PDA

View Full Version : Twin Reverb + overdrive



jeroen van de pol
11 oktober 2006, 21:02
Mannen, heeft iemand nog suggesties voor een GOED overdrive pedaal op een ouwe twin reverb van '73 ? Ik heb een TR toegespitst op mijn stijl: cleane funk maar ik ben op zoek naar een overdrive/distortionpedaal dat lekker los kan gaan maar tevens ook m'n telecaster nog laat klinken als een telecaster.

Blauw
12 oktober 2006, 10:59
wat is je budget?

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 12:09
150-200 euri

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 12:21
By the way, het moet wel met true bypass zijn!!!

fullorder
12 oktober 2006, 12:57
ben ook wel benieuwd naar de antwoorden. ik speel zelf altijd over een amp die al lichtjes opbreekt, maar ik ben ook wel benieuwd hoe je uit een cleane twin een mooie scheur haalt. Mijn eerste gok is een OCD.
Heeft iemand ook ervaring met een treblebooster op een twin? Dat zal wel niet zo goed werken lijkt me?

Dweezman
12 oktober 2006, 13:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=77340

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 14:32
Dweezman is het toeval dat je een emma te koop hebt en deze tevens aanraad?

LostHighway
12 oktober 2006, 16:55
Dweezman is het toeval dat je een emma te koop hebt en deze tevens aanraad?
Die review staat er al van maanden voor jouw vraag.
Gezien ik niet in helderziendheid geloof denk ik dat hij de combi Twin-Emma werkelijk oprecht aanraadt..

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 17:03
ik geloof wel in helderziendheid

LostHighway
12 oktober 2006, 17:17
Waarom kom je hier dan nog vragen wat voor pedaaltje op je Twin moet?

the feable
12 oktober 2006, 18:35
Soldano GTO charger
Matchless Hotbox
Double Drive
Carl Martin
Tone bone

jeroen van de pol
12 oktober 2006, 19:37
omdat IK niet helderziend ben. Maar goed, ik zit niet op dit forum om over helderziendheid te zwetsen.

dunnoaname
13 oktober 2006, 17:59
Box of Rock van zvex misschien, weet niet of ie ergens te krijgen is maar hij claimt dat het een marshall in een doosje is.

En anders gewoon 2 amps :P

jeroen van de pol
13 oktober 2006, 18:48
m'n TR sjouwen is al erg zat dus twee amps is denk ik geen goed plan.
Binnenkort met m'n amp op stap en dingen uitproberen, lijkt me het beste.

Dweezman
13 oktober 2006, 23:29
Dweezman is het toeval dat je een emma te koop hebt en deze tevens aanraad?

Nee, dat is zeker geen toeval. Ik ben zo enthousiast over de Emma, dat ik er meteen twee heb gekocht: Voor mijn gigboard voor de Twin én voor een kleiner board voor kleindere gigs en thuis, icm een Vibroverb. Op mijn Vibroverb amp klinkt het pedaal echter weer minder dan gedacht (alle pedalen, btw).

Voor een PTP vroege '70's Twin vind ik het de beste drive die ik heb gehad. Maar goed, overal lees je het al: ga zelf testen en koop vooral iets waar jezelf achter kunt staan. En als dat een Boss BD is: prima!