaat hier niet om wel of niet true bypass versus gebufferd maar of een bepaald pedaaltje het lekker doet voor een fender buizen bak.
En mijn ervaringen met MI audio zijn OK die rode heet trouwens crunch box maar doet meer dan crunch ....
Fulltone fulldrive 2 ook best te gebruiken en een red snapper als aangegeven ook leuk wel erg bright dus amp mee en gitaar en testen.

Succes

jeroen van de pol
14 oktober 2006, 09:39
Jacky, btw (jouw vorige vraag) ik speel funk, denk aan jeff tamelier van tower of power.
Lekker clean dus maar op z'n tijd een lekkere dikke solo. Jeff heeft een erg gebalanceerd geluid, bij hem hoor ik nog steeds het warme fender geluid erg duidelijk door z'n overdrive/dirstortion heen, dat is ook hetgeen wat mij erg aanspreekt. Maar zoals ik als zei, ik zal binnenkort maar eens naar IJsselstijn gaan.

gr jeroen

Kim Wilson
14 oktober 2006, 10:45
True bypass is IMO een behoorlijk gevleugelde uitspraak hier. Het zal vast verschil uitmaken, maar door de rest van de componenten die menig gitarist hier gebruikt, is dat voordeel nagenoeg niet te horen. Zeker niet in een live setup, of als er flink met gain gesmeten wordt. Maar op één of andere manier moet iedereen hier true bypass hebben, want anders heb je een slecht pedaal. En dat is onzin.

the sure thing
22 oktober 2006, 20:41
KIM WILSON, die mening deelt lang niet iedereen met je. TB hangt samen met een complex verhaal, wat je maar eens een keer moet lezen op andere topics op dit forum. Je gaat nu echt te kort door de bocht.

biels
22 oktober 2006, 21:41
probeer eens een pearl overdrive! ik vind em erg lekker klinken

matto
22 oktober 2006, 22:35
Ik gebruik een TR + telecaster/stratocaster + Voodoo Lab Sparkle Drive.
Tele blijft Tele en Strat blijft Strat. Probeer hem bij Haar Guitars in IJsselstein (U) of bij een dealer.

Ik ook en ben er zeer tevreden over, maar heb ook wel goede resultaten met een Boss bluesdriver.

jerome
22 oktober 2006, 23:31
Als iemand zegt dat de Tube Screamer niet klinkt dan hangt dat er wel van af welke uitvoering je neemt.
Ik had er 2 van de allereerste serie: Vet, warm en dynamisch.
Eén voor heavy slag en één voor de heavy solo's.
Ik zou willen dat ik ze nog had!!
De sound/klankkleur van mijn gitaar en mijn versterker bleef toch voor een groot deel behouden!
De latere series klonken mat en minder vet, minder vol en minder dynamisch.
Je schijnt sommige latere series wel te kunnen modificeren zodat ze net zo vet, warm en dynamisch als de oude klinken!

Dat men schrijft dat een bepaalde overdrive/booster/distortion goed klinkt is natuurlijk zeer betrekkelijk...
Het resultaat hangt toch uiteindelijk van de combinatie van je hele gear af...
En van je smaak natuurlijk ook!

Dus de enige manier is toch uitproberen op je eigen gear en met je eigen gitaar....

Toaster
23 oktober 2006, 00:06
Barber Direct Drive SS

Ook bij vd Haar.

matto
23 oktober 2006, 09:18
Ik zou willen dat ik ze nog had!!



Zo gaat dat vaak, wat je had dat klonk zo goed!!! totdat je een paar later het spul terug kunt kopen en dan blijkt er weer een herinnering beter te zijn dan de werkelijkheid.:satisfie:

Kim Wilson
23 oktober 2006, 09:22
KIM WILSON, die mening deelt lang niet iedereen met je. TB hangt samen met een complex verhaal, wat je maar eens een keer moet lezen op andere topics op dit forum. Je gaat nu echt te kort door de bocht.
Ach, er zijn ook veel mensen niet met mij eens dat je voor speakerkabel prima bij Gamma kunt winkelen.

Ik zal niet zeggen dat je het niet hoort, maar zou je dat in een bandsetting weer terughoren? Die speakerkabel iig niet, en ik vraag me dus ook af in hoeverre je true bypass terug hoort...

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 20:56
Kim en Nico hebben beiden wel gelijk...

maar 't ligt gewoon zeer genuanceerd.

Met diverse klanten hier speakerkabels vergeleken met goeie amps en goeie speakers: absoluut hoor- en voelbaar.

Meestal zijn 1 of meer uitgeschakelde Boss-pedaaltjes al goed voor verminderde dynamiek, zelfs met goedkopere amps. Met goedkope gitaren/amps is dit minder goed waarneembaar maar gevorderde/ervaren giatristen met puike gear zullen meestal voor true-bypass of zeer goeie buffering gaan.

Als je toch 'n goeie sound zoekt en al veel investeert in 'n goeie gitaar, amp en goeie cab zou ik zelf zeker niet op kabeltje gaan besparen.

Leuk cool non-true-bypass-gebeuren:
Hendrix sound met post '69 Marshall SuperLeads en 'n maple board Strat met eind jaren 60 elementen (vrij bright dus :)):
hoogdempend krulsnoer en 'n wah/fuzz/etc. zonder truebypass maken dat net iets meer hanteerbaar.

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 21:52
Geef dan ook aan welke kabels etc en waarom. Niet alleen een algemeen nietszeggend verhaal.

"Op verzoek van Chris gewist, was niet aardig."

Ps Welke kabels:
gewoon 'n hele zooi inkopen of maken en gewoon proberen.......................

Ik neem maar aan dat je goeie horen en gear hebt, gewoon proberen dus!

Dynamiek is moeilijk als statisch iets te bergijpen; pak gewoon 'n gitaar en 'n amp, kijk hoe het reageert op jouw spel/aanslag en dan met al dan niet uitgeschakelde effekten.

We horen van u :)

Tristan
23 oktober 2006, 22:12
Ik vond het wel een goed voorbeeld...

Leuk voorbeeld ook:
Albert Collins, eind 60's, begin 70's Tele op het brugpickup met een Fender Silverface (Vibrolux? Pro? Twin?) helemaal opengedraait, lekker schel dus en dan een mega lang klotegitaarsnoer om het hoog te temperen en hij kan lekker door de zaal heen banjeren... :D

Gear werkt gewoon op een bepaalde manier met elkaar, of juist niet, maar degene die dat moet beoordelen is natuurlijk de gitarist zelf...
De een gebruikt true bypass, de ander buffers en de ander weer een combinatie van beide, het is maar net wat je zelf vindt werken...
Een zwakkere schakel in een systeem kan ook juist net dat ene aan de sound geven wat jij wenselijk vindt...
Het gaat er in principe ook niet om wat het nou eigenlijk is true bypass of gebufferd, maar om hoe kwalitatief het is uitgevoerd...

Ik kan ook uit eigen ervaring vertellen dat verschillende speakerkabels echt verschil in klank uitmaken, sterker nog, het maakt zelfs uit in welke richting je een speakerkabel gebruikt...

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 22:34
"Op verzoek van Chris gewist, was niet aardig."

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 22:36
Ik vond het wel een goed voorbeeld...

Leuk voorbeeld ook:
Albert Collins, eind 60's, begin 70's Tele op het brugpickup met een Fender Silverface (Vibrolux? Pro? Twin?) helemaal opengedraait, lekker schel dus en dan een mega lang klotegitaarsnoer om het hoog te temperen en hij kan lekker door de zaal heen banjeren... :D

Gear werkt gewoon op een bepaalde manier met elkaar, of juist niet, maar degene die dat moet beoordelen is natuurlijk de gitarist zelf...
De een gebruikt true bypass, de ander buffers en de ander weer een combinatie van beide, het is maar net wat je zelf vindt werken...
Een zwakkere schakel in een systeem kan ook juist net dat ene aan de sound geven wat jij wenselijk vindt...
Het gaat er in principe ook niet om wat het nou eigenlijk is true bypass of gebufferd, maar om hoe kwalitatief het is uitgevoerd...

Ik kan ook uit eigen ervaring vertellen dat verschillende speakerkabels echt verschil in klank uitmaken, sterker nog, het maakt zelfs uit in welke richting je een speakerkabel gebruikt...

Albert Collins:
'66 Telecaster met maple-board en Gibson HB bij de hals (weet niet of het 'n brightere PAF is) en 'n silverface QuadReverb (meer "punchy" dan blackface-achtigen) en...
heel veel kabel tussen de axe en de amp!

Joey Handsome
23 oktober 2006, 22:47
Ik kan ook uit eigen ervaring vertellen dat verschillende speakerkabels echt verschil in klank uitmaken, sterker nog, het maakt zelfs uit in welke richting je een speakerkabel gebruikt...

Ik heb dit nooit geprobeerd, maar ik vind het toch zo'n vaag verhaal. Mocht het zo zijn, ga je dan ook echt al je kabels af op zoek naar de beste sound als je je gitaar inplugt. Probeer je dan ook alle kabels tussen je effecten en die van je laatste effect naar je amp? Markeer je dan ook je kabels zodat je altijd weet hoe je ze moet aansluiten?

Gitaristen zijn echt een stelletje leipo's, laat dat duidelijk zijn.

Tristan
23 oktober 2006, 23:04
Ik heb dit nooit geprobeerd, maar ik vind het toch zo'n vaag verhaal. Mocht het zo zijn, ga je dan ook echt al je kabels af op zoek naar de beste sound als je je gitaar inplugt. Probeer je dan ook alle kabels tussen je effecten en die van je laatste effect naar je amp? Markeer je dan ook je kabels zodat je altijd weet hoe je ze moet aansluiten?

Gitaristen zijn echt een stelletje leipo's, laat dat duidelijk zijn.

Het is echt zo, gisteren bij de amp meeting nog had ik mijn monster speaker cable op een bepaalde manier aangesloten en ik dacht van sjonge wat blijft die amp clean, er komt wel erg weinig crunch uit...
Ik heb toen de speakerkabel omgewisseld en het klonk echt beter, meer crunch, warmer etc. etc.
Alle aanwezigen hoorden het ook en het ging hierbij niet om een directionele kabel waarbij de fabrikant voorschrijft dat je een bepaalde zijde in de amp doet en vice versa...
Ik vind/vond het ook een spookverhaal, maar mijn eigen ervaring zegt nu dus ook dat het waar is...

Tristan
23 oktober 2006, 23:06
Albert Collins:
'66 Telecaster met maple-board en Gibson HB bij de hals (weet niet of het 'n brightere PAF is) en 'n silverface QuadReverb (meer "punchy" dan blackface-achtigen) en...
heel veel kabel tussen de axe en de amp!

Dat van die Quad Reverb wist ik niet, volgens mij gebruikt hij die humbucker trouwens niet of nauwelijks hoor, die zit er meer voor de sier heb ik het idee...

PeeVee
23 oktober 2006, 23:09
Ach, er zijn ook veel mensen niet met mij eens dat je voor speakerkabel prima bij Gamma kunt winkelen.
Ik wel hoor, paar goeie pluggen d'raan en nodig mensen die beweren dat ze het verschil kunnen horen met hun kabel maar eens een blindfold test doen.

Tristan
23 oktober 2006, 23:42
Die blindfold tests vind ik juist niet zo representatief, je speelt als ziend persoon normaal ook niet de hele tijd gitaar met je ogen dicht...
Je perceptie van sound veranderd echt als je je ogen dicht doet en omdat je meestal niet met je ogen dicht speelt heb je veel minder referentie in dat geval, laat staan als iemand anders speelt...
Sommige variabelen wat betreft geluid kan je niet zozeer horen maar juist wel voelen...

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 23:50
"Op verzoek van Chris gewist, was niet aardig."

jerome
23 oktober 2006, 23:57
Wat ik zo jammer vind is dat een aantal forummers het schijnbaar leuk vinden om iemand anders af te zeiken en/of weer voor de zoveelste keer ruzie of bijna ruzie veroorzaken!
Ik zit ook nog op een ander landelijk forum en daar gebeuren dat soort dingen eigenlijk nooit!
Waarom hier nou wel?
We kunnen het toch ook gewoon gezellig houden en gewoon respect hebben voor elkaars mening?
Er zou toch geen donder aan zijn als we allemaal dezelfde smaak en/of mening hebben?

Chris Winsemius
24 oktober 2006, 00:03
"Op verzoek van Chris gewist, was niet aardig."

Chris Winsemius
24 oktober 2006, 00:05
"Op verzoek van Chris gewist, was niet aardig."

peter_heijnen
24 oktober 2006, 08:09
Ik heb dit nooit geprobeerd, maar ik vind het toch zo'n vaag verhaal. Mocht het zo zijn, ga je dan ook echt al je kabels af op zoek naar de beste sound als je je gitaar inplugt. Probeer je dan ook alle kabels tussen je effecten en die van je laatste effect naar je amp? Markeer je dan ook je kabels zodat je altijd weet hoe je ze moet aansluiten?

Gitaristen zijn echt een stelletje leipo's, laat dat duidelijk zijn.

Leipo of niet, ik gebruik mijn kabels al jaren in een richting en markeer ze idd. Van iedere nieuwe kabel tape ik een van de twee pluggen in. De ingetapete plug is vanaf dan altijd de input. Bij mijn Vovox kabel is de gemerkte kant de output. Vovox verkoopt zijn kabels met deze door hun aangegeven signaaldoorvoer/richting.

Btw, een vroegere kennis van mij -hifi freak- vertelde mij ooit van een blindfoldtest ergens op een hififreaks congres. Er was daar een man die beweerde dat zijn speakerkabel beter klonk als er een bepaalde steensoort bij die speakerkabel lag. Er zijn toen blindfoldtests gedaan die leken aan te geven dat dit idd zo was. Leipo's???

Kim Wilson
24 oktober 2006, 08:19
Leipo of niet, ik gebruik mijn kabels al jaren in een richting en markeer ze idd. Van iedere nieuwe kabel tape ik een van de twee pluggen in. De ingetapete plug is vanaf dan altijd de input. Bij mijn Vovox kabel is de gemerkte kant de output. Vovox verkoopt zijn kabels met deze door hun aangegeven signaaldoorvoer/richting.

Btw, een vroegere kennis van mij -hifi freak- vertelde mij ooit van een blindfoldtest ergens op een hififreaks congres. Er was daar een man die beweerde dat zijn speakerkabel beter klonk als er een bepaalde steensoort bij die speakerkabel lag. Er zijn toen blindfoldtests gedaan die leken aan te geven dat dit idd zo was. Leipo's???
Nee, mierenneukers...

Natuurlijk is er verschil. Maar een luisterkamer op een hifi-congres is wel iets anders dan een podium. Je gaat echt niet horen of je je kabel plotseling andersom hebt ingeplugd. Zeker niet in een live-situatie.

Ik heb gisteren een Greenback aan mijn Hotrod gehangen i.p.v. een Jensen C12N. DAT hoor je wel terug, niet of er Gamma-kabel of "platina gelamineerde one direction OFC Goldstrike" kabel tussen hangt.

jeroen van de pol
24 oktober 2006, 09:26
Geloof niet dat dit alles nog enigzins wat met mijn vraag te maken heeft.

peter_heijnen
24 oktober 2006, 09:30
Natuurlijk is er verschil. Maar een luisterkamer op een hifi-congres is wel iets anders dan een podium. Je gaat echt niet horen of je je kabel plotseling andersom hebt ingeplugd. Zeker niet in een live-situatie.

Ik heb meer dan tweehonderd voorstellingen gedaan met alleen gitaar en vleugel. Dat luistert misschien net effe iets anders? Mij gaat het niet om het feit of je nou wel of geen duidelijk verschil hoort. Mij gaat het erom dat ik secuur met mijn spullen om ga. Vergelijk het maar met voortdurend de olie van je auto netjes op peil houden.

Baat het niet dan schaadt het niet.

peter_heijnen
24 oktober 2006, 09:45
Geloof niet dat dit alles nog enigzins wat met mijn vraag te maken heeft.

Eh, juist ja.

De BB preamp van Xotic, zeer mooie overdrive en true bypass.

http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/bb_preamp/index.html

Kim Wilson
24 oktober 2006, 09:46
Geloof niet dat dit alles nog enigzins wat met mijn vraag te maken heeft.
Sorry... :chicken:

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 10:01
Het is echt zo, gisteren bij de amp meeting nog had ik mijn monster speaker cable op een bepaalde manier aangesloten en ik dacht van sjonge wat blijft die amp clean, er komt wel erg weinig crunch uit...
Ik heb toen de speakerkabel omgewisseld en het klonk echt beter, meer crunch, warmer etc. etc.



Raar maar waar, dit kan ik beamen!
Meer dan een jaar lang met mijn 2203 + cab live gespeeld/studiowerk met een speakerkabel die je standaard erbij krijgt. Paar maanden terug zelf een kabel gemaakt van een Klotz "lagrange" plus Neutrik connectoren aan beide kanten gesoldeerd. Amp breekt nu mooier en wamrer op, inderdaad ook eerder.
Klinkt ook wat gedefineerder.

Edit: nu nog even ontopic voor de topicstarter.

De TS-808 werkt goed op mijn twin voor mijn strat en tele.
Les Paul krijg ik niet bruikbaar met een TS-808. Zowieso die gitaar met een twin en lekker vervormd, ik doe het gewoon nooit, matcht niet lekker.
Dat wil niet zeggen dat humbuckers er niet goed op klinken. zoals eerder gezegd, de gitarist Joris bos heeft een Tele met van die wide range fender humbuckers, dat wil gaan als de brandweer. Hij heeft dan wel een andere amp, volgens mij een Bassman of een blues deluxe.

RF
24 oktober 2006, 10:06
Li'l Leo van Toadworks, geweldig pedaal...

grrobert

Kim Wilson
24 oktober 2006, 10:06
Je hebt die Lagrange kabel toch hopelijk niet als speakerkabel gebruikt, he?

PeeVee
24 oktober 2006, 17:26
What Kim said... Dat is volgens mij inderdaad ook geen speakerkabel waar je veel vermogen door kunt duwen, of zijn er verschillende types? Ben niet zo op de hoogte van die merken, koop zoals gezegd m'n speakerkabel bij Bouwmarkt, Gamma, Praxis, meer merken noemen moet om niet te spammen he?!?! ;)

Edit: ik zie nu pas dat ik weer wat actie heb gemist geloof ik. Ik begrijp dat Chris gebanned is, maar ik zag in een andere topic dat Nico ook gebanned is? Heeft dat nog iets met elkaar te maken of is dat zuiver toeval? Ik heb geen berichten van Nico voorbij zien komen die niet door de beugel konden of zijn die inmiddels verwijderd? Dat zou raar zijn want waarom staan Chris' berichten er dan nog wel met aangepaste tekst ("niet leuk" oid)? Ik vind het beetje vaag, korte mededeling ter kennisgeving lijkt me op z'n plaats?!..

SteavisSmokin
24 oktober 2006, 18:53
Dat van die Quad Reverb wist ik niet, volgens mij gebruikt hij die humbucker trouwens niet of nauwelijks hoor, die zit er meer voor de sier heb ik het idee...

Klopt, albert gebruikte alleen de middenstand en voornamelijk het brug element.

Maar back on topic, ik gebruik als ik een overdrive pedaal gebruik (heb het liefst alleen een kabel) een red snapper. Heb er nog een uit de 'oude' serie, dus point to point en drie knoppen. Dit is het enige overdrive pedaal waarbij ik zoiets heb van dat hij doet wat hij moet doen. Heb een hele zooi overdrive pedalen gehad en allemaal verveelde ze bij mij na verloop van tijd, de red snapper heb ik nu een jaar of 2 a 3 en heb geen moment nagedacht eens een ander OD pedaal te kopen/proberen. Is en blijft natuurlijk afhankelijk van smaak..

steven

matto
25 oktober 2006, 00:09
What Kim said... Dat is volgens mij inderdaad ook geen speakerkabel waar je veel vermogen door kunt duwen, of zijn er verschillende types? Ben niet zo op de hoogte van die merken, koop zoals gezegd m'n speakerkabel bij Bouwmarkt, Gamma, Praxis, meer merken noemen moet om niet te spammen he?!?! ;)

Edit: ik zie nu pas dat ik weer wat actie heb gemist geloof ik. Ik begrijp dat Chris gebanned is, maar ik zag in een andere topic dat Nico ook gebanned is? Heeft dat nog iets met elkaar te maken of is dat zuiver toeval? Ik heb geen berichten van Nico voorbij zien komen die niet door de beugel konden of zijn die inmiddels verwijderd? Dat zou raar zijn want waarom staan Chris' berichten er dan nog wel met aangepaste tekst ("niet leuk" oid)? Ik vind het beetje vaag, korte mededeling ter kennisgeving lijkt me op z'n plaats?!..

speakerkabel? ik gebruik al jaren van dat rood zwarte draad dat ik ooit een keer uit een 100 V geluidsinstallatie heb gesloopt(heb nou nog ongeveer een meter of 30 over:p)

Mr.Jay
25 oktober 2006, 13:16
speakerkabel? ik gebruik al jaren van dat rood zwarte draad dat ik ooit een keer uit een 100 V geluidsinstallatie heb gesloopt(heb nou nog ongeveer een meter of 30 over:p)

Me too, of gewoon 220V snoer wat over is ergens.
Nou zullen we wel helemaal fout zijn !!!!

JaY

Al
25 oktober 2006, 13:46
Me too, of gewoon 220V snoer wat over is ergens.
Nou zullen we wel helemaal fout zijn !!!!

JaY

220V daar zeg je wat. ik kreeg laatst de tip om eens dikker netsnoer voor mijn amps te gaan gebruiken. Zou beter kliinken, was geen geintje.

Al

matto
25 oktober 2006, 14:38
Was dat een wilde gok of was er ook nog een of andere theorie bij?
Als je netkabel nou langer dan 75 meter of zo is:satisfie: dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen:)

Tristan
25 oktober 2006, 14:47
Maar weer on-topic dan?

Ik heb zelf een Klon en die heb ik een aantal keer met veel succes op een oudere Silverface Twin gezet, klinkt zowiezo erg lekker i.c.m. verschillende Fender (achtige) amps...

Wat betreft Tubescreamers vind ik zelf de Maxon OD808 echt een van de lekkerste die ik tot nu toe gehoord heb...

Ik zou zelf voor een beetje een open klinken overdrive gaan, zoals:
Barber LTD
Fulltone OCD
Klon Centaur
Maxon OD808 (meest open echte Tubescreamer)
Maxon OD820 (vond ik nog mooier dan de 808, nog opener)
Menatone Red Snapper
MI Audio Blues Pro
T-rex Moller

Dat zijn wat mij betreft in ieder geval pedalen die mij de moeite van het testen waard lijken i.c.m. een goede Fender amp...

PeeVee
25 oktober 2006, 16:08
of gewoon 220V snoer wat over is ergens.
Dat bedoelde ik ook hoor, gewoon 220 snoer. Vrijwel al mijn speakerkabels maak ik van normaal 220V snoer, 2 x 2,5 mm geloof ik en dan met zwarte "mantel" dat het er nog wel een beetje uitziet hihi...

(hier stond nog wat tekst maar die is door de moderator verwijderd zonder dat het zichtbaar is dat mijn bericht ge-edit is door iemand anders. E.e.a. is aangekaart maar Gitaarnet vind het blijkbaar OK dat moderators onzichtbaar de strekking van berichten kan aanpassen. Zal me niet verbazen als ook deze tekst wordt verwijderd).

Mr.Bluesbreaker
25 oktober 2006, 17:15
Je hebt die Lagrange kabel toch hopelijk niet als speakerkabel gebruikt, he?

My bad, het is inderaad helemaal geen Lagrange. Das een instrumentkabel. Die ligt nu in 7 stukkies op mijn board. Ben vergeten welk type kabel tussen mijn amp en cab zit, ga het komende repetitie even uitzoeken.

Mitch
25 oktober 2006, 17:41
't is een beetje smaak- en setup afhankelijk zoals gezegd, en als je toch gaat testen bij Haar zou ik kijken naar de Barber LTD, T Rex Moller en Maxon OD820.
Daarbuiten zijn er nog wel een paar aanraders: geen TB, maar o zo leuk voor weinig geld is de TS7 van Ibanez, de 'nieuwste' tubescreamer zal ik maar zeggen. Kun je via een switch ook schakelen naar meer of minder gain, eg handig. Overal verkrijgbaar.
Persoonlijk vind ik ook de Subdecay Liquid Sunshine een erg fijne, low/medium gain overdrive. Vooral een erg goede toonregeling, waardoor -ie op een hoop amps goed klinken te krijgen is. Verkrijgbaar bij De Gier.

Tristan
25 oktober 2006, 19:19
Ja, die Subdecay Liquid Sunshine vond ik ook lekker klinken, dat is ook nog een goede optie...
Voor de rest vond ik die Catalinbread Sagrado Poblano Picoso ook lekker klinken, maar dat is meer een pure boost geloof ik...
Beide verkrijgbaar bij Sander De Gier: www.degiergitaarbouw.nl

De pedalen die ik eerder noemde zijn verkrijgbaar bij Van De Haar: www.haarguitars.nl

Al
27 oktober 2006, 01:30
't is een beetje smaak- en setup afhankelijk zoals gezegd, en als je toch gaat testen bij Haar zou ik kijken naar de Barber LTD, T Rex Moller en Maxon OD820.

yesss, beetje dit beetje dat....

Niemand informeert hier even naar welke speakers Jeroen in zijn Twin heeft. Ik heb daar in posting 16 al iets over geschreven. Dat was een voorzetje.

Jeroen heeft heel goed aangegeven hoe hij zijn Twin in beginsel gebruikt --> cleane Tower of power funk. Op die sound moet hij een goede distortion leggen.

Advies geven zonder iets te doen met wat al aangegeven is is zo ongenuanceerd, jammer.

Besef aub dat als je denkt dat je het weet en je wilt wat pubhliceren dat je ook goed op de hoogte bent.

Al

jeroen van de pol
27 oktober 2006, 09:17
Thanks Al,

Heb zelfs in #24 gedetailleerder aangegeven wat ik zoek. Ook al meerdere malen aangegeven dat ik zelf wel op pad zou gaan...
Daarna ging men ook nog eens vrolijk off-topic door, was dus al afgehaakt.

Tristan
27 oktober 2006, 09:36
@Al:
Zo, Nico Stylo!

@Topic Starter:
Het enige dat ik niet begrijp is waarom je een overdrive pedaal zoekt als je van totaal clean naar leads moet, dan zou ik zelf eerder aan een distortion pedaal of een overdrive pedaal i.c.m. een boost pedaal gaan denken...
Omdat de vraag Twin+OD was ging ik ervan uit dat het hier niet om een Lead sound ging...
Wat zoek je dan leads, crunch?

Trex Moller heeft zowel een overdrive als een boost kant die je samen kan gebruiken, die is zowel interessant voor crunch sounds als voor lead sounds...

En ja, natuurlijk moet je gewoon je amp meenemen naar Van De Haar en zoveel mogelijk pedalen proberen, maar dat weet je zelf ook wel...

Al
28 oktober 2006, 01:43
@Al:
Zo, Nico Stylo!

@Topic Starter:
Het enige dat ik niet begrijp is waarom je een overdrive pedaal zoekt als je van totaal clean naar leads moet, dan zou ik zelf eerder aan een distortion pedaal of een overdrive pedaal i.c.m. een boost pedaal gaan denken...

aan die combi zou ik een eq en comp hangen mits je ze niet hard instuurt.

Al

schwalbe
28 oktober 2006, 03:12
Check ook vooral de Rocktron Austin Gold; dat is boost+overdrive en behoorlijk neutraal. En niet duur; goedkoop genoeg om gewoon eens te proberen.

Al
28 oktober 2006, 03:25
Check ook vooral de Rocktron Austin Gold; dat is boost+overdrive en behoorlijk neutraal. En niet duur; goedkoop genoeg om gewoon eens te proberen.

Schiet me te binnen een Bluestron Rat, handmade in germanië maar met met goede parts, etc.

Al

jeroen van de pol
28 oktober 2006, 10:08
De rocktron austin gold heeft zeker m'n aandacht gekregen. Wat ik ervan lees spreekt me wel aan. Ook wil ik toch eens de reezafratzitz (welke marketing-idioot bedenkt zo'n naam ingodsnaam) proberen, komt op internet elke keer weer voorbij bij de vintagefeaks.

Al, de laatste kan ik niet vinden..

strat58
31 oktober 2006, 19:47
Hoi toen ik op zoek ging naar mijn Dr.Jekle and Hyde heb ik hem uit kunnen testen op een oude Fender Twin , dit vond zo goed klinken dat ik hem gelijk heb gekocht. Zou zo zeggen gewoon uitproberen ik vind hem erg goed.
Peace Strat58

Vojnar
8 november 2006, 23:18
Ik heb zelf een Fender TwinReverb uit 1968,
met een Ibanez Tube Screamer.

prima combo is het!

luister anders een keer naar oa. Julian Sas (nederlandse blues gitarist) die gebruikt alleen een tube screamer bij zn optredens op een marshall stack.
dan heb je beetje idee hoe die screamer klinkt.

jeroen van de pol
12 november 2006, 11:34
Na een dagje bij v.d. Haar ben ik uitgekomen op de T-rex Mudhoney. Deze klonk naar mijn mening erg prettig op mijn twin (50W goodman speakers).
Dit pedaal is erg veelzijdig en blijft zeer open klinken, m'n tele blijft ontzettend tele klinken, zelfs wanneer je gain en tone max. draait. Tevens zit er een boost knopje op waardoor je ineens een mega drive krijgt. Hier moet ik nog van overtuigd raken, wel kun je wanneer je gaat spelen met tone en gain er een hele vete scheur uithalen of zelfs fuzz-achtige geluiden. Jammer dat het boost knopje niet als footswitch te bedienen is. Wel moet ik even wennen aan de combi met m'n real McCoy picture wah, omdat deze wah zo'n groot bereik heeft.
Verder met een aantal jongens veel pedalen beluisterd en verschillende kabels geprobeerd (ben met fulltone kabels naar huis gegaan, deze klonken op op laag mid en hoog erg prettig. :satisfie:

Ook met een compressor gespeeld maar m'n twin klonk clean nog mooier... binnenkort maar weer eens compressors uitproberen.

http://img182.imageshack.us/img182/4403/mudhoneytu6.jpg

Tristan
14 november 2006, 14:35
Hee Jeroen, veel plezier met je Mudhoney...
Doet hij het thuis ook lekker?

Ik heb die Mudhoney ook nog even getest op mijn Marshall 2061X, maar daar klonk hij toch een beetje te dichtgesmeerd op, de Maxon OD820 vond ik ook niet echt super i.c.m. de Marshall, dus ik ben toch maar voor de H.B.E. Big D gegaan...
Het was even tweaken, maar op een gegeven moment had ik daarmee wel een vette leadtone te pakken...

Ik vond mijn Marshall trouwens niet supervet klinken bij Erik, een beetje suf en doffig, de eerste keer dat ik er niet super over te spreken was, maar ik wilde hem ook liever niet luid op stagevolume zetten, om mijn en jullie gehoor een beetje te sparen... :D

jeroen van de pol
14 november 2006, 22:26
Ha Tristan, ja de mudhoney klinkt heel goed hoor, op marshall/gibson zal het inderdaad heeeeelemaal anders uitpakken. Op de fender setup van mij klonk hij erg natuurlijk zoals je hebt kunnen horen. Wel even wennen aan de boost , jammer dat het verschil dan weer zodanig groot is dat je weer aan de knoppen moet gaan draaien om m weer enigzins bruikbaar te maken (jammer als je de twee standen in 1 nummer wil gebruiken)

p.s. Waar ik enorm verrast door was, was dat mijn cleane twin enorm zalig klonk over een compressor, had ik niet verwacht. Binnenkort weer even terug naar IJsselstein dus

groeten

Tristan
15 november 2006, 01:18
Ik vond de Mudhoney van de door jou geteste pedalen ook het lekkerst klinken met je Twin, de Maxon OD820 vond ik ook wel lekker...

Dat van die boost lijkt mij ook niet echt handig inderdaad, maar ik geloof dat het niet een hele ingewikkelde modificatie is om die boost footswitchable te maken, er zijn wel mensen die dat hebben laten doen geloof ik...
Het verschil is inderdaad behoorlijk groot, je krijgt er een hoop meer gain en laag bij met de boost aan, maar dat lijkt me ook niet super moeilijk te modificeren...

Met de Marshall klonk de Mudhoney gewoon te dicht in het laagmidden, de boost knop vond ik dan al helemaal niet bruikbaar meer...

Compressors, tsja, ik ben er niet zo van, het werkt wel heel goed met funk en country dingen en als je van die pedal steel achtige licks moet spelen, of om je delay swells wat meer sustain te geven...
Ze zijn er in alle soorten en maten, naast drive pedalen zijn de meeste pedalen die ontwikkeld worden volgens mij compressors...
Erik heeft er volgens mij niet zo gek veel trouwens, hij zei tegen mij wel dat hij over een tijdje die AJA compressor nieuw binnen zou krijgen...

jeroen van de pol
15 november 2006, 09:23
De maxon 820 klonk ook wel lekker, de mudhoney vond ik net effe wat warmer klinken. Van modificeren weet ik verder weinig af, ik durf in iedergeval niet zomaar de boost aan te passen qua geluid, ben dan weer bang dat juist de lekkere sound van de T-Rex verloren gaat.
Footswitchable moet inderdaad niet zo'n probleem zijn denk ik. Zou het wel jammer vinden dat ik moet boren in dat mooie gele vintage kastje!!
Tja, ergens denk ik dat een compressor qua spel juist roet in het eten gooit aangezien ik normaal erg strak en met dynamiek speel (zaterdag heb ik maar wat leadstukjes zitten improviseren ivm overdrive) Ben bang dat de dynamiek misschien eronder lijd. Daarintegen klonken juist de rythm stukjes wel er vol, warm in laag en sprankelend in hoog (was eigenlijk een aangename minimale aanvulling op mijn twin reverb geluid)

Tristan
15 november 2006, 12:08
Die Mudhoney klonk inderdaad wat warmer en smoother op de Twin, modificeren is slechts een kwestie van andere caps proberen of caps ertussenuit halen, meer is het niet eigenlijk...

Wat betreft de compressor, dat is precies wat ik bedoel...
Voor rhythm partijen is het te gek, zeker als je funk speelt en voor sommige cleane tokkeltjes en (country) licks ook, maar met drive vind ik het 9 van de 10 keer niet echt werken...
Je moet dus de hele tijd schakelen tussen clean met compressor en leads zonder en dat is wel een hoop gedoe, werkt eigenlijk alleen echt goed als je het kan programmeren...

jeroen van de pol
15 november 2006, 14:54
Tja voorprogrameren is natuurlijk handig maar daarintegen ben ik met 3 pedalen hooguit aan het spelen.. Wanneer je een heel pedalboard hebt staan dan ben je denk ik drukker bezig.
Wat betreft het aanpassen van de boost, zou het niet zijn dat daardoor m'n pure mudhoney geluid daaronder lijd?

Tristan
15 november 2006, 15:05
Drie pedaaltjes? Dat is redelijk makkelijk tapdansen... :D

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Als het zo is dat er een bepaalde filtercap ingeschakeld wordt of iets dergelijks dan zou je door deze filtercap met een andere filtercap (een andere waarde) te vervangen de klank en gain van de boost moeten kunnen veranderen zonder de oorspronkelijke sound te beinvloeden lijkt me, maar ik weet niet of het pedaal op die manier in elkaar zit...
Er zitten meerdere mensen op dit forum die daar wel wat meer kijk op hebben, onder andere Dirk_Hendrik, je zou hem even een pm kunnen sturen...

jeroen van de pol
15 november 2006, 16:50
Ik kan natuurlijk nog een boostpedaal kopen, kom dan uit op vier, moet ook nog lukken toch? :D

Tristan
15 november 2006, 19:59
Als boost vind ik de Klon heel erg goed, die werkt ook heel erg goed (ook als overdrive) op Fender amps is mijn ervaring, maar die is reteduur en lastig te krijgen helaas...

Vier pedaaltjes is ook nog lekker te overzien ja, wat ik me wel afvraag is wat je dan precies gebruikt?

Oh, er schiet me nog iets te binnen wat misschien ook wel een idee is, de Barber Tonepress is een compressor die ook kan boosten, die zou je ook eens kunnen uitproberen...

Vandaag heb ik even met de Big D en mijn Strat op de Marshall gespeeld en dat was erg lekker, ik ben erg blij...
Minder blij ben ik met de ES335, volgens mij is daar wat mee mis, ze klinkt zo ongelofelijk dof, ik denk dat ik de potmeters maar eens laat vervangen want ze kraken ook behoorlijk...

jeroen van de pol
15 november 2006, 20:22
Ik vond je es ook wat dof klinken maar ik dacht dat je graag je jazzpartijtjes zo speelde.
Verder gebruik ik nu maar twee pedalen: de T-Rex en een RMC picture wah (de compressor heb ik nog niet, maar ga deze wel aanschaffen)

Wanneer ik een compressor erbij ga zetten, wat is dan vanuit de gitaar de beste volgorde? (tuurlijk kan ik het wel uitproberen maar even puur vanuit de theorie?) volgens mij is het gitaar>wah>compressor>overdrive>amp

Over de tonepress heb ik goede dingen gehoord, ik hoop dat v.d Haar er zo een heeft staan.

Tristan
19 november 2006, 22:31
Haha, nee, ik hou wel van Jazz, maar niet met die sound eigenlijk... :D
Ik zat alleen maar Jazz te spelen, omdat dat het enige was wat ik kon doen met dat geluid... :D
Ik ga haar maar eens naar een gitaarbouwer brengen...

De volgorde die je aangeeft is inderdaad het meest standaard en wordt het meest aangeraden, de compressor na de wah lijkt mij in ieder geval ook een goed idee...
Als je de Tonepress ook specifiek als volumebooster bovenop de T-rex wil gebruiken dan zou ik de Tonepress ook eens achter de T-rex proberen, als je hem voor de T-rex zet zal de Tonepress namelijk theoretisch gezien meer je gain boosten dan je volume, het is even experimenteren wat dat betreft dus...

jeroen van de pol
20 november 2006, 10:31
ik zag een tonepress op marktplaats voor 99 euri. Heb er alleen nog geen ervaringen mee.
Er stond ook een klon centaur op die zie je niet vaak te koop staan op marktplaats.

Tristan
20 november 2006, 12:39
Ah okee, beide pedalen lijken me wel interessant voor je... :D

Het is trouwens niet mijn Klon die te koop staat, voor alle duidelijkheid... :D

jeroen van de pol
20 november 2006, 17:32
sorry het was geen tonepress maar een T-rex Comp Nova.
ervaring mee? trouwens ik wist niet dat jij een klon had??

Tristan
20 november 2006, 18:24
Nee, die Compnova heb ik nog nooit geprobeerd...

Ja, ik heb wel een Klon, als je wil mag je hem weleens proberen hoor...
Ik doe er zelf op dit moment weinig mee omdat ik hem niet zo lekker vind werken op mijn amps, ik had hem toen gekocht omdat hij bij de winkel waar ik hem haalde op de meeste amps voor mij toen veruit het lekkerste klonk...
Ik zit sommige dagen van de week in Amsterdam, dat is denk ik wat meer in de buurt voor je, November heb ik het wel druk, maar December heb ik misschien wel tijd...

jeroen van de pol
20 november 2006, 18:48
maak me maar niet gek Tristan, ik ben net tevreden met m'n mudhoney :D
Kom je binnenkort nog toevallig een keer in ijsselstein?

fullorder
20 november 2006, 18:53
Dat van die boost lijkt mij ook niet echt handig inderdaad, maar ik geloof dat het niet een hele ingewikkelde modificatie is om die boost footswitchable te maken, er zijn wel mensen die dat hebben laten doen geloof ik...
Het verschil is inderdaad behoorlijk groot, je krijgt er een hoop meer gain en laag bij met de boost aan, maar dat lijkt me ook niet super moeilijk te modificeren...



inderdaad heel makkelijk te doen en er hoeft niet echt een volume verschil te zitten tussen standje 'boost on' en 'boost off', afhankelijk van hoe je gain pot staat. het verschil in scheur is inderdaad wel heel erg groot...

Tristan
20 november 2006, 19:17
maak me maar niet gek Tristan, ik ben net tevreden met m'n mudhoney :D
Kom je binnenkort nog toevallig een keer in ijsselstein?

Dat is niet de bedoeling hoor, maar ja, als hij toch op marktplaats staat, is de prijs een beetje redelijk?
Als het goed is wel, ik weet alleen nog niet precies wanneer, maar ik moet er binnenkort nog een keer langs inderdaad...

Tristan
20 november 2006, 19:20
inderdaad heel makkelijk te doen en er hoeft niet echt een volume verschil te zitten tussen standje 'boost on' en 'boost off', afhankelijk van hoe je gain pot staat. het verschil in scheur is inderdaad wel heel erg groot...

Ah, jij was degene die dat had gedaan of had laten doen?
Hij lijkt er met de boost knop aan meer laag en gain bij te krijgen volgens mij...

jeroen van de pol
20 november 2006, 19:47
Ja een berg meer gain, je geluid lijkt in de verste verte niet meer op een transparante scheur. Flink de gain knop terug draaien maar ja, is wel lastig als je zonder boost rhytm aan het spelen bent met gain op 3 uur en daarna een solo gaat spelen en je wilt je boost inschakelen (kleine kloteknopje) en je moet je gain op 12 uur zetten, vervolgens na de solo weer alles terugzetten.

Tristan
20 november 2006, 20:35
Ja, inderdaad, maar misschien is dat dus wel aan te passen, ik heb zelf alleen absoluut geen idee hoe, maar er zijn wel mensen op dit forum die daar meer van weten, onder andere Dirk_Hendrik denk ik wel...

jeroen van de pol
21 november 2006, 09:27
Ik denk dat ik in dec. weer naar v.d. haar ga.
Als je dan er ook bent kun je gelijk m'n twin mee naar boven sjouwen :D :D

Tristan
22 november 2006, 00:59
Haha, jij weet het mooi te brengen... :D
Moet je er wel effe twee hengsels aan maken, dan nemen we er allebei een...

jeroen van de pol
22 november 2006, 12:03
Ik heb het idee dat ik daar nog wel een keer onderaan de trap lig met dat ding

Tristan
23 november 2006, 01:00
Dat kan je best doen, als je dan maar niet van boven komt... :D

jeroen van de pol
11 december 2006, 21:03
Yo Tristan, december gaat niets meer worden. Misschien dat ik in januari weer naar IJsselstein ga. Misschien zie ik je dan?

Groeten Jeroen

Joey Handsome
11 december 2006, 21:39
En toen schiep God de PM.

Tristan
11 december 2006, 22:00
@Joey Handsome:
Zeikerd... :D

@Jeroen:
Ja, dat is goed, dan zouden er ook een aantal dingen binnen moeten zijn waar ik op zit te wachten, dus ik zie je dan wel... :)
Ik pm je wel als de zooi binnen is...