PDA

View Full Version : Marshall Mosfet 100watt lead



Paco..
9 december 2002, 12:20
Hallo daar!
kan iemand me de definitie van "mosfet" uitleggen?
is dit transistor, buizen,
of meer het valvestate idee (en dus eigenlijk ook gewoon transistor op dat kleine klotebuisje na)
bijvoorbeeld de Marshall 100watt mosfet lead? is dit iets?!
alvast thnx!!

jensie
9 december 2002, 14:20
volgens mij is mosfet kompleet met transistoren, dus met geen enkele buis

Dude
9 december 2002, 14:48
mosfet serie was idd compleet transistor, kwam geloof ik beetje in de jcm800 tijd uit, er staat een berg info op de marshall site zelf ook hoor

Nocki
9 december 2002, 18:12
mosfett slaat op de manier van uitversterken... toen de transistor er kwam en die niet zo gd bleek te klinken als een buis hebben ze mosfett uitgevonden. dit is weer een andere manier dus... maar heefgt het nooit echt gemaakt denk ik. goede ampeg bass amps hebben een mosfett eindtrap
het is de benadering van buizen duus heeft ook een bepaald randje in het geluid en klinkt niet zo koud als transistor maar ook niet zo mooi als buizen.
vervanging van mosfett is heel kostenlijk en ze zijn best wel fragiel. vandaar ook dat veel mosfett amps een XLR aansluiting naar de speakers hebben (niet allemaal). omdat het moment dat je een jack in de scket duwt hij een momentje kortsluiting maakt waar jede zooi mee kapot kunt maken.

ik weet er niet alles van maar dit is wat ik weet. het is me verteld door iemand die er wel verstand van heeft en er is ook hier een groot grijs gebiedwaar niet iedereen alles van af weet net als bij buizen...
over de marshall mosfett zooi weet ik helaas niets...

nocki

Ic3gl0vE
10 december 2002, 19:19
ik dacht dat de marshall mosfett de voorloper van de valvestate was. schijnt een baggerding te zijn

Paco..
10 december 2002, 19:25
ik weet genoeg.
genoeg om GEEN mosfet te kopen!
kheb nu een volledig buizenmonstertje staan,
dus zou er niet echt op vooruit gaan.
nog even een klein vraagje aangezien ik toch een nieuwe amp wil.
ik wil een marshall top uit de jcm-series,
welke raden jullie aan, en dan ook gekeken naar prijs-kwaliteit verhouding?

signsofzodiac
10 december 2002, 20:28
JCM 800, vele malen beter dan de 900 serie.
TSL 100 watter, goeie bak!