PDA

View Full Version : 'bootleg' apparaat gezocht



basswasp
10 oktober 2006, 17:54
ik ben op zoek naar een draagbaar apparaat om repetities, jams, optredens en concerten op te nemen.

Vaak zie ik dat dit gedaan wordt met een minidisc speler, maar ik heb het gevoel de minidisc langzaam aan het uitsterven is.
Daarom ben ik op zoek naar een mp3/Wav/HardDisc speler met een line- en microfooningang. En daarbij een losse microfoon (dus geen ingebouwde 'voice recording' die je vaak op mp3-spelers ziet).

Heeft iemand suggesties voor zo'n soort apparaat? Bestaat het sowieso wel? Of neemt iedereen nog steeds met minidisc op? Zijn er nog andere alternatieven?




-Archos maakt een apparaat dat audio kan opnemen, maar ook video's kan afspelen. En da's iets te veel van 't goede.
Een laptop is me te duur en te groot voor dit doel.

bass blom
10 oktober 2006, 18:30
zijn er ruimschoots
vraag goede vriend google

bass blom
10 oktober 2006, 18:38
http://www.n-joymusic.nl/marantz-pmd660-p-1491.html?osCsid=a1e0f370118acb5bd896a506634b2b9d

bert k
10 oktober 2006, 19:37
Die zijn er dus niet ruimschoots. Die Marantzen ken ik wel, die zijn erg mooi. Je hebt wel meer van dat soort recorders, en ze zijn allemaal f***ing duur... Goedkope oplossing zou idd een MP3 speler zijn, maar die hebben bijna nooit een losse mic ingang.

Minidisc was toch wel handig.

bass blom
10 oktober 2006, 19:58
edirol heeft er ook 1 maar de mic ingang is dan 3,5mm

iwamoto
11 oktober 2006, 00:13
ik vond deze http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=753&ParentId=110 best cool, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt, persoonlijk wil ik er wel 1

hadv
11 oktober 2006, 00:27
tsja, klinkt suf, maar ik heb nog steeds een walkman (sony) met een goeie externe (stereo) microfoon

ohja, voor de jongeren onder ons, met een walkman bedoel ik cassettes (jeweetwel, die kleine ingeblikte banden/tapes)

punkrockacademyfightsong
11 oktober 2006, 01:11
ik heb zelf een iriver H140 40 gig harddiscspeler / recorder. kan tot 16 bits / 48 kHz wav formaat opnemen, heeft line / mic / optisch in en uit. ik gebruik em vaak om oefenruimte opnames mee te maken en liveshows op te nemen (via de PA) en klinkt allemaal prima. zelfs een keer in de studio gebruikt bij gebrek aan DAT recorder...

bert k
11 oktober 2006, 11:56
Deze dus: http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1623026,00.asp
Ik heb eens gekeken, en dat is een verrekt interessant ding, al is ie duur.

harrie-beton
12 oktober 2006, 16:19
Er zijn microfoons van 1000 euro met een flashgeheugen.
Vond ik zelf wel lollig.

Ik neem zelf bootlegs op met een digitale videocamera ;)

johantipker
12 oktober 2006, 22:23
Er zijn microfoons van 1000 euro met een flashgeheugen.
Vond ik zelf wel lollig.

Ik neem zelf bootlegs op met een digitale videocamera ;)

Maar Harrie,

je noemt een interessante optie met die digitale videocam!!!!!!

Immers prijstechnisch is t veel gunstiger om een goeie cam te kopen (die naast geluid ook nog gratis beeld kan schieten) dan zo'n peperduur standalone hd-recordertje van minimaal 500 euri, maar t valt me op dat niet veel fabrikanten echt specs geven over de recording soundkwaliteit van die dingen....

hetzelfde zie ik aan die dvd recorders die geen drol meer kosten met giga harddisk, het zou te gek zijn als je zo'n ding hebt om audio mee op te nemen...

speuren op google levert weinig info over hoe die dingen omgaan met sound...
het lijkt erop dat gewilde audio formaten niet zomaar ondersteund worden, en dat de div fabrikanten daar een hele bewuste keuze in maken zodat je wel gedwongen bent om naar andere alternatieven uit te kijken, terwijl een dvd recorder met een vette harddisk an sich een goeie optie zou zijn om mee op te nemen, met vast wel goeie ad convertors enzo... maar dan moet je gaan opnemen in een dvd formaat, dan krijg je dus hele heavy bestanden die je dan op je pc weer moet gaan rippen, met alle nadelen van dien, dat is dan weer een omweg.

jammer dat ik in ieder geval de software van die dingen niet kan kraken...

bert k
13 oktober 2006, 00:22
Ik vond het ook meteen een geweldig idee, zeker als je ziet hoe klein die dingen zijn. Ik ben alleen bang dat de mic ingang, die gewoonlijk zo'n cheapo minijackje is, voorzien is van een goedkoop baggerpre-ampje, en dat is geen feest...

lampz
13 oktober 2006, 09:41
Ik zit zelf te kijken voor de nieuwe Boss Micro BR (http://www.rolandus.com/go/micro-br/). Wil 'm voornamelijk gebruiken voor het opnemen van bandrepetities. Iemand hier al ervaring mee?

bass blom
13 oktober 2006, 10:21
de 'hobby' DV cams nemen 16 bit 44.1khz op.
maar.. hebben bijna altijd een niet uitschakelbare automatische opname niveau regeling.. compressor
er zijn er wel die xlr hebben en handmatig regelen, maar die zijn weer duurder.
denk aan in de buurt van 1000 2e hands nog.

ik deed het met een portable datje, aiwai, maar die overleed en als je ziet hoe 'zwitsers horloge' dat er uit ziet :s
met 2 goedkope dasspeld microfoontjes, condensator, maakte ik prachtige oefen opnames.

harrie-beton
13 oktober 2006, 11:05
Op mijn bandsite staat een filmpje van concertje in een kroegje in ZUIDHORN.
Dat is opgenomen met een kleine digitale video camera en daarna digitaal (firewire dus zonder kwaliteitsverlies) naar de pc gezet. Het filmpje heeft natuurlijk compressie maar ik vind de microfoon goed genoeg.

www.besidesdata.nl (http://www.besidesdata.nl)

dan video en ZUIDHORN downloaden.

bert k
13 oktober 2006, 12:27
Ik zit zelf te kijken voor de nieuwe Boss Micro BR. (http://www.rolandus.com/go/micro-br/) Wil 'm voornamelijk gebruiken voor het opnemen van bandrepetities. Iemand hier al ervaring mee?

Dat ding is 219 euro bij Peter Verspuij... :o DAT IS NIET DUUR!

lampz
13 oktober 2006, 15:01
Was vandaag ff bij Rock Palace in Den Haag maar daar hadden ze 'm niet. Of 'ie binnen zou komen kon de verkoper me nog niet vertellen... Voor niks naar fucking Den Haag gegaan en heb eigenlijk geen zin meer om naar R'dam te rijden...

bert k
13 oktober 2006, 22:56
Als ik tijd heb zal ik morgen eens bij Verspuij langsrijden, ik zit er vlakbij. Dat ding lijkt me echt handig.

lampz
21 oktober 2006, 02:05
Op de website van Verspuy staat dat 'ie november 2006 leverbaar is. Feedback had 'm nog niet binnen en de lokale muziekboer zei ook dat ie aan 't eind van 't jaar er was... Maar volgens mij is het 't wachten waard :) Tenminste, als die ingebouwde mic een beetje denderend is, anders toch maar is voor de grotere broer van Edirol kijken...

bert k
21 oktober 2006, 13:53
Effe wachten dan nog. Ik kreeg van de week wel een aanbieding van Pro Music Store (www.promusicstore.nl) van een Korg D4, net zoiets als die Boss, voor 199, maar ik vind de Boss toch mooier...

Digitech
10 december 2006, 12:39
Vraagje aan Bert K.
Ik las volgens mij in een ander topic, dat je nu de Boss gekocht hebt??
Is het wat?? Zou je misschien wat mp3tjes kunnen plaatsen?? Ben vooral benieuwd naar de interne mic. Lijkt mij, als die mic een beetje oke is, ideaal om gitaarles op te nemen. Denk je dat dit gaat klinken?? en tweede vraag, zijn er nog (goedkope) alternatieven??

bert k
11 december 2006, 11:38
Hehehe, je bent te snel... Ik heb het ding, maar ik zit midden in de zooi van een verhuizing, dus ik heb er bijna nog niks mee gedaan. Dus geen mp3, sorry.

Hij klinkt geweldig, kan heel veel (en is dus lekker complex) en hij was echt niet duur (200 euro) Alternatieven zijn er wel, Edirol, Zoom, Korg, maar allemaal fors duurder.
Het microfoontje klinkt niet beroerd, maar is wel mono, dus ik denk dat ik zo'n opprik stereomicje koop van Sony.

Zodra ik wat echte dingen heb opgenomen zet ik het wel online. Voorlopig denk ik dat het best geschikt is voor gitaarlessen.

Digitech
11 december 2006, 13:18
Ok in ieder geval bedankt!!!

Ik wacht wel op de mp3's :seriousf:
Veel succes met de verhuizing.