PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed!



renier
10 oktober 2006, 09:21
gisteren opgehaald in den haag, na een dagje werken in utrecht (woon zelf in maastricht) dus een flinke rit, maar wat mij betreft is het elke kilometer waard geweest!

mag ik u voorstellen: mijn Gibson Les Paul Studio Gem Ruby (pffff...)
een beperkte oplage (nouja, elke oplage is natuurlijk beperkt) van de studio, met als afwijkende kenmerken 2 kleurige finish (body robijnrood, zijkanten/achterkant zwart), goudkleurige hardware en last but not least: P90's.

ze is van '97, en zo te voelen en te zien altijd een huiskamer baby geweest. paar minieme plekjes langs de rand, maar niks serieus. geen bucklerash, doffe plekken of andere onvolkomenheden. frets zijn zo goed als nieuw, toets zo glas als een babyhuidje. op de kop getikt (inclusief gibson gigbag) voor €650. geen slechte prijs lijkt me zo?


en ze klinkt....! heerlijk, die P90's. clean heerlijk warm, open en met een klein beetje gruis op de achtergrond, met wat gain mooi warm, vettig maar enorm gedefinieerd. als lead geluid super dynamisch, vettig en gearticuleerd. wel wat meer hiss dan een buckertje natuurlijk, maar totaal niet storend.

http://members.home.nl/renierh/gem/5.jpg
http://members.home.nl/renierh/gem/4.jpg
http://members.home.nl/renierh/gem/3.jpg

Nickname
10 oktober 2006, 09:24
Gefeliciteerd.. veel plezier ermee :)

imlikeajungle
10 oktober 2006, 09:39
Goeie prijs!! Daarvoor zou ik er ook wel eentje lusten....

Veekeren
10 oktober 2006, 09:45
Vind de Gem serie meestal niet zo mooi, nu ook weer niet samen met de gouden hardware, maar ik moet je zeggen dat je voor 650 euro een mooie deal hebt waar ik het misschien ook niet voor zou laten. En een p90-LP lijkt me ook wel eens wat. Gefeliciteerd!

Dude
10 oktober 2006, 09:55
geil zeg... lijkt alleen wel roze ?? klopt dat ?

renier
10 oktober 2006, 09:58
geil zeg... lijkt alleen wel roze ?? klopt dat ?

nee, ik was gisteren pas laat thuis en te uitgeput en opgefokt om goeie foto's te maken.

dit is dezelfde:

klik! (http://cgi.ebay.com/1997-Gibson-Les-Paul-Studio-Gem-Series_W0QQitemZ260035872124QQcmdZViewItem)

renier
10 oktober 2006, 10:00
Vind de Gem serie meestal niet zo mooi, nu ook weer niet samen met de gouden hardware, maar ik moet je zeggen dat je voor 650 euro een mooie deal hebt waar ik het misschien ook niet voor zou laten. En een p90-LP lijkt me ook wel eens wat. Gefeliciteerd!

tja, ik was ook niet zeker over de gouden hardware, maar in het echie ziet er toch wel erg mooi uit. en ja, met P90's en slagplaat ziet het er niet uit als een metalbeest, maar ik heb al gemerkt dat je maar een ding wil doen als je die gitaar oppakt: vieze, vunzige vettige (blues)rock spelen!

Jem 777
10 oktober 2006, 10:19
Kleur en goud beslag vinnik zelf wat minder, maar het lijkt het me een hele goede aankoop... Gefeliciteerd!!

renier
10 oktober 2006, 11:56
thanx. ja, het is een werelddeal. en damn wat klinkt ze super..

ACSlater
10 oktober 2006, 13:39
Goeie koop voor zo'n mooie gitaar. Gefeliciteerd!

dano
10 oktober 2006, 15:07
whoei enen mede GEMmer! Geweldige gitaren. Ik zelf heb de sapphire al een aantal jaar en deze gaat nog geen moment vervelen:)

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/GEM/gem1.jpg

ik ken de rode ook, mijn oom heeft er een en vind de top erg mooi, ik vind het wel opvallend dat er zoveel verschil zit tussen de verschillende GEM's. Mijn blauwe is bijvoorbeeld all over blauw, incl hals etc en dekkend gelakt, terwijl bij de rode de houtnerft duidelijk zichtbaar is en de achterkant zwart is. Ik geloof dat de paarse en groene (beide weleens in mijn handen gehad) ook all over gelakt zijn. + De topaz die weer heel anders is, stond er toevallig een van op marktplaats.

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/GEM/gem.jpg

In ieder geval zeer gefeliciteerd met je aankoop, het zijn tegekke gitaren en ik zou de mijne voor geen goud willen missen :) Hij wordt al een beetje dof en daar hou ik persoonlijk van! karakter

uiteraard wel die slagplaat erafslopen (smaak ; )

renier
10 oktober 2006, 15:21
whoei enen mede GEMmer! Geweldige gitaren. Ik zelf heb de sapphire al een aantal jaar en deze gaat nog geen moment vervelen:)


ik ken de rode ook, mijn oom heeft er een en vind de top erg mooi, ik vind het wel opvallend dat er zoveel verschil zit tussen de verschillende GEM's. Mijn blauwe is bijvoorbeeld all over blauw, incl hals etc en dekkend gelakt, terwijl bij de rode de houtnerft duidelijk zichtbaar is en de achterkant zwart is. Ik geloof dat de paarse en groene (beide weleens in mijn handen gehad) ook all over gelakt zijn. + De topaz die weer heel anders is, stond er toevallig een van op marktplaats.

In ieder geval zeer gefeliciteerd met je aankoop, het zijn tegekke gitaren en ik zou de mijne voor geen goud willen missen :) Hij wordt al een beetje dof en daar hou ik persoonlijk van! karakter

uiteraard wel die slagplaat erafslopen (smaak ; )


mooi, ik dacht al dat ik hier ooit een GEM topic had gezien...!

ja, volgens mij was het idee dat het een soort speciale serie zou worden, met allemaal verschillende "edelsteen" finishes. in de praktijk zijn volgens mij alleen de topaz (glitter?) en de Ruby (2tone) echt afwijkend.

normaal vind ik zonder slagplaat ook mooie, maar bij deze staat het wel erg lekker... denk dat ik hem er maar even op laat.

hoofd
10 oktober 2006, 17:27
Dankje Renier. Ik had deze gitaar ook al zien staan en kreeg spontaan last van GAS, godzijdank kocht jij 'm eerder :D

Congrats en veel plezier ermee he!

dano
10 oktober 2006, 17:43
Dankje Renier. Ik had deze gitaar ook al zien staan en kreeg spontaan last van GAS, godzijdank kocht jij 'm eerder :D

Congrats en veel plezier ermee he!

staan er nog een paar op marktplaats :D

d'oh
10 oktober 2006, 17:59
zeer gaaf monster
ik zit er zelf over te denken om in me tele een p90 te gooien, p90's rulen

datsun
10 oktober 2006, 17:59
dit vind ik nu nog eens geile gitaren... Elke gitaar met humbuckers waar ik al op gespeeld heb vond ik te donker klinken, niet sprankelend genoeg. ik vind mn strat nu geweldig, maar ik zou toch graag een gitaar met een wat 'vettiger' geluid willen... Is een p-90 de oplossing? Heb nog geen kans gehad er een te bespelen...

Tupelo
10 oktober 2006, 18:48
Sweet man! :soul:

hoofd
10 oktober 2006, 20:21
staan er nog een paar op marktplaats :D

Godver, lul, je hebt nog gelijk ook! :D

dano
10 oktober 2006, 21:37
Godver, lul, je hebt nog gelijk ook! :D

gheghe je hebt mazzel,

een sapphire
een ruby
een topaz

Durf te klikken dan eh (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/c748.html%3Ftab_adcount%3D2925%26ds%3Dto%253A1%253 Bl1%253A728%253Bl2%253A748%253Blt%253Azip%253Blx%2 53A114526%253Bly%253A498805%253Bosi%253A2%26u%3D74 8%26g%3D%26f%3D%26ts%3D%26t%3D1%26p%3D1%26show_thu mbnails%3D1%26show_summary%3D1%26tb%3Dall%26q%3Dge m%26g%3D%26u%3D748%26postcode%3D1544%26distance%3D %26search%3DZoek%26srt%3Ddd%26show_thumbnail%3D1%2 6show_summaries%3D1%26s%3D30)

;D

Agent_Smith
10 oktober 2006, 21:40
Congrats! Heel nice! P90s in een Les Paul regeren!

Noid
10 oktober 2006, 21:56
Voor dat geld een mooie deal! Mooie gitaar, die P90's doen hem goed.

vulvasonic
10 oktober 2006, 22:19
Felicita! :cheerup:

renier
10 oktober 2006, 22:58
Dankje Renier. Ik had deze gitaar ook al zien staan en kreeg spontaan last van GAS, godzijdank kocht jij 'm eerder :D

Congrats en veel plezier ermee he!

ach, it was my pleasure!

renier
10 oktober 2006, 23:01
dit vind ik nu nog eens geile gitaren... Elke gitaar met humbuckers waar ik al op gespeeld heb vond ik te donker klinken, niet sprankelend genoeg. ik vind mn strat nu geweldig, maar ik zou toch graag een gitaar met een wat 'vettiger' geluid willen... Is een p-90 de oplossing? Heb nog geen kans gehad er een te bespelen...

tja, wat voor de een de oplossing is, is voor de ander niks. mijn ervaring is dat P90's warmer, vetter en gruiziger klinken dan normale sc's, maar vergeleken met humbuckers weer veel meer definitie en transparantie houden. die combinatie staat mij erg aan. je kunt er flink wat gain op gooien voor het modderig word, en dat is lekker voor moderne alternatieve rock. je krijgt dan een stevig gitaargeluid, zonder dat blikkerige gescheur.

BartL
10 oktober 2006, 23:35
Dit vind ik toch wel een van de mooiste & simpelste LP's die ik gezien heb :cooler:

Houw iech auch geehr willen hûbben...ofzo :D

renier
11 oktober 2006, 09:29
Dit vind ik toch wel een van de mooiste & simpelste LP's die ik gezien heb :cooler:

Houw iech auch geehr willen hûbben...ofzo :D

thanks.

en een dappere poging tot fonetisch limburgs!

Anders Destium
11 oktober 2006, 10:10
Gefeliciteerd ermee, inderdaad een plaatje!

Dude
27 oktober 2006, 16:36
Joeeeehoe


geen spam van mij of iemand die ik ken, maar aangezien er hier nogal goed werd gereageerd en de prijs van deze advertentie (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=69233) niet verkeerd is zet ik hem effe hier !

BLOK182
27 oktober 2006, 16:42
Erg gaaf zo'n GEM, wil er ook wel eentje:p

GibsonSG
27 oktober 2006, 20:10
Prachtige gitaar :hippie: Je hebt me nou aan het twijfelen gemaakt, of een fender stratocaster als volgend gitaar, of deze. :)

Agent_Smith
27 oktober 2006, 22:48
Ja ze zijn mooi. Vooral die blauwe vind ik.
Of de hele serie (hoeveel waren het er ook alweer?) sparen is natuurlijk ook leuk :)

vinni
28 oktober 2006, 00:16
Ben niet zo'n liefhebber van Gibson.

Maar dit lijkt me echt een hele leuke gitaar.
Heb niet zoveel kennis van P90's...(wel eens een McCarty gehad met P90's)
Maar zal best wel super klinken.

Gefeliciteerd.

Vinni

Slevin
28 oktober 2006, 00:50
Waar staat GAS nu eigenlijk voor ? Gitaar Aankoop Siekte ? :P

Dirkdewaard
28 oktober 2006, 01:33
Mooi spul. Les Paul en P90. Prachtig! :rockon:

vinni
28 oktober 2006, 08:52
Waar staat GAS nu eigenlijk voor ? Gitaar Aankoop Siekte ? :P

Euh ja....maar dan in het engels....Gear Aqcusition Syndrome :)

Zeg maar ....het blijven kopen van nieuwe speeltjes.

Vinni