PDA

View Full Version : Klein vraagje



Luke-wannabe
10 oktober 2006, 22:38
Ik wil mijn Epi Les Paul (gewoon een 6 snaar) in drop C, C# of misschien wel B gaan stemmen. Ik heb dat nu met mijn standaard 0.09's gedaan, maar dat geeft natuurlijk een veel te slap geluid. Moet ik dan iets van 12's of 13's er op gooien voor een goeie sound?
En ik zou het liefst een setje willen die alle 3 die stemmingen aan kan zo dat ik effe kan expirimenteren wat ik tof vind!
Alvast bedankt!

Nickname
11 oktober 2006, 00:16
Succes.. met de korte mensuur van de LP ben je dan mooi de sjaak. Probeer het eens met 0.13, hopelijk krijg je er nog een fatsoenlijk geluid uit 8-)

Luke-wannabe
11 oktober 2006, 07:59
Ooh serieus :o
Die gozer van System of a down speelt ook in bes of c op een Sg, dus denk wel dat t kan...

DaveItUp
11 oktober 2006, 09:09
Natuurlijk kan dat. Geen probleem. Weet dat het hier wel meer voorkomt dat men het heeft over alle problemen enz enz, maar da's onzin als je het goed aanpakt.

Je zult idd dikkere snaren moeten nemen, je topkam waarschijnlijk uit moeten vijlen, je trussrod moeten stellen en alles wat bij een normale setup komt kijken natuurlijk.

Heel de tijd heen en weer stemmen zou ik niet doen. Ik heb 0.13's gehad en baritone snaren(de meeste zaken hebben geen hele dikke normale snaren). Dat laatste was opzich wel relaxed. Qua sound dan, want het was wel werken hehe.

Ik stond zelf altijd in A. Zat hier ook een jongen uit een doomband die naar G stemden. Een drop stemming zou ik nooit doen, maarja da's persoonlijke keus.

Brammibal
11 oktober 2006, 14:34
had die gast van SoaD niet een baritone, dat dacht ik.

Luke-wannabe
12 oktober 2006, 00:11
Nope gewone standaard mensuur. Maar wat ik dus wil is m'n gitaar in C stemmen eigenlijk. Dus dan moet ik maar voor een setje 13 gaan of een zetje bariton snaren.

DaveItUp
12 oktober 2006, 14:09
13 is dik zat voor C. Althans ik vond het fijn spelen.