PDA

View Full Version : eerste hulp gevraagd bij ongeval..



bram123
9 oktober 2006, 20:43
hoera, ik laat zojuist mijn SG vallen en nu is uiteraard de headstock gescheurd ter hoogte van de topkam. Geen complete breuk, geen loshangende kop ofzo, maar wel een echte scheur.

Mijn vraag is dus:
Bij wie kan ik dit het beste laten repareren? hoe gebeurt dat? (wordt de kop nog verder gebroken voordat het gelijmd wordt of wat? en wat zijn hier de kosten van?)

potjandriedubbeltjes wat baal ik hiervan, het is natuurlijk meteen de eerste keer dat ie uit de standaard valt raak.

Jay Cal
9 oktober 2006, 20:44
waar woon je?
Sjak Zwier in Vlissingen zou mijn eerste keus zijn.

bram123
9 oktober 2006, 20:48
hmm, ik woon in utrecht, maar ik wil best wat treinen als daar een goede reden voor is.

Jay Cal
9 oktober 2006, 20:55
Sjak is de allerbeste (voor mij dan). Ik woon in Den Haag en laat al mijn mods en repairs door hem doen (en ik vind de 4 uur in de trein zitten het nog waard ook)

Keesz
9 oktober 2006, 21:00
piet visser in egmond

Noid
9 oktober 2006, 21:13
Vervelend, maar ach, van een neckcrack wordt ie uiteindelijk (mits goed gerepareerd) alleen maar sterker. Staat de spanning nu nog op de snaren? Dan is het 't beste om die er nu eerst maar even af te halen, voordat de boel nog verder scheurt. Dan komt het lastige punt: is de scheur dusdanig dat de lijm overal goed tussen kan komen (dan hoeft de nek niet verder gebroken te worden) of is dit niet het geval: wat vrijwel altijd verder breken betekent (anders hou je een zwakke plek).

Ik weet niet hoe handig je bent en welke ervaring je met houtbewerking (vooral 't lijmen in dit geval) hebt. En hoe de scheur precies loopt: hoe langer de scheur, hoe meer lijmoppervlak en hoe sterker de verbinding te maken is. Maar als je handig bent kun je 't met de juiste houtlijm ook zelf lijmen ('k spreek uit ervaring).

sebass
9 oktober 2006, 21:21
hmm, ik woon in utrecht, maar ik wil best wat treinen als daar een goede reden voor is.

Mijn gitaar is ook eens gevallen waarbij de toets wat los was gekomen van de hals ter hoogte van de topkam. Ik heb deze in Utrecht laten maken bij Dirk witte (wat voorheen stand-by was). Ben best tevreden. Het is netjes afgewerkt en goed afgesteld ook al doe ik dat altijd liever zelf.

bram123
9 oktober 2006, 21:23
ja de snaren heb ik losgedraaid. en het is echt een dunne scheur. kan niet in de breuk kijken, laat staan dat ik er lijm in kan smeren. moet er niet aan denken dat iemand straks die headstock verder gaat breken.. haha wat een beul ben je dan. maar ja, zachte heelmeesters.. en dat soort dingen.

Noid
9 oktober 2006, 21:29
Kon je wel goed in de breuk kijken op het moment dat de spanning er op stond?

bram123
9 oktober 2006, 21:33
nee, maar er zit wel speling op, oftewel ik kan het wel een klein beetje open buigen.

bram123
9 oktober 2006, 21:39
Mijn gitaar is ook eens gevallen waarbij de toets wat los was gekomen van de hals ter hoogte van de topkam. Ik heb deze in Utrecht laten maken bij Dirk witte (wat voorheen stand-by was). Ben best tevreden. Het is netjes afgewerkt en goed afgesteld ook al doe ik dat altijd liever zelf.

ja dirk witte ken ik natuurlijk. misschien breng ik em daarheen, het is wel meer een winkel dan dat het echt knutselaars zijn vrees ik.

Chris Winsemius
9 oktober 2006, 21:41
Sjak Zwier of Jasper van AspeGuitars (werkt ook bij LiveMusic in Arnhem).

Danny Drug
9 oktober 2006, 21:50
mijn les paul (epi) is ook gevallen begin zomer dit jaar... heb het zelf weer helemaal netjes aan elkaar geplakt...

mist wat lak hier en daar.. maar ja.. relic

sebass
9 oktober 2006, 21:52
ja dirk witte ken ik natuurlijk. misschien breng ik em daarheen, het is wel meer een winkel dan dat het echt knutselaars zijn vrees ik.

Nou volgens mij hebben ze twee gasten die al die reparaties en verbouwingen doen. Dat kleine werkplaatsje waar je tegenaan kijkt als je binnenkomt. Ze bellen je ook om te overleggen over de kosten of andere zaken die besproken moeten worden. Dat is iets wat ik ook wel fijn vind zodat je een beetje op de hoogte wordt gehouden en niet voor verrassingen komt te staan.

koennie
9 oktober 2006, 23:04
Nou volgens mij hebben ze twee gasten die al die reparaties en verbouwingen doen. Dat kleine werkplaatsje waar je tegenaan kijkt als je binnenkomt. Ze bellen je ook om te overleggen over de kosten of andere zaken die besproken moeten worden. Dat is iets wat ik ook wel fijn vind zodat je een beetje op de hoogte wordt gehouden en niet voor verrassingen komt te staan.

hee hoo ze hebben de zolder ook nog! maargoed, stand-by, relaxte mensen! Ik zou t daar maar eens proberen, tenzij je t 100% perfect wilt hebben, dan moet je naar een goede bouwer gaan en meer lappen waarschijnlijk

ledzeppelin
9 oktober 2006, 23:21
artnos of zwier beide vlissingen, kan je gelijk onze zeeuwse lucht opsnuiven :seriousf: