PDA

View Full Version : Hoe zou jij dit akkoord aanslaan?



Henk_De_Wombat
9 oktober 2006, 21:55
Kijk, ik kan hem opzich wel aanslaan maar het is een behoorlijk gepiel. Ik vroeg me af hoe jullie zoiets zouden doen (ja, ik ben een beginner :P )

-----8---------------------------
-----8----------------------------
-----9----------------------------
---- 10------------------------------
-----10--------------------------
-----8----------------------------

Ik denk dat dit de makkelijkste manier is:

duim op E, pink op A en D, ringvinger op de G en de middel-en wijsvinger op de B en e. Maar misschien weet iemand een betere manier want dit akkoord komt meerdere keren in het nummer voor.

Props voor degene die weet van welk nummer dit het begin akkoord is, trouwens. Eén van de krachtigste intro's ooit! :rockon:

JimiDylan
9 oktober 2006, 22:07
Gewoon aanslaan met een plectrum ofcourse, maar als je t perse anders wil doen kan je t ook doen zoals jij t doet. Ennuhm, zo'n akkoord komt nogal vaak voor ;) Maar ik wil wel gokken, Hotel California? :hippie:

Henk_De_Wombat
9 oktober 2006, 22:13
Sorry, mag ik het akkoord met mijn hoofd aanslaan? Is wel stoer natuurlijk...

Neen, het is niet Hotel California :hippie: :p

TMKXL
9 oktober 2006, 22:28
Het is een barré akkoord. Je legt je wijsvinger over de hals op de 8e fret van alle snaren (noten zijn C, G en C). Met je ringvinger en je pink pak je de 10 en 10 op de A en D snaar (noten zijn G en C), en met je middelvinger pak je de 9 op de G-snaar (noot is E). Succes!

JimiDylan
9 oktober 2006, 23:05
Oh haha, ik interpreteerde de vraag even verkeerd :p :sssh:
Anyway, die barré-akkoorden gaan in het begin flink in de weg zitten, omdat je veel kracht nodig hebt, zkr op een 12 snarige akoustische :p. Verder worden ze ook gebruikt in reggea vaak. Je kan trouwens ook op een andere manier doen. Duim: E, Pink: A, Ringvinger: D, Middelvinger: G, Wijsvinger: B en E.

-=JEROEN=-
10 oktober 2006, 00:26
zo, doe ff moeilijk

gewoon barré leren spelen, is nie zo moeilijk, kwestie van kracht/oefening

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80687

kijk daar eens naar

Henk_De_Wombat
10 oktober 2006, 22:35
Dank jullie wel jongens, dit zal me wel enorm helpen denk ik! Dus dat zijn barré akkoorden... dat ga ik ff bestuderen.

Nog niemand heeft het nummer geraden trouwens. :p Hint: er gaat eerst een basloopje aan vooraf.. en dan ik één keer.... BANG!!! Komt de gitaar erbij. :)

-=JEROEN=-
11 oktober 2006, 02:03
er zijn duizenden nummers die beginnen met een C akkoord

succes met de barré akkoorden, hopelijk heb je wat aan mijn uitleg
(schijnt wat ingewikkeld uitgelegd te zijn :???: )