PDA

View Full Version : Goeie ruildeal of niet ???



up-guitarman
11 oktober 2006, 11:49
Heey,

Ik heb nu een Marshall JCM600 (2*12 combo). Ben hier tevreden van maar het kan altijd beter natuurlijk ...

Nu kan ik deze eventueel ruilen voor een bedrock topje (een bedrock 1000)
Ik weet niet hoeveel deze topjes normaal gaan en of het een verbetering zou zijn tegenover mijn marshall ...
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterker/16686249-bedrock-1000-boutiqe-amp.html

Gegroet,
Erik

almarvk
11 oktober 2006, 11:51
Lijkt me een zeer goede deal! Alleen moet je nog wel een speakerkast erbij hebben...

up-guitarman
11 oktober 2006, 11:54
Lijkt me een zeer goede deal! Alleen moet je nog wel een speakerkast erbij hebben...

Ik heb een marshall JCM900 4*12 kast dus dat is zeker het probleem niet ...

Waarom is het een goeie deal? (of voor mensen die juist vinden van niet; waarom niet?)
Is het OD kanaal bvb. vergelijkbaar met een marshall ??? Of klinkt hij helemaal anders, etc ... En what about the clean channel?

heavy-metal-thunder
11 oktober 2006, 12:02
Een tijd terug heeft hier in België lang een zelfde Bedrock à 600 euro te koop gestaan...

Ik heb bedrock nog nooit gehoord, maar wat ik met vele merken heb is:
- het clean klinkt niet als Fender
- de crunch klinkt niet als Marshall
- en de high gain klinkt niet als Mesa
- of een overdrive klinkt niet zoals een Vox

In het begin vind je de sounds wel leuk, maar na een tijdje grijp je terug naar één van die typische (bovenstaande) sounds

Fuhgawz
11 oktober 2006, 12:28
Een tijd terug heeft hier in België lang een zelfde Bedrock à 600 euro te koop gestaan...

Ik heb bedrock nog nooit gehoord, maar wat ik met vele merken heb is:
- het clean klinkt niet als Fender
- de crunch klinkt niet als Marshall
- en de high gain klinkt niet als Mesa
- of een overdrive klinkt niet zoals een Vox

In het begin vind je de sounds wel leuk, maar na een tijdje grijp je terug naar één van die typische (bovenstaande) sounds

Nee dat heb ik nou nooit gehad. Ik heb twee jaar over Engl gespeeld en tegenwoordig speel ik over Laney, maar ik heb nou echt nooit een 'standaard' geluid willen hebben. Ik klink liever anders dan de rest.
Wat betreft die ruildeal moet je even nagaan wat de tweedehandswaarde van beide versterkers zijn. Ook moet je even nagaan of je uit die Bedrock daadwerkelijk een beter geluid kunt krijgen dan uit de JCM600.

Harry
11 oktober 2006, 12:34
Een tijd terug heeft hier in België lang een zelfde Bedrock à 600 euro te koop gestaan...

Ik heb bedrock nog nooit gehoord, maar wat ik met vele merken heb is:
- het clean klinkt niet als Fender
- de crunch klinkt niet als Marshall
- en de high gain klinkt niet als Mesa
- of een overdrive klinkt niet zoals een Vox

In het begin vind je de sounds wel leuk, maar na een tijdje grijp je terug naar één van die typische (bovenstaande) sounds

sorry hoor, maar dit is bullshit. Die Bedrock was niet dezelfde, die is een 1000 series top. En de vergelijkingen die je trekt slaan ook nergens op, ik zou zelf een versterker zoeken die goed klinkt, en dat hoeft dan geen afgelide te zijn van de merken die jij noemt. En toevallig klinken die Bedrocks erg goed.

Goeie deal, absoluut doen!!! Wel even luisteren of het geluid je bevalt natuurlijk...

Negative K3 fan
11 oktober 2006, 13:16
hey harry, is de bedrock van dit topic een beetje te vergelijken met die van jou?

heavy-metal-thunder
11 oktober 2006, 13:17
Iedere zeug zijn meug, zeker?? Ik ga alvast met jullie akkoord dat de sound van de Bedrock hem moet aanstaan.

Toch een paar puntjes:

* Hoe weet jij dat het niet dezelfde versterker is? Ik heb het niet over die combo, hoor. Staat trouwens ook al 2 maand te koop.

* ik wil gewoon aangeven dat Bedrock niet echt gezocht is.

* Er zijn heel veel goeie versterkers bij de merken uit de 2de lijn. Ik denk aan Laney, Traynor, Peavey en vul zelf maar aan... maar samen met mij, zijn er toch heel wat gitaristen die na enige tijd terug komen op klassiekers. Ik heb zelf ook een Laney gehad en na een tijdje zet je dat naast een Fender. Mmm... dat clean heeft toch die belletjes niet. En dan de overdrive: is niet zoals een Vox (ook al wordt dat gepretendeerd) noch minder een Marshall. En dan ben je opeens niet meer zo gelukkig met die versterker.

Nogmaals, u hoeft mijn mening niet te delen. En als u tevreden bent met uw sound, who cares.

heavy-metal-thunder
11 oktober 2006, 13:20
Stel je voor dat we allen hetzelfde zouden willen... byebye het forum van gitaarnet, gitaarmarkt.nl, muziek.2dehands.nl ...

Harry
11 oktober 2006, 13:23
hey harry, is de bedrock van dit topic een beetje te vergelijken met die van jou?

nee, deze is 3-kanaals en was het topmodel van Bedrock. Even een iets zwaarder kaliber dus...

hidde630
11 oktober 2006, 13:51
Ik heb bedrock nog nooit gehoord, maar wat ik met vele merken heb is:
- het clean klinkt niet als Fender
- de crunch klinkt niet als Marshall
- en de high gain klinkt niet als Mesa
- of een overdrive klinkt niet zoals een Vox



Kan iemand voor mij zo'n versterker bouwen? :)

Negative K3 fan
11 oktober 2006, 13:55
hidde, ik heb er nog wel 1 voor je te koop, een gorilla tc110, 150 watt. Voor 100 euro mag je hem hebben :) 75+krat lekker bier is ook goed.

Harry
11 oktober 2006, 14:15
dit is wel iets anders dan dat je in die andere post stelde.

Ik heb zo'n top te koop zien staan, maar niet voor 600 euro. Er staat er nu trouwens eentje voor 700 te koop, en het is aardig aan het jeuken.

Dat je teruggrijpt naar klassiekers is erg persoonlijk, ik deel die mening niet, en velen met mij.



Iedere zeug zijn meug, zeker?? Ik ga alvast met jullie akkoord dat de sound van de Bedrock hem moet aanstaan.

Toch een paar puntjes:

* Hoe weet jij dat het niet dezelfde versterker is? Ik heb het niet over die combo, hoor. Staat trouwens ook al 2 maand te koop.

* ik wil gewoon aangeven dat Bedrock niet echt gezocht is.

* Er zijn heel veel goeie versterkers bij de merken uit de 2de lijn. Ik denk aan Laney, Traynor, Peavey en vul zelf maar aan... maar samen met mij, zijn er toch heel wat gitaristen die na enige tijd terug komen op klassiekers. Ik heb zelf ook een Laney gehad en na een tijdje zet je dat naast een Fender. Mmm... dat clean heeft toch die belletjes niet. En dan de overdrive: is niet zoals een Vox (ook al wordt dat gepretendeerd) noch minder een Marshall. En dan ben je opeens niet meer zo gelukkig met die versterker.

Nogmaals, u hoeft mijn mening niet te delen. En als u tevreden bent met uw sound, who cares.

Harry
11 oktober 2006, 14:18
dit is toch een heel ander verhaal dan je net postte!

* Ik heb die top te koop zien staan, en meende me te herinneren dat die een stukje duurder was dan 600 euro

* onbekend maakt onbemind, en een bepaald type (BC50) schijnt wel eens kuren te vertonen, en dat zijn vooral de modellen die vaker opduiken.

* dat je op den duur toch weer bij de klassiekers terechtkomt is een persoonlijke mening. Ik ben het daar absoluut niet mee eens.


Iedere zeug zijn meug, zeker?? Ik ga alvast met jullie akkoord dat de sound van de Bedrock hem moet aanstaan.

Toch een paar puntjes:

* Hoe weet jij dat het niet dezelfde versterker is? Ik heb het niet over die combo, hoor. Staat trouwens ook al 2 maand te koop.

* ik wil gewoon aangeven dat Bedrock niet echt gezocht is.

* Er zijn heel veel goeie versterkers bij de merken uit de 2de lijn. Ik denk aan Laney, Traynor, Peavey en vul zelf maar aan... maar samen met mij, zijn er toch heel wat gitaristen die na enige tijd terug komen op klassiekers. Ik heb zelf ook een Laney gehad en na een tijdje zet je dat naast een Fender. Mmm... dat clean heeft toch die belletjes niet. En dan de overdrive: is niet zoals een Vox (ook al wordt dat gepretendeerd) noch minder een Marshall. En dan ben je opeens niet meer zo gelukkig met die versterker.

Nogmaals, u hoeft mijn mening niet te delen. En als u tevreden bent met uw sound, who cares.

Ibanez RuleZ
11 oktober 2006, 14:30
bedrock maakt goede amps. heb er 1 gehad en heb m toen voor clean gekocht, dat was fenomenaal. het crunch kanaal was vrij rafelig, rauw. voicing weet ik niet heel goed meer, is ondertussen ook al 5 jaar terug.

denk dat je geen buil gaat vallen aan deze ruil eigenlijk, wsl ga je dr op vooruit

Harrald

up-guitarman
11 oktober 2006, 21:24
Mm, dan ga ik em eens testen dit weekend of zo ...

BartT5R
11 oktober 2006, 21:26
Zou ik ook maar es doen. ;)

up-guitarman
11 oktober 2006, 21:27
Zou ik ook maar es doen. ;)

Haha, spammer !!!

EDIT: Btw, als ik uw gear zo bekijk: Kan het zijn dat ik ooit een valvestate topje heb gekocht bij u???

Mss nog een vraagje aan de ervaren bedrock-users: Gaan deze bakken goed om met pedaaltjes ??? Of zijn ze eerder nogal kieskeurig ??? (Ik gebruik nl. nogal veel FX ...)

ateng
12 oktober 2006, 01:48
Heey,

Ik heb nu een Marshall JCM600 (2*12 combo). Ben hier tevreden van maar het kan altijd beter natuurlijk ...

Nu kan ik deze eventueel ruilen voor een bedrock topje (een bedrock 1000)
Ik weet niet hoeveel deze topjes normaal gaan en of het een verbetering zou zijn tegenover mijn marshall ...
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterker/16686249-bedrock-1000-boutiqe-amp.html

Gegroet,
Erik
Wat vind jij een verbetering dan?

Harry
12 oktober 2006, 09:07
Haha, spammer !!!

EDIT: Btw, als ik uw gear zo bekijk: Kan het zijn dat ik ooit een valvestate topje heb gekocht bij u???

Mss nog een vraagje aan de ervaren bedrock-users: Gaan deze bakken goed om met pedaaltjes ??? Of zijn ze eerder nogal kieskeurig ??? (Ik gebruik nl. nogal veel FX ...)


hangt er een beetje aan wat voor eisen je stelt; ik gebruik bijvoorbeeld de effectsloop niet. Heb alles tussen de gitaar en de versterker hangen, dwz booster, delay, flanger, extra overdrive en stemapparaat. Ik heb weinig last van ruis en brom, en alles werkt.... Behalve de flanger, maar dat is een ander verhaal.
De effectloop is wel in te stellen trouwens.

up-guitarman
12 oktober 2006, 09:38
hangt er een beetje aan wat voor eisen je stelt; ik gebruik bijvoorbeeld de effectsloop niet. Heb alles tussen de gitaar en de versterker hangen, dwz booster, delay, flanger, extra overdrive en stemapparaat. Ik heb weinig last van ruis en brom, en alles werkt.... Behalve de flanger, maar dat is een ander verhaal.
De effectloop is wel in te stellen trouwens.

Ja, ik hang op dit moment ook alles tussen gitaar en versterker.
Maar wat ik eigenlijk wou weten is of deze amps eerder kieskeurig zijn wat pedalen betreft. Een Vox AC30 bvb. klinkt niet zomaar goed met alle OD-pedalen ...

Nuja, ik zal het wel merken he ... ;)
Alvast bedankt allemaal !!!

BLOK182
12 oktober 2006, 09:54
Bedrock maakt prima spul! Let wel ff op: mocht je straks van die Bedrock af willen, is ie waarschijnlijk minder makkelijk te verkopen dan een amp waar in koeienletters MARSHALL op staat, trekt toch een groter publiek:-)

heavy-metal-thunder
12 oktober 2006, 10:33
Bedrock maakt prima spul! Let wel ff op: mocht je straks van die Bedrock af willen, is ie waarschijnlijk minder makkelijk te verkopen dan een amp waar in koeienletters MARSHALL op staat, trekt toch een groter publiek:-)

Dat bedoelde ik nou hierboven (maar werd verkeerd begrepen): vroeg of laat wil je de amp toch weg doen:
- je wil terug een combo, want bent het gezeul met een 4*12 beu;
- je wil niet zo veel gain meer, want je speelt nu in een recht-toe-recht-aan-rockband
- of je wil net meer gain, omdat je in een metalperiode zweeft
- of je wil net wat minder watts om een sappige crunch bij lager volumes
- of je wil op een gegeven moment een mooi clean of een clean met een randje
- of.... vul zelf maar aan.

En dan sta je daar met je Bedrock... kan je rocken op je bed, want potentiële bedrock kopers zijn schaars bezaaid. Iets met Marshall, Fender, Boss, Gibson, Mesa... ben je zo vanaf.

Maar nogmaals, u hoeft het met mij niet eens te zijn. En als je hem prima vindt klinken... why not...