PDA

View Full Version : verkoopt er hier niemand zijn IIC+ van mesa?



kirk19
9 oktober 2006, 22:20
Ik heb wel al een IIC+ combo maar zou nog eentje willen want deze amps zijn gewoon fantastisch. Als er iemand eentje weet staan dan zeg je het maar alvast bedankt

Lenweë Míriel
9 oktober 2006, 22:25
pssst spam niet toegestaan past beter op gitaarmarkt

verder succes er mee

gerrekat
9 oktober 2006, 22:29
pfff die dingen zijn erg zeldzaam en bovendien over hyped, een mark III of IV klinkt zeker zo goed en verschillen zijn maar subtiel. maar goed een mark III kom je als head ook zelden tegen.

kirk19
9 oktober 2006, 22:33
overhyped? Al eens een IIC+ gehoord? Ik heb er thuis eentje staan maar die boorde de mark III en IV van kenissen van mij gewoon de grond in. Veel betere clean en een lead die gewoon de beste is voor mijn stijl die ik al gehoord heb.

AART
9 oktober 2006, 22:38
overhyped? Al eens een IIC+ gehoord? Ik heb er thuis eentje staan maar die boorde de mark III en IV van kenissen van mij gewoon de grond in. Veel betere clean en een lead die gewoon de beste is voor mijn stijl die ik al gehoord heb.

De verschillen zijn zo groot nou ok weer niet hoor.

De Mark IIC+ is iets vloeiender dan de IV en de IV heeft meer gain.
De 3, vooral de purple stripe klinkt bijna exact hetzelfde als een IIC+.

Maar als je puppets tone zoekt kan ik je gelijk geven dat ze erg goed klinken, al vind ikd e prijzen soms erg ziek :chicken: .

Voor clean zou ik btw altijd voor een studio preamp of Mark IIB kiezen.

kirk19
9 oktober 2006, 22:39
je hebt volkomen gelijk maar ik ben als metallica fan echt verslaafd aan dat geluid, het is zo erg dat mijn recto nu bijna werkloos staat toe te kijken...

AART
9 oktober 2006, 22:44
je hebt volkomen gelijk maar ik ben als metallica fan echt verslaafd aan dat geluid, het is zo erg dat mijn recto nu bijna werkloos staat toe te kijken...

Hmm, recto's mogen er ook wezen.
Wat voor een heb je?

Laatst stond er hier in de buurt nog een IIC+ te koop voor 2500, met hardwood shell en wicker cane grill.
Maar die zal wel weg zijn nu.

kirk19
9 oktober 2006, 22:47
ik heb een triple recto. 2500 is zowat de normale prijs... En zeggen dat ik de mijne voor minder dan de hleft van die prijs heb gekocht...

gerrekat
10 oktober 2006, 11:50
overhyped? Al eens een IIC+ gehoord? Ik heb er thuis eentje staan maar die boorde de mark III en IV van kenissen van mij gewoon de grond in. Veel betere clean en een lead die gewoon de beste is voor mijn stijl die ik al gehoord heb.


LOL dat zijn altijd van deo mooie termen "boort in de grond" veel succes met je zoektocht en ja ik heb op een IIC+ gespeeld....

Ik weet zeker dat als ik een clip vergelijk zou maken met de IIC+ en mijn oude blue stripe mark III jij het verschil niet zou horen! maar als je zo'n metallica fanboy bent dat je liever 3 keer zoveel betaalt voor een IIC+, be my guest! Metallica gebruikte bij mijn weten op black album trouwens een mark IV voor zover ik weet.

Maar dat een Mark series Boogie veel beter klinkt dan een rectifier ben ik 100% met je eens. Ik bedoel het echt niet rottig hoor, maar IIC+ is gewoon super moeilijk te vinden en verschikkeljik duur vanwege de hype rond die amp, beetje hetzelfde als met sommige oude Marshalls, bepalade Zakk Wylde groupies betalen zich blauw voor een JCM 800 2203 of 2204. Vergeet niet dat een groot gedeelte van de toon in de vingers zit!

AART
10 oktober 2006, 15:52
LOL dat zijn altijd van deo mooie termen "boort in de grond" veel succes met je zoektocht en ja ik heb op een IIC+ gespeeld....

Ik weet zeker dat als ik een clip vergelijk zou maken met de IIC+ en mijn oude blue stripe mark III jij het verschil niet zou horen! maar als je zo'n metallica fanboy bent dat je liever 3 keer zoveel betaalt voor een IIC+, be my guest! Metallica gebruikte bij mijn weten op black album trouwens een mark IV voor zover ik weet.

Maar dat een Mark series Boogie veel beter klinkt dan een rectifier ben ik 100% met je eens. Ik bedoel het echt niet rottig hoor, maar IIC+ is gewoon super moeilijk te vinden en verschikkeljik duur vanwege de hype rond die amp, beetje hetzelfde als met sommige oude Marshalls, bepalade Zakk Wylde groupies betalen zich blauw voor een JCM 800 2203 of 2204. Vergeet niet dat een groot gedeelte van de toon in de vingers zit!


+1

Master of Puppets is btw opgenomen met IIC+ preamp in de JCM 800 poweramp.
Alles van darvoor is IIC+ of quad preamp dacht ik.

Black album en load zijn Mark IV.

Reload en later is Recto/triaxis.

Oppy
12 oktober 2006, 20:59
Hier staat er een te koop. ;)
MKIIC+ Marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/54999949.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-0)

gerrekat
12 oktober 2006, 21:52
+1

Master of Puppets is btw opgenomen met IIC+ preamp in de JCM 800 poweramp.
Alles van darvoor is IIC+ of quad preamp dacht ik.

Black album en load zijn Mark IV.

Reload en later is Recto/triaxis.

St. Anger is geen Mesa iig, maar goed daar mag Mesa blij mee zijn, wat een baggerplaat. de eerste twee metallica platen zijn Marshalls.

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 22:06
Gemodde Marshalls en 'n enorme "V-eq" op het mengpaneel........

jw009
12 oktober 2006, 22:18
Om de discussie niet verder te laten lopen dan nodig is moet iedereen die geintresseerd is in de metallica gear hier eens kijken:

http://www.montyjay.com/metgearmain.html

Bijna alles te vinden en heel uitgebreid, leuk voor de liefhebber.

AART
12 oktober 2006, 22:18
En zoals gerrekat zegt, mesa mag blij zijn dat hun amps er niet voor zijn misbruikt. ;)

Voorz over ik weet btw, is de laatste plaat vooral Diezel VH 4(of herbert?), en geen gemodde Marshalls....

Anders Destium
12 oktober 2006, 23:42
Ik zou gaan voor de Mark III die nu voor 1000 op gitaarmarkt staat. Het is dat ik nu andere prioriteiten (en geen ruimte) heb... :(

Nrrrk
12 oktober 2006, 23:50
St. Anger is geen Mesa iig, maar goed daar mag Mesa blij mee zijn, wat een baggerplaat. de eerste twee metallica platen zijn Marshalls.
welke amps zijn er op st. anger gebruikt dan?

Wat n kutplaat btw, maar dat staat er even los van. :p

PeteRS
13 oktober 2006, 12:22
ruksound ligt mi. meer aan de "productie" dan aan de gebruikte amps

jw009
13 oktober 2006, 12:25
welke amps zijn er op st. anger gebruikt dan?




Zie mijn post hier boven

gerrekat
13 oktober 2006, 15:24
Gemodde Marshalls en 'n enorme "V-eq" op het mengpaneel........


volgens mij stock met Tube Screamers, ProCo Rats en seymour Duncan Invader PU's, natuurljik is er post EQíng gedaan zoals bij elke studio opname!

gerrekat
13 oktober 2006, 15:24
welke amps zijn er op st. anger gebruikt dan?

Wat n kutplaat btw, maar dat staat er even los van. :p


Diezel Herbert voornamelijk

Josdevos
13 oktober 2006, 15:32
Diezel Herbert voornamelijk

Ja? Ik dacht de VH4?

gerrekat
13 oktober 2006, 15:40
Volgens mij zag ik op de Foto's een herbert, het was iig een Diezel. Er stond overigens zelfs en Randall Cyclone, dat is wel de belabberdste amp die ik ooit gehad heb.

Josdevos
13 oktober 2006, 15:44
James zijn recording amp was de VH4 volgens Monty Jay...

http://www.montyjay.com/montyjayframes.html

gerrekat
13 oktober 2006, 15:51
Bewijst maar eer dat ik dat geen lekkere amp vind, evenals de Herbert overigens maar die vind ik al stukken beter.

caliban
16 oktober 2006, 21:26
Voor zover ik weet gebruikt metallica vanaf the black album ziekelijk veel verschillende amps. Black album heeft als basisrythmsound dacht ik de mark IV
Maar daarbij gebruiken ze Plexi's Roland JC en ik denk zelfs fenderamps. Ik denk ook niet dat het daarmee ophield. De albums na the black album weet ik niet wat ze gebruikten tot op saint anger. Verschrikkelijke kutplaat, gedeeltelijk door irritante geluid van de snare drum. Gitaar is daar met niet normaal veel amps opgenomen heb ik gehoord (of gelezen). Diezels marshalls (zelfs de superongeliefde TSL) peaveys en ga zo maar door

Philippe
16 oktober 2006, 22:30
Volgens mij zag ik op de Foto's een herbert, het was iig een Diezel. Er stond overigens zelfs en Randall Cyclone, dat is wel de belabberdste amp die ik ooit gehad heb.

Diezel Vh4 -This has become James main recording amp
Mesa Boogie Triaxis
Randall Cyclone -James has stated he hardly even used this.
Randall Titan -See above

MarkS
17 oktober 2006, 14:26
Bij tools4tones.nl staat wel een gewone Mark II te koop