PDA

View Full Version : fender robert cray strat (mexico)



a.c.
10 oktober 2006, 07:38
Iemand deze al eens geprobeerd?
Ik hou erg van het plopperige stratgeluid van de man, maar weet niet of deze signature echt iets met hem te maken heeft. Het is wel een hard tail en kost iets van 600-700.
En ja, het geluid komt uit je vingers..................

ACSlater
10 oktober 2006, 13:20
Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre de strat verantwoordelijk is voor zijn geluid. Ik heb nooit dat typische Cray geluid uit een strat kunnen krijgen. Dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over die strat maar toch..

hoofd
10 oktober 2006, 13:23
Heeft Cray niet gewoon een erg compressed geluid? Dwz dat 'ie een compressor gebruikt voor z'n typische geluid? Ik kan het mis hebben natuurlijk..

Eko
10 oktober 2006, 20:21
En een Vibroking. Trouwens, hardtails are go! ( vrij naar de Thunderbirds).

Tupelo
10 oktober 2006, 20:49
Hoe meer hardtails hoe beter.
Gezien de hoeveelheid gitaristen die daadwerkelijk een tremelo gebruikt snap ik niet dat ze niet juist die tremelo als extra feature voeren.

vulvasonic
10 oktober 2006, 22:17
Hoe meer hardtails hoe beter.
Gezien de hoeveelheid gitaristen die daadwerkelijk een tremelo gebruikt snap ik niet dat ze niet juist die tremelo als extra feature voeren.

Misschien niet als extra feature, maar de constructie van een tremolo (vibrato) systeem heeft redelijk veel effect op het geluid van de gitaar.
Ik heb zelf een non-trem strat. En dat ding lijkt toch meer op een tele dan op een strat.

Een vriend van me liet ooit een strat bouwen, maar hij gebruikte de pook toch niet, dus besloot hij een non-trem strat te laten bouwen. En toch kreeg hij er maar niet het geluid uit wat hij wilde. Uiteindelijk heeft hij het tremolosysteem er toch in laten bouwen (en laten blokkeren) en daar was ineens het geluid waar hij naar zocht.

Het kan dus ook gewoon een kwestie van klank zijn. :)

patricia
10 oktober 2006, 22:23
vulva? zou ook de tremolo zelf de oorzaak kunnen zijn van verandering in het geluid?

ik bedoel...bij mijn jem555 is de crapy lo pro trs11 eruit gehaald en een originele edge ervoor in de plaats.
een geweldige trem!maar....ik mis wel enige punch in mijn geluid.
die had ik wel met die klote lo pro.......:???:

vulvasonic
10 oktober 2006, 22:35
vulva? zou ook de tremolo zelf de oorzaak kunnen zijn van verandering in het geluid?

ik bedoel...bij mijn jem555 is de crapy lo pro trs11 eruit gehaald en een originele edge ervoor in de plaats.
een geweldige trem!maar....ik mis wel enige punch in mijn geluid.
die had ik wel met die klote lo pro.......:???:

Dat kan zomaar. Iedereen die een strat heeft met een vintage trem EN eentje met een moderner type kan dat bevestigen. De overbrenging van de trillingen en de dempingsfactor op het totaalgeluid is bij ieder systeem weer anders.

Helter Skelter
10 oktober 2006, 22:37
Dat kan zomaar. Iedereen die een strat heeft met een vintage trem EN eentje met een moderner type kan dat bevestigen.

bevestigd!...

a.c.
10 oktober 2006, 22:50
Tja, da's waar. Een vintage trem in vastgezette toestand klinkt al heel anders dan een zwevende. Toch maar eens een strat met helemaal vaste brug eens proberen, dus die Cray strat.

Luke-wannabe
10 oktober 2006, 22:54
Een vintage trem kun je ook laten zweven. Ik denk dat je de 2 point syncronized (ofzo :p) bedoeld.

Antoon
10 oktober 2006, 23:41
Robert Cray slaat snoeihard aan. Probeer maar eens