PDA

View Full Version : Studiotone head versus Studiotone combo



MaBeCo
9 oktober 2006, 21:35
Hallo mede muzikanten, heb al een hele hoop van jullie veelal positieve reacties gelezen over bovenstaande Koch versterkers, wat me echter nog niet geheel duidelijk is dat bijv. in de video van TC electronic behorende bij de G-system te zien is dat die gitarist op een head speelt en dat op de site van Koch alleen de combo afgebeeld staat, mis ik hier iets? Is er een Studiotone head en een Studiotone combo? Begrijp ik het goed dat de combo voldoende is maar dat voor een voller breder geluid beter de head gekozen kan worden?
Bedankt alvast voor jullie hulp!

Dude
9 oktober 2006, 21:38
De combo is in principe hetzelfde als de head, voordeel is bv dat je niet hoeft te sjouwen met losse speakerkast enzo, nadeel is wanneer je bv toch liever op een 2x12 of 4x12 speelt...

en ja, er is dus idd een studiotone combo en head, helaas werkt koch zn website slecht tot niet bij... enige minpunt aan koch vind ik. Geweldig spul alleen de website geeft een beeld van een goedkope "hollandse" niet internationaal kijkende bouwert.

ik heb lange tijd gewisselt tussen combo's en heads, momenteel ben ik weer head minded omdat ik de druk van een gesloten 2x12 lekkerder vind dan een openback 1x12 of 2x12..

MaBeCo
9 oktober 2006, 22:02
Alvast bedankt voor je snelle reactie, dat is lekker duidelijk, jammer inderdaad dus dat Koch zijn site niet bijwerkt, daar ontstaat dus verwarring over. Je schrijft dat je wisselt tussen een head en een combo en dat je momenteel into de head's bent, bedoel je hiermee een wisseling tussen een Studiotone head en een Studiotone combo? Zo ja, speel je dan momenteel op een Studiotone head?

Dude
9 oktober 2006, 22:37
nee ik bedoel in het algemeen,

ik heb de studiotone head gehad en ingeruild voor een multitone head, daarvoor diverse combo's en heads gehad,

in een bandsituatie is het spelen over een speakerkast in mijn geval wat praktischer omdat ik het geluid van bepaalde kasten erg mooi vind itt 1x12 combo's snappie ?

boss
9 oktober 2006, 23:07
MaBeCo, op de site van Max Guitars vindt je de gehele lijn van Koch, ook de door jou bedoelde top.
http://www.maxguitarstore.com/store.php?categoryID=95&show_all=yes

Ibanez
9 oktober 2006, 23:23
Ik heb een Koch Studiotone Head met Mesa Thiele 1x12. Ik heb voor het kopen ook gekeken naar de combo. Bij het testen viel me op dat het geluid van open back combo en head + gesloten kast echt heel erg veel uitmaakt. Ik hou zelf van de warmte en de druk van een gesloten kast. Ook heb je de mogelijkheid om te varieren tussen verschilende kasten en je kan de top makkelijk los bijv. in de trein meenemen.

future2future
9 oktober 2006, 23:47
Ik zou altijd gaan voor de top, dan heb je veel meer mogelijkheden om te varieren met sounds dmv verschillende speakerkasten. En het staat cool :P

MaBeCo
10 oktober 2006, 00:18
Ibanez, misschien een gekke vraag hoor maar waarom zou je de top los meenemen, ik neem aan alleen als je weet dat er een speakerkast staat waar je heen gaat...?

Ibanez
10 oktober 2006, 00:20
Het handige van de Studiotone is dat er ook een uitgang zit die je op het cleane kanaal van een andere versterker kan aansluiten. Ik neem hem bijv. mee als ik ga oefenen. Soms hebben ze daar ook een 4x12 staan. Behalve dat heb je ook een speciale direct output met een speaker simulator waar je kan kiezen tussen 1x12 of 4x12 simulatie en de plaatsing van de microfoon. Als je die direct in de PA gooit heb je ook nog een behoorlijk goed geluid.

future2future
10 oktober 2006, 00:23
De studiotone heeft een paar handige features volgens mij...

ar250artist
10 oktober 2006, 09:45
De combo is ook aan te sluiten op diverse speakerkasten, dus misschien wel flexibeler als de head. Weegt ook niet veel en dus makkelijk mee te nemen.

arjanb01
10 oktober 2006, 10:05
De combo is ook aan te sluiten op diverse speakerkasten, dus misschien wel flexibeler als de head. Weegt ook niet veel en dus makkelijk mee te nemen.

Aaaah, weer een studiotone onderwerp, heerlijk ! Ik heb een combo en overweeg om een 2x12 kast erbij te nemen. Wat raden jullie me aan. Ik wil meer druk hebben in mn lead sounds, maar wel een mooi clean geluid willen houden.
Wie o wie, weet welke speakerkasten dan het beste zijn ? De Jensens, dus de oorspronkelijke 2x12 kasten van koch ? En zo ja, wat kosten die nieuw ?

Mitch
10 oktober 2006, 10:47
Ik heb de head met de Jensen Koch 2x12 gehoord en vond het verrassend goed klinken. Kost volgens mij 600E nieuw of iets in die koers.

arjanb01
10 oktober 2006, 11:19
Ik heb de head met de Jensen Koch 2x12 gehoord en vond het verrassend goed klinken. Kost volgens mij 600E nieuw of iets in die koers.

De speakerkast 600E ? Beetje aan de prijzige kant of niet ?

Ibanez
10 oktober 2006, 11:26
De 2x12 kost nieuw 500,- en de 1x12 400,-. Als je echt een goede kast wil hebben moet je Bogner eens proberen. Jammergenoeg betaal je er ook behoorlijk voor.

Kim Wilson
10 oktober 2006, 11:28
Ik zou persoonlijk ook voor de combo en 2x12 kist gaan. Ben je lekker flexibel.

arjanb01
10 oktober 2006, 11:35
De 2x12 kost nieuw 500,- en de 1x12 400,-. Als je echt een goede kast wil hebben moet je Bogner eens proberen. Jammergenoeg betaal je er ook behoorlijk voor.

Bogner heb ik goeie verhalen over gehoord, maar dan ben ik waarschijnlijk net zoveel kwijt als wat mn combo heeft gekost (970 euro all in, inclusief footswitch).
Ik denk dat ik voor de Koch 2x12 met Jensens ga. Is er nog een site waar de verschillende typen speakers getest worden ? Volgens mij wel, dus post me ff de link als je hem weet.

Mitch
10 oktober 2006, 13:00
O ja, 499E was 't. Hang me er niet aan op hè :sneaky:
Anyway, ik heb de head nu ook met V30's gehoord (vergelijkbaar met de Jensens, met greenbacks (clean iets minder vol, crunch juist lekker soepel) en Black Shadows (clean prachtig gedetailleerd, scheur afschuwelijk scherp en fuzzy).
De speaker van de combo heeft mij nooit kunnen bekoren, maar daar denken anderen weer héél anders over.

arjanb01
10 oktober 2006, 13:10
O ja, 499E was 't. Hang me er niet aan op hè :sneaky:
Anyway, ik heb de head nu ook met V30's gehoord (vergelijkbaar met de Jensens, met greenbacks (clean iets minder vol, crunch juist lekker soepel) en Black Shadows (clean prachtig gedetailleerd, scheur afschuwelijk scherp en fuzzy).
De speaker van de combo heeft mij nooit kunnen bekoren, maar daar denken anderen weer héél anders over.

Bedankt voor de tips, ach en de prijs, geld kost het dus op die paar tientjes pin ik je niet vast ! :hippie:
Klopt het dat de V30's minder scherp klinken dan de Jensens ? Clean zijn de Jensens ietsje beter, maar qua scheursound heeft de V30 weer meer ballen of niet?
Ik denk, als ik jouw verhaal moet volgen, ik de keuze moet maken tussen v30 en Jensens. Ik heb ooit mn studiotone aangesloten op een 2x12 Brunetti kast met v30 speakers en clean klonk het op hoog volume met een randje, niet mooi. Maar met het leadkanaal erg lekker.
Een Jensen kast heb ik nog niet geprobeerd. Maar in de combo zelf zit ook een Jensen speakertje.
Dus denk dat ik maar ga testen tussen v30 en Jensens en daaruit een keuze ga maken. Maar heb wel een lichte voorkeur voor de Jensens als je het mij vraagt.