PDA

View Full Version : Twin Reverb + overdrive



jeroen van de pol
11 oktober 2006, 21:09
Mannen, heeft iemand nog suggesties voor een GOED overdrive pedaal op een ouwe twin reverb van '73 ? Ik heb een TR toegespitst op mijn stijl: cleane funk maar ik ben op zoek naar een overdrive/distortionpedaal dat lekker los kan gaan maar tevens ook m'n telecaster nog laat klinken als een telecaster.

rjong999
12 oktober 2006, 00:29
Ik heb een '76 Pro Reverb en gebruik daarvoor een Ibanez FatCat (even oud ongeveer). Met mijn tele klinkt dat heel transparant maar wel lekker vettig.

farstreetblues
12 oktober 2006, 02:13
Boss bd-2 misschien, of ts-9 ....

Ash ketchum
12 oktober 2006, 09:10
Ik heb veel aan mijn Marshall Bluesbreaker MK1 gehad, geen midhump zoals TS-achtigen maar een gelijkmatig geluid. Hij klinkt voller dan mijn TS-10 + 808 en brown mod. Het is alleen een overdrive van het lichte soort en gaat niet zo ver als een distortion.

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 12:17
Boss BD-2 vind ik niet als the real thing klinken

ponq
12 oktober 2006, 12:19
wat is "the real thing"?

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 12:20
By the way, het moet wel met true bypass zijn!!!

the real thin is iets wat natuurlijk klinkt en niet plastisch

chocolate bunny
14 oktober 2006, 11:35
Ik heb zo'n twin ooit met een Boss BD-2 gehoord en dat klonk echt wel lekker. Lekker organische/natuurlijke distorion. Mooi open geluid. Misschien is een T-Rex Mudhoney wat voor je. Die schijnen het ook goed te doen op Fenders.

interessander
14 oktober 2006, 11:39
Ik heb een '76 Pro Reverb en gebruik daarvoor een Ibanez FatCat (even oud ongeveer). Met mijn tele klinkt dat heel transparant maar wel lekker vettig.

Ik heb ooit een Fatcat gehad en wat klonk dat ding smerig zeg, als je ooit een ziekelijke distortion op je bas wil hebben dan moet je een fatcat kopen, denk aan de bas sound van de band mortician.

RadiuS
15 oktober 2006, 15:30
Ik heb ook een ongeveer een even oude twin reverb, en de bjf baby blue geeft een goed superdik solo overdrive geluid erop. Voor akkoorden e.d. klinkt ie te vet (modderig in het laag). Ook is ie moeilijk aan te komen (ik had m via v.d.haar).

B_2_the_a
15 oktober 2006, 16:58
tube overdrive zoals v-twin ofzo :D

Michael AE
15 oktober 2006, 17:02
Ik heb ooit eens een blues-gig gedaan met Tristan z'n Klon. Erg fijn pedaal over de twin.

Meestal is de midhump van TS-achtigen op een Fender amp wel handig. Maxon OD808 bevalt ook prima.

rjong999
15 oktober 2006, 18:25
Ik heb ooit een Fatcat gehad en wat klonk dat ding smerig zeg, als je ooit een ziekelijke distortion op je bas wil hebben dan moet je een fatcat kopen, denk aan de bas sound van de band mortician.
Ha, met een bas! Dat moet idd wel goor zijn. Met een stratje klinkt het hemels, met een tele ook, maar zodra er iets meer ingeduwt wordt begint die fatcat idd kattespuug te maken, ik moet mijn LP echt ver terugdraaien en mijn Kelly kun je al helemaal vergeten.

interessander
15 oktober 2006, 20:15
Ik had hem voor de lol gekocht om eens te proberen en ik kon er met mn iceman met dimarzio superdistortion ook helemaal niks mee, gewoon een brij en niet eens bruikbaar als fuzz ofzo. En toen voor de gein maar eens op een bas geprobeerd, de meest smerige ongedefinieerde en onmuzikale basdistortion die ik ook gehoord heb, al kan ik me voorstellen dat je met een zoom 505 ook een heel eind komt.......