PDA

View Full Version : problemen met Pod xt live software



marcelca
11 oktober 2006, 14:36
Hallo

Ik heb vandaag een pod xt live gekocht, deze werkt perfect maar heb nu toch een probleempje


als ik line 6 edit installeer na de drivers ( dit gaat allemaal goed ) en ik start ine 6 edit op krijg ik alleen een grijs scherm

neem aan dat er iets staat over de connectie ed.....


heeft iemand dit toevallig ook gehad en weet iemand de oplossing ervoor

alvast bedankt

patricia
11 oktober 2006, 15:45
heb je line6 monkey ook geinstalleerd?

marcelca
12 oktober 2006, 12:59
sorry voor de late reactie maar het werkt nu wel, zal even uitleggen wat er precies aan de hand was , misschien dat ooit iemand er nog wat aan hebt

Na dat het niet werkte, heb ik het op de laptop van mijn vrouw geinstalleerd en daar werkte het gelijk, probleem lag dus in mijn eigen laptop

Voor deze software moet java geinstalleerd zijn ( dat was het ook ) maar heb het eraf gehaald en opnieuw erop gezet, ook dit was niet het probleem , ik kwam er achter doordat als ik de java icoon in het config scherm opstarte kreeg ik ook alleen een grijs scherm

Na een hoop gegoogle kwam ik erachter dat er mensen vergelijkbare problemen hadden als ze ATI grafische kaarten hadden

heb de driver van mijn ATI kaart verwijderd en plots werkte alles, java werkte en Line 6 edit ook

driver weer eruggezet en probleem was er weer, nieuwste update opgehaald op ATI site, ook dit mocht niet helpen


Totdat ik me bedacht , mijn vrouw heeft bijna dezelfde laptop ( een HP ) en even gekeken wat voor een adapter daar was geinstalleerd, was ook een ATI maar wel een ander type

bij mij de radeon mobility x600
de ander radeon mobility xpress 200

ik heb bij mij de driver veranderd in de xpress 200 en alles was opgelost, alles werkte en de beeldscherminstellingen stond ook alles weer goed ( hoge resolutie was ook weer mogelijk , net zoals bij mijn oude driver )



conclusie

De drivers die op mijn latop stonden ( die ook gewoon werkten, had namelijk geen uitroepteken in apparaatbeheer ) waren hoogstewaarschijnlijk toch niet de goede, is wel vreemd want komt zo uit de winkel..

heb een ander type driver en alles werkt weer perfect

ben erg blij dat alles nu goed werkt kan eindelijk lekker gaan spelen, bedankt in ieder geval voor het meedenken