PDA

View Full Version : Uli Jon Roth



Jem 777
10 oktober 2006, 10:29
Uli John Roth verzorgt maandag 6 november met zijn band een eenmalig optreden in Nederland in De Boerderij in Zoetermeer.

Wie gaat? :hippie:

heavy-metal-thunder
10 oktober 2006, 10:44
Ulli wie??

Neen, serieus, met wat houdt de ex-Scorpions gitarist zich heden ten dage bezig? Een jaarjte op 7 terug eens op een Duitse zender zien spelen. Was met een heel orkest en koor bij...

FNaRK
10 oktober 2006, 11:40
hmmm grappig ....

kijken of ik wat mensen zo gek kan krijgen
en afhankelijk van de prijs ... ik vind de Boerderij tegenwoordig bizar hoge prijzen vragen :angry:

FNaRK
10 oktober 2006, 11:43
Uli John Roth is een ware multi-instrumentalist die daarnaast zijn ook eigen muziek en arrangementen schrijft. Ook schildert hij, schrijft hij gedichten en produceert en regisseert zijn eigen albums en video's. Een aantal jaren terug heeft Uli zijn eigen instrument ontworpen, de inmiddels legendarische 6 octaaf Sky Guitar.

Artistiek gezien is Uli John Roth een belangrijk geweest voor vele andere artiesten en fans. Hij wordt door gitaristen over de hele wereld ontelbaar vaak genoemd als grote inspiratiebron. Natuurlijk is hij bij het grote publiek bekend geworden als leadgitarist en songwriter van de Duitse nr. 1 rockband 'The Scorpions'. Tussen 1973 en 1978, de periode dat Uli John Roth deel uitmaakte van deze formatie, bracht deze band vijf albums uit, inclusief de cd Tokyo Tapes, waarvan bijna één miljoen exemplaren zijn verkocht.

Uli John Roth verzorgt maandag 6 november met zijn band een eenmalig optreden in Nederland in de Boerderij.

De line-up is als volgt:

Uli John Roth - gitaar (ex Scorpions)
Francis Buchholz - basgitaar (ex Scorpions)
Ferdy Doernberg - toetsen (Axel Rudi Pell, ex-Crimson Glory)
Olaf Senkbeil - zang
Michael Ehre - drums

rocker_71
12 oktober 2006, 13:13
Dat stuk komt dus van de www.boerderij.org site.;)

Daar is ook te lezen dat het concert 18 euro kost, dus dat is aan de schappelijke kant. Astrosoniq staat in het voorprogramma en dat beloofd ook veel goeds.

Ik ga er zeker heen. Dat van het orkest mag dan waar zijn, ik heb inmiddels ook een DVD van hem gezien waar hij lekker aan het rocken is. :blast: